Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door natasjawesterbeekje
#1233005
hallo
ik zal mij eerst even voorstellen. mijn naam is Natasja en ik heb een mopshondje via via in huis genomen. Nu heb ik het idee dat hij min of meer gedupt is omdat de vorige eigenaren nooit reageren als ik een e-mail stuur over hoe het met hem gaat. Hij zal kern gezond zijn, maar daar is niks van waar. Ik ontdekte dat hij pijn had bij het plassen. Ja hoor blaas steentjes. hij zit op advies van de dierenarst op hill's U/D.
Nu kwam ik via een forum bij Barf, en dit spreekt mij wel aan. Ik ben zo groen als gras en ik vraag hierom ook advies hoe te beginnen, en met wat.
Hoop op hulp van de kenners
Door natasjawesterbeekje
#1234338
mijn hondje heeft stuviet oid in zijn urine. Na de eerste urine controle moest hij op a/d voer maar na een paar weken bij de volgende controle was zijn urine verandert en moest hij op u/d.
Is erg moeilijk om hem van de tussen doortjes af te houden, dus weet niet of de voeding dan wel echt werkt. (mijn zoontje geeft de honden wel eens wat va zijn eten. Ik heb de link gelezen, maar er staat volgens mij niet duidelijk bij wat een hond met blaas problemen moet. (of is dat het dieet voor nier problemen.

Alvast bedankt voor de reactie en ik hoop op meer kennis van jullie.

groetjes natas
Door vitess
#1234564
De hond van mijn ouders had ook struviet in de urine, met een blaasontsteking. Er ging een kuur mee naar huis en uiteraard ook een zak Hills... Dit hebben ze een dag gebruikt maar hadden meer vertrouwen in vers voer dus besloten door te gaan met Carnibest Diabetes, dit kreeg de hond al hele tijd. Daarnaast hebben ze de tips hier van het forum opgepikt en de urine verzuurt met vitamine C, appelazijn en cranberry. Bij vervolgcontrole was de struviet weg. Dit is wel een heel beknopt verhaal, maar misschien kunnen anderen je nog uitgebreider adviseren? Heel veel sterkte, hopelijk is hij er snel weer bovenop!

Groeten van Angel
Door Lizzy
#1234855
natasjawesterbeekje schreef: mijn hondje heeft stuviet oid in zijn urine. Na de eerste urine controle moest hij op a/d voer maar na een paar weken bij de volgende controle was zijn urine verandert en moest hij op u/d.
Is erg moeilijk om hem van de tussen doortjes af te houden, dus weet niet of de voeding dan wel echt werkt. (mijn zoontje geeft de honden wel eens wat va zijn eten. Ik heb de link gelezen, maar er staat volgens mij niet duidelijk bij wat een hond met blaas problemen moet. (of is dat het dieet voor nier problemen.

Alvast bedankt voor de reactie en ik hoop op meer kennis van jullie.

groetjes natas
Wacht even hoor. Hill's A/D bij struviet? Dat lijkt me echt sterk. Hill's A/D is namelijk voor honden of katten die zeer ziek zijn geweest en moeten herstellen. En soort tijdelijk "high energy" voeding.

Zit er dan nu calcium oxalaat in de urine?

Ik denk dat je je hond sowieso beter op een rauw/vers voer kunt zetten, dat is in alle gevallen beter, maar ik voordat ik adviezen geef over welke supplementen je daarbij zou kunnen geven, zou ik wel graag zeker weten wat er aan de hand is. Kun je de DA vragen wat de pH waarde van de urine de eerste en de tweede keer was? (dus de eerste keer toen je A/D mee kreeg en de tweede keer toen je U/D mee kreeg). En waarom hij A/D heeft voorgeschreven? En wat voor gruis er de eerste en de 2de keer in de urine zat?
Door natasjawesterbeekje
#1237618
alvast bedankt voor de reacties. Volgende week moet ik weer naar de da met hem. weer de urine na laten kijken om te kijken of het verbeterd is. Ook hij greeg bij de hills u/d een antibiotica kuur mee.
maar ik ga nu zowiezo starten met appelazijn en vitamine c

word vervolgd
Door Lizzy
#1237823
natasjawesterbeekje schreef: alvast bedankt voor de reacties. Volgende week moet ik weer naar de da met hem. weer de urine na laten kijken om te kijken of het verbeterd is. Ook hij greeg bij de hills u/d een antibiotica kuur mee.
maar ik ga nu zowiezo starten met appelazijn en vitamine c

word vervolgd
Dat moet je dus ABSOLUUT NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!

