Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#1231635
Iemand enige ervaring met KVV in Noorwegen? Mensen met een pup van ons gaan daarheen op vakantie en vragen zich af of en zo ja waar er in Noorwegen iets te krijgen is. En natuurlijk hoe het daar heet (merknaam is wellicht handig).
Ze willen geen barf voeren (ook geen hele kip o.i.d.) dus hoop voor hun dat er KVV te krijgen is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1232439
De laatste keer dat we het er hier over gehad hebben was er in Scandinavië niets verkrijgbaar wat op kvv lijkt. Wel bieden veel grote supermarkten materiaal genoeg voor een leuk barfmenu, maarja, daar heb je in deze niks aan.

Hopenlijk gaan ze een beetje met de tijd mee en is er ondertussen wellicht iets van kvv te vinden in de DSZ of supermarkt, maar dat zie je dan pas vaak als je er bent.
Gebruikersavatar
Door kira
#1232645
Oh dat is weinig hoopvol. Ik zei al tegen hun, kip kan altijd, maar toen riepen ze heel hard dat durven we niet. Zucht zucht, zal nog een poging wagen uit te leggen dat mijn eigen pup ook nog steeds leeft, ondanks al die kip.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1232651
[quote="kira"]
Oh dat is weinig hoopvol. Ik zei al tegen hun, kip kan altijd, maar toen riepen ze heel hard dat durven we niet. Zucht zucht, zal nog een poging wagen uit te leggen dat mijn eigen pup ook nog steeds leeft, ondanks al die kip.
[/quote]

Oké, kip durven ze niet. Laat ze dan een potje eierschaalpoeder vantevoren maken en deze meenemen. Kopen ze daar wat de koeling te bieden heeft exclusief  Afbeelding , eitje erbij, hapje groente van hunzelf en zo rollen ze toch relatief simpel, veilig en vers de vakantie door.
Door hamada
#1232663
In Scandinavie is in ieder geval te koop een KVV genaamd Nordic hundfoder ( www.nordichundfoder.com). Op de website zag ik dat het uitgebreid in Zweden, verder in Finland en Denemarken te koop is. Ik zag niet zogauw Noorwegen, maar mogelijk doordat mijn Zweeds niet zo goed is  :D
Vorig jaar kwamen we in Värmland (Zweden) bij de winkel waar dit te koop zou zijn, en daar bleken ze sinds kort op weer een ander merk overgestapt. Ook scandinavisch.
Misschien een idee om eens Nordichundfoder te mailen om te vragen of ze ook in Noorwegen leveren?
Onze honden deden het die paar weken vakantie prima op dit buitenlandse merk.
Evt. is googelen ook mogelijk op frysk hundfoder, dan kom je meen ik me te herinneren, ook op scandinavische sites met kvv en barfproducten. In Zweden zijn er ook diverse fokkers die leverancier zijn van kvv, dus mogelijk ook in noorwegen?
Succes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1232701
[quote="hamada"]
In Scandinavie is in ieder geval te koop een KVV genaamd Nordic hundfoder ( www.nordichundfoder.com). Op de website zag ik dat het uitgebreid in Zweden, verder in Finland en Denemarken te koop is. Ik zag niet zogauw Noorwegen, maar mogelijk doordat mijn Zweeds niet zo goed is  :D
Vorig jaar kwamen we in Värmland (Zweden) bij de winkel waar dit te koop zou zijn, en daar bleken ze sinds kort op weer een ander merk overgestapt. Ook scandinavisch.
Misschien een idee om eens Nordichundfoder te mailen om te vragen of ze ook in Noorwegen leveren?
Onze honden deden het die paar weken vakantie prima op dit buitenlandse merk.
Evt. is googelen ook mogelijk op frysk hundfoder, dan kom je meen ik me te herinneren, ook op scandinavische sites met kvv en barfproducten. In Zweden zijn er ook diverse fokkers die leverancier zijn van kvv, dus mogelijk ook in noorwegen?
Succes.
[/quote]

Hé, goed nieuws, dat geeft de burger moed.
Door hamada
#1232989
Nog even wat huiswerk gedaan (ook i.v.m. onze vakantie naar Zweden):
bijgaande links hebben betrekking op versvlees (färskfoder):
Bravo färskfoder
Fodax färskfoder
Halla färskfoder
Klass färskfoder
Nordic färskfoder
Priima färskfoder
(ik hoop dat het kopieren van de links goed werkt  :-\)
De producenten maken ook brokken, dus even zoeken op de website naar de afdeling Färskfoder.
Een Noorse website is www.m-farskfoder.nu  (van Mälarö voer).Via die website weten ze vast wel Noorse winkels aan te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door