Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door mandyy
#1232548
Hallo,

2 maanden geleden is bij mijn hondje van bijna 3 blaasgruis gevonden. Hij plaste plots bloed, waardoor we aan blaasontsteking dachten, maar al snel bleek het gruis te zijn.
Na weken lang cranberry sap en vitamine C pillen te hebben gevoerd kreeg hij weer hele erge pijn bij het urineren. Afgelopen zaterdag weer terug naar de DA om urine te onderzoeken. Ongeveer 99% van de urine was gruis. Ze wilden hem al eerder op een streng dieet zetten, blikvoer van Hill's s/d. Hier was ik het echter niet mee eens, en nog steeds niet.
Omdat mijn moeder met hem is geweest en ik nu ook even zo gauw geen uitweg meer weet heb ik hem dus op het Hill's staan.
Door de medicijnen die hij nu krijgt gaat hij heel erg braken. Vannacht heeft hij letterlijk alles eruit gegooit.

Volgens de DA (die urinologie studeert) wordt het gruis veroorzaakt door het carnibest wat ik hem voer. Mij lijkt dit nogal vreemd, aangezien ik daar nog nooit van heb gehoord.
Ik wil sowieso contact opnemen met homeopatische dierenartsen, dat werd mij ook geadviseerd.

Volgende week maandag moet ik zelf langs bij de DA, ik ben heel benieuwd wat zijn kijk hierop is.
Heeft iemand misschien nog wat tips voor me?
Door Lizzy
#1232766
Niet iedere homeopathisch DA is per definitie voor/pro vers. Dat moet je wel in je achterhoofd houden. Ik ken er die zeer pro Hill's brokjes zijn en toch ook klassiek homeopathie te hebben gestudeerd.

Dat het gruis door de Carnibest is veroorzaakt: dat is gewoon klink klare onzin. Punt, af uit klaar. Ik kan me voorstellen dat jouw DA liever heeft dat jij bij hem een zak of blik Hill's koopt want dat is beter voor zijn portomonee maar hij moet geen zwam verhalen gaan ophangen.

Ik zou wel graag willen weten wat voor type gruis je hondje heeft en wat de pH waarde van de urine was/is.
Gebruikersavatar
Door mandyy
#1233529
Lizzy schreef: Niet iedere homeopathisch DA is per definitie voor/pro vers. Dat moet je wel in je achterhoofd houden. Ik ken er die zeer pro Hill's brokjes zijn en toch ook klassiek homeopathie te hebben gestudeerd.

Dat het gruis door de Carnibest is veroorzaakt: dat is gewoon klink klare onzin. Punt, af uit klaar. Ik kan me voorstellen dat jouw DA liever heeft dat jij bij hem een zak of blik Hill's koopt want dat is beter voor zijn portomonee maar hij moet geen zwam verhalen gaan ophangen.

Ik zou wel graag willen weten wat voor type gruis je hondje heeft en wat de pH waarde van de urine was/is.
Hij heeft struviet gruis.
Maandag ga ik zelf ook naar hem toe en ga ik eerst eens vragen waarom rauw vlees volgens hem gruis kan veroorzaken.
De vorige keer was de pH waarde 7/7,5 . Nu zal het wel hoger zijn, maar m'n moeder wist het niet meer.....

Via een ander forum heb ik te horen gekregen wat goede homeopatische dierenartsen zijn die juist voor vers rauw vlees gaan ;) .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door