Niet tot je zeker weet wat voor gruis er in de urine zit! Zit er namelijk uraat of calciumoxalaat in, dan maak je het probleem met vitamine C en appelazijn dus alleen maar erger! Eerst zeker weten wat voor gruis er in zit!!!!!!
Door Lizzy
#1238931
natasjawesterbeekje schreef: nog een vraagje over carnibest, daar zit zonnebloemolie in en dar wordt toch afgeraden bij blaasproblemen.?
Ik raad het in alle gevallen af, zonnebloemolie. Teveel omega 6.
Door natasjawesterbeekje
#1238954
dus carnibest is geen optie? daar zit in de complete voer zonnebloemolie toegevoegd.
ging trouwens naar de dierenwinkel info inwinnen over carnibest e.d. Hij lachte mij nog net niet uit.
Gewoon droge brokken nemen van goede kwaliteit, dat is het beste werd mij verteld.
Ja vroeger had de mens een vriezer vol met vlees voor de hond, maar nu gewoon droge brokken nemen. Nou daar ga je met staart tussen je benen. :(
Door vitess
#1238964
Hoi, ik zat misschien een beetje fout met mijn reactie de eerste keer. Het was absoluut niet de bedoeling aan te raden appelazijn en zo te gaan gebruiken. Wilde alleen aangeven hoe het bij de hond van mijn ouders verlopen is en dat er dus geen brokken werden gevoerd, ondanks advies van de dierenarts. Fout van mij om het zo op te schrijven, sorry!
Door natasjawesterbeekje
#1238972
geeft niet. het is fijn dat iedereen zo oplettend is, en het beste met de honden voor heeft.
ik ben groen en neem alles zo maar aan. maar ieder dier is uniek, en wat voor de een goed is is voor de ander niet goed.
ik moet gewoon even de nieuwe urine test afwachten. zit nu wel op carni best en dat kan zowieso geen kwaad.
de aanvulling komt nog wel.
bedankt
Door Lizzy
#1239373
Sorry voor mijn heftige reactie maar ik was dus echt bang dat je met verzurende middelen aan de gang zou gaan terwijl er nog niet duidelijk is wat voor gruis er in zit. Als je DA dus Hill's UD voor schrijft, dan lijkt het erop dat er een gruis in zit waarbij de urine juist alkalisch moet worden gemaakt. Ga je dan verzuren, kom je echt zwaar in de problemen. Dus ja, eerst even afwachten wat de uitslag is. Vraag wat voor type gruis er in zit en vraag ook om de pH waarde van de urine.

Carnibest is natuurlijk beter dan welke brok dan ook. Dus je kunt je hond beter hier op laten staan. Het is alleen jammer dat KVV merken dit soort olie aan hun voer toevoegen.... Maar dat is een andere discussie. Als je niet aan iets anders kunt komen en niet zelf samen kunt/wilt stellen, geef je hond dan voorlopig dit, tot duidelijk is wat er aan scheelt.

En zo'n knakker in de dierenwinkel moet je gewoon laten kletsen joh. Ik moet de eerste dierenspeciaalzaakeigenaar nog tegen komen die echt verstand van voeding hebben. En waar ze dat wel een beetje hebben, daar verkopen ze tenminste KVV.
Door suzanne 1
#1239453
Hoi lizzy,

Je komt maar bij ons in de winkel hoor ;D, ik ben dan wel niet de eigenaar maar we proberen zoveel mogelijk mensen op vers te zetten.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door