Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#1232964
Boris heeft gisteravond eend gegeten.
Hiervan had hij vorige week ook al een stukje op en heeft niet allergisch gereageerd.
vanmorgen om 6.15 uur blaft hij me wakker, en had in de keuken geplasd.
Nu loopt hij de hele dag te krabben en te hijgen.
Door het hijgen drinkt hij meer en daardoor plast hij dus meer.
Zijn huid is vuurrood.
Kan het zijn dat hij allergisch reageerd op eend?
Femke heeft hezelfde gegeten en heeft nergens last van.
Door Lizzy
#1233051
Alles kan. Dus het kan inderdaad een allergie voor eend zijn. Maar het kan net zo makkelijk een allergie voor iets anders zijn. Zo barst het bijv. weer van de pollen in de lucht. Helaas kom je er maar op 1 manier achter. Voorlopig geen eend geven, kijken of het over gaat, als het over is (een paar weken): weer een keer eend geven.....
Door Suri&Bohdi
#1233527
heeft je hond misschien per ongeluk door een net bespoten veld gelopen,
had Bohdi vorig jaar ook rond deze tijd..en die verrekte ook van de jeuk
en was helemaal rood onder z'n buik
Gebruikersavatar
Door Riek
#1233771
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik moet dus even afwachten, of het vandaag minder is.
het lijkt nu ietsje minder, maar hij had er gisteren behoorlijk last van. Als het vanmiddag nog zo is (ik moet deze ochtend werken) dan bel ik toch even de da.
Zijn huid is overal vurig rood, ook op zijn rug enzo.
Ik heb hem gisteren en net wat kwark gegeven, heb de hoop en het  gevoel (slaat vast nergens op) dat dit helpt.

En van dat veld, kan ik me niet voorstellen, hij is dinsdag wel bij de buren geweest omdat ik weg was, maar zij lopen waar ik zelf ook altijd loop, en daar is niet gespoten.
Ik heb al gevraagd of hij iets gegeten heeft, dat was ook niet zo.
Wel heeft hij een bot va nbuffelhuid gegeten, wat hij hier niet krijgt.
Kans dat dit het is .
Door tt-tjes
#1234668
[quote="Riek"]

Ik heb al gevraagd of hij iets gegeten heeft, dat was ook niet zo.
Wel heeft hij een bot va nbuffelhuid gegeten, wat hij hier niet krijgt.
Kans dat dit het is .
[/quote]

Die kans zit er natuurlijk wel in.
Door **Jolanda**
#1234818
Als er weinig vreemd is gegeten zou ik gaan denken aan kussens/dekentjes die gewassen zijn met en ander wasmiddel en/of verzachter dan normaal (kan ook bij de buren zijn). Of aan een anti-vlooienmiddel wat je pas gebruikt hebt.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1235466
Het ging donderdag beter met hem, maar 's avonds had hij een hotspot op zijn achterpoot.
Ik heb daar groene leem op gesmeerd, maar het zag er vanmiddag slechter uit.
Ben met hem naar de da gegaan en toevallig zat daar een mevrouw met een golden retriever die precies dezelfde klachten als Boris had, inclusief de hotspot.
De da dacht ook aan een allergische reactie ergens op.
Alles is hier hetzelfde als altijd, dus geen nieuw waspoeder of iets dergelijks, en bij de oppas waar we wekelijks komen voor een bak koffie was ook niets veranderd.
Voorlopig denk ik dat er iets in de lucht hangt, waardoor hij zo reageerde.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door