Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door **Jolanda**
#1233059
Ik heb dus een probleempje.
Mijn vriend vind dat CB te veel kost en wilt dat ik de borders terug zet op brokken  :-[ :-X
Als ik voorstel om over te gaan op Barf wijst hij dit ook af, terwijl ik dit zelf wel graag wil.

Nou was ik aan het zoeken via google naar barf leveransiers en kwam uit bij Lupa. Daar verkopen ze dus ook (en dat zullen jullie vast wel weten) vleesmix en rund/vis mix en vleesmaaltijd compleet. Hieruit haal ik dus dat die vleesmix en de rund/vleesmix geen complete maaltijden zijn, maar een aanvulling??
En is die vleesmaaltijd ook echt zo compleet als dat ze beweren. Deze scheelt namelijk enorm met de CB in prijs. (1,85 per kilo)

Maar goed, als ik de lijst zie en de prijzen lijkt het me nog altijd gweldig om te gaan barfen en zal het me in kosten ook enorm schelen....zucht, vriendlief maar eens de lijst voorleggen en over gaan halen, met hulp van jullie moet het me vast wel lukken  ;) :)
Door **Jolanda**
#1233089
Ik heb even gekeken op hun site.
In eerste instantie leek het wel aantrekkelijk, maar omdat de sint naar alle waarschijnlijkheid niet goed reageerd op granen gaat het dus niet. (dat was ook de eerste reden waarom ik overgestapt ben op vers)
Wel bedankt voor de tip!
Door lightning
#1233092
volgens mij is de site wat verouderd en zit er geen granen in. misschien een beetje rijst maar volgens mij als je hem belt kan je vragen om dat eruit te laten als dat er nog in zit. verder zit er geen graan in..
Gebruikersavatar
Door choopy
#1233128
Zelf ben ik ook overgestaptvan CB naar Kivo. En mijn borders doen het er alle 5 prima op.
Het is zeker een stuk goedkoper dan CB. Dat was voor mij ook een reden om over te stappen.
Als je KIVO rechtstreeks haalt, dan betaal je zo'n 1,40 per kilo. Haal je het bij een verkooppunt dan varieren de prijzen van 1,70 tot 2,10 per kilo.
Je kunt het dus rechtstreeks ophalen als particulier.

Groetjes Chantal
Door **Jolanda**
#1233183
Jullie zijn toch een stel geweldige mensen hier!!  :)

Normaal haal ik wekelijks CB. Ik betaal dan 3.35 per kilo (natuur, voor de andere iets meer maar ook met korting)
Ik verbruik nu 2,5kilo per dag, wat uitkomt op 17,5kilo per week. 17,5 x 3.35 = 58,60 euro

Als ik Kivo zou kopen zou ik minimaal dus 100 kilo in gaan slaan omdat ik gewoon niet voor minder ga rijden.
Met 100 kilo kan ik dan ruim 5 weken vooruit. Ik betaal dan 140 euro plus ongeveer 15euro aan diesel om het te gaan halen (van bij mij uit is het iets meer dan 75kmx2 is dus 150km).
Uiteindelijk kom ik dan uit op 20,13 euro per week uit, nou dat scheeld behoorlijk! (28euro!per week)

Als ik de keuze heb tussen dagelijks vlees maar wel eens in de 5 a 6 weken op en neer rijden voor goedkoper vlees of brokken voeren....Nou dan weet ik het wel hoor!!

En hebben jullie ervaringen met CB en Kivo en zien/merken jullie verschil aan de honden op verschillende soorten kvv?

Ach wie weet, als ik mijn vriend om krijg, dan maak ik onderweg van Kivo naar huis nog een stop in Budel bij Lupa en haal daar dan wat Barfproducten zodat ik lekker kan afwisselen en langzaam over kan gaan op Barf  ;) :D
Door petra-amsterdam
#1233264
[quote="lightning"]
bij kivo zelf haal ik het voor 1,30 ik haal minimaal 12 dozen per keer.. dus ja hoor jij kan gewoon bestellen ;)
[/quote]

Kijk dat scheelt ,n slok :D  De prijslijst van de (bezorg)winkel die ik toegestuurd kreeg vermeldde 2,50 voor diezelfde kilo.
Mijn puber krijgt nu ook nog de dure CB maar met 4 honden zou ik liever overstappen naar het ,dacht ik, voordeliger KIVO als basis maar dat valt dan toch weer wat tegen.
Ik heb zelf geen auto nl dus zelf halen lukt niet.
Zou mooi zijn als er iemand in mijn buurt (A,dam) KIVO voert zodat ik het eens uit kan proberen want in het groot is het goedkoper.
Door **Jolanda**
#1233276
[quote="petra-amsterdam"]
Kijk dat scheelt ,n slok :D  De prijslijst van de (bezorg)winkel die ik toegestuurd kreeg vermeldde 2,50 voor diezelfde kilo.
Mijn puber krijgt nu ook nog de dure CB maar met 4 honden zou ik liever overstappen naar het ,dacht ik, voordeliger KIVO als basis maar dat valt dan toch weer wat tegen.
Ik heb zelf geen auto nl dus zelf halen lukt niet.
Zou mooi zijn als er iemand in mijn buurt (A,dam) KIVO voert zodat ik het eens uit kan proberen want in het groot is het goedkoper.


[/quote]

Misschien dat je iets met de verkoper kunt regelen wanneer je een grotere hoeveelheid afneemt  ;) Gewoon vragen voor korting  :D Als je niet vraagt zul je het ook niet krijgen  ;)
Desnoods geef je aan dat je weet hoeveel het je zou kosten wanneer je het zelf ging halen incl brandstof.
Gebruikersavatar
Door nova
#1233497
Kivo is een goedkopere optie dan CB.
Je zou missschien ook nog Smuldier kunnen geven, en hierbij denk ik aan rundvlees of pens. Ook hart zou je kunnen krijgen  van Smuldier, is wel wat duurder
Kost hier bij Nettorama 35 ct. per bakje van 400 gr. ::)
En als je dan in de buurt ook nog een poelier weet te vinden die gemalen kipkarkas verkoopt, dan ben je weer een heel eind  en goedkoper op weg.
Bij mijn poelier (in Limburg) kost gemalen kipkarkas  50 ct per kilo
Misschien heb je wat aan deze info

Verder is jouw vriend  niet de enige die CB  nogal duur vindt  ::)
Laatst gewijzigd door nova op wo 15 apr 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suri&Bohdi
#1233523
[quote="nova"]
Kivo is een goedkopere optie dan CB.
Je zou missschien ook nog Smuldier kunnen geven, en hierbij denk ik aan rundvlees of pens. Ook hart zou je kunnen krijgen  van Smuldier, is wel wat duurder
Kost hier bij Nettorama 35 ct. per bakje van 400 gr. ::)
En als je dan in de buurt ook nog een poelier weet te vinden die gemalen kipkarkas verkoopt, dan ben je weer een heel eind  en goedkoper op weg.
Bij mijn poelier (in Limburg) kost gemalen kipkarkas  50 ct per kilo
Misschien heb je wat aan deze info

Verder is jouw vriend  niet de enige die CB  nogal duur vindt  ::)

[/quote]

Hoi Miet..
waar ligt hier in limburg dan een nettorama..
Ik betaal bij de jumbo €o,69 cent per bakje voor dat bedrag
wil ik wel een stukje rijden ;D
groetjes petra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door