Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#1225289
Ik had speciaal ratjes gekocht voor Oscar de alles eter, maar hij heeft er totaal geen interesse in. Ik heb het buikje al opengesneden  :puke: en er wat Bibi overheen gegooid. De Bibi heeft ie er netjes vanaf gegeten maar de rat bleef liggen  :( Zit ik nu opgescheept met 15 ratten in de vriezer die niet opgegeten gaan worden of kan ik nog wat proberen?
Door Too
#1225409
Niet zo snel opgeven hoor!!


Zegt zij met de muisweigeraars.. ;D, soms moet een smaak ook wennen
De tweede muis die als lieve knuff werd behandeld [mocht nl gezellig bij ons in de kamer liggen, werd mee naar de keuken gesleept tijdens t koken..] heb ik fijngechopt door smuldier geroerd Nr 1 at toen de meeste stukjes op nr 2 legde ze zorgvuldig naast t bakje

Het çhoppen gaat trouwens t makkelijkst met [half]bevroren beesten, veel minder troep! ;)

Met vis was t net zo, lange tijd blieften ze niks anders dan sardien uit blik en horsmakreel [ verse zalm en tonijn eigenlijk mensen-barf..] paar weken geleden toch maar weer s hamsi en verse sardien geserveerd en.... Voila t is lekker
Door brie
#1225479
waar woon je? wellicht kan iemand ze van je over nemen?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1225594
Vinnie vond prooitjes in het begin alleen interessant als ze wegliepen. Ik heb dus heel lang de muizen en de rat weg laten rennen. Het staartje koket kwispelend over de grond. Na een tijdje nam hij het over. Het spelen werd steeds wilder, tot de eerste beetjes. Een lievelingshapje was geboren.  8) :D
Door Wilhelmien
#1226114
Ik heb ook sinds korte tijd ratten en in het begin wilde ze het ook niet. Zoals Too zegt, in kleine stukjes mengen met ander voer dan wennen ze aan de smaak. Dat heb ik in het begin ook met muizen moeten doen en nu gaan die ook no problemo naar binnen. Hopelijk de ratten binnenkort ook...
Door Hilde__
#1226186
Ik zal het de volgende keer proberen op die manier, maar ik ben bang dat ze dan helemaal niks eten...
Door ibbi
#1232699
gaat t al beter met de ratten?
waar woon je?
Bor hier is er helemaal wild van, maar de rest wil ze ook niet.
Bor krijgt er meestal 2 x per week eentje... ik had trouwens nog de weaners van 60-90 gram,
maar die gaan nu zo snel naar binnen dat ik volgende keer maar voor een maatje groter ga  :o
Door Hilde__
#1232902
Ik heb nog niet geprobeerd om het te mengen met iets....maar ik zal je op de hoogte houden van de ratavonturen  ;)
Door Hilde__
#1248423
Rat geprakt door de Bibi, maar de rat bleef netjes liggen en de Bibi werd opgegeten  :-\ Denk niet dat dit gaat lukken met mijn katten. Nog meer tips of zal ik het maar opgeven  ::)
Door ibbi
#1248607
tja sommige dingen lusten ze gewoon echt niet, ik weet 't niet, na een paar keer proberen en mengen/openknippen zijn de tips wel een beetje op ...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door