Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1231445
Hallo allemaal,
Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die vergelijkbare problemen hebben.
Het gaat om Sisko, Groenendaeler reu van 11 jaar en sinds zijn 4e of 5e jaar heeft hij een schildklierafwijking waarvoor hij Forthyron 1000 microgram per dag krijgt. Ook heeft hij vanaf ongeveer zijn 5e jaar een afwijking van het immuunsysteem. Dat houdt voor hem in ontstekingen aan alle lichaamsopeningen. Hij heeft last van ontstekingen van zijn ooghoeken, onderlippen, alle tenen voor en achter, daardoor zijn er van zijn li.voorpoot 2 teenkootjes geamputeerd. Dit hebben we tot op heden onder controle kunnen houden door het geven van prednison en af en toe als de ontstekingen te erg werden weer een AB kuur. Ook heeft hij een tijd atopica gekregen. Momenteel krijgt hij dus forthyron en om de dag 2 pilletjes moderin.
Hier doet hij het redelijk tot goed op.
In januari dit jaar hebben we zijn lever, nieren en suiker laten controleren, en die waren enorm goed, volgens de d.a. waren het de waardes van een jonge hond, nou wat wil je nog meer ondanks dus die jarenlange medicatie.
Maar nu het volgende. Ik denk door die jarenlange medicatie ziet zijn vacht er niet uit. Dof, schilferig, valt enorm uit. Terwijl het vroeger een prachtige hond was.

Afbeelding

Dat hij niet meer zo mooi is als vroeger, tsja dat is niet anders. Maar zijn ondervacht verdwijnt ook nog eens.
Hij krijgt overigens KVV afgewisseld met wat barfmateriaal.

Is er iemand die een idee heeft hierover of goede tips heeft. Alvast mijn dank.

groetjes Marianne
#1231497
op de foto is het een plaatje!!!!!
Heel mooi!
kan je niet naar een goede homeopaath?
je kan hem ook eens een eens reinigings kuur geven, je geeft nu geen prednison meer he?
visolie caps of zeewier is ook goed spul voor de vacht, ik zelf geef de jongens zeewier, zijn ze erg aan het verharen dan help ik een handje met chlorella.
#1231630
vanaalst schreef: op de foto is het een plaatje!!!!!
Heel mooi!
kan je niet naar een goede homeopaath?
je kan hem ook eens een eens reinigings kuur geven, je geeft nu geen prednison meer he?
visolie caps of zeewier is ook goed spul voor de vacht, ik zelf geef de jongens zeewier, zijn ze erg aan het verharen dan help ik een handje met chlorella.
Dank je, maar op deze foto is hij pas 3 jaar, dus nog in zijn goede periode.
Ik loop met hem bij Steven Schukking, Kortenoord in Wageningen. Steven is zowel regulier als homeopatisch d.a.
Sisko krijgt visoliecapsules van Carnibest.
Wat houdt een reinigingskuur in en wat geef je dan?
groetjes Marianne
#1231640
Oh oke, een reiningskuur voor het lich, om zoals het woord al zegt om eens goed te reinigen..
tik effies op de zoekfunctie en dan kan je alles er over lezen.
ik geef chorella, ze vinden het lekker en het helpt hun sneller door de verharing heen te komen.
Hoe lang is het geleden dat ie prednison heeft geslikt? Want dat is ook funest voor de vacht...
#1231719
Helaas krijgt hij nog steeds prednison in de vorm van moderin, 2 pillen om de dag. We hebben ontdekt dat dit de doses is waarop hij het het best doet. Hier kan hij eigenlijk niet zonder omdat anders de ontstekingen weer de kop op steken. Hij kan dus eigenlijk niet zonder.
groetjes Marianne
#1232773
Ik vrees dat je doet wat je moet doen, met de Carnibest, de BARF maaltijden en de visolie. Ik weet niet wat je aan BARF maaltijden geeft en wat voor visolie je geeft? Ik zou zelf namelijk BARF zonder kip geven (omdat er in Carnibest al genoeg kip zit en kip rijk is aan omega 6 vetzuren en daarvan moet hij niet teveel binnen krijgen). Dus vooral vleessoorten geven die niet in Carnibest zitten, geen kip, geen pens (zit ook al zat in Carnibest) en vooral rauwe vette vis, lamsvlees en geitenvlees (rijk aan zink), groentenmix (rijk aan vitamines en mineralen en chlorofyl), rauwe gemalen zoals walnoten, para-noten, amandelen (rijk aan vetzuren en vitamine E) en dan bijv. qua vleesbot eend of parelhoen of konijn of haas en dat soort dingen. Verder heb je wel kwaliteitsverschil in de visolie's. Dus eventueel zou je nog een ander goed merk visolie kunnen proberen. En verder ben ik bang dat zijn kwalen en medicatie invloed heeft op de kwaliteit van zijn vacht.....
#1234543
Hallo Lizzy,
Dank je voor je verhelderende antwoord. En vooral die laatste zin daar ben ik helaas ook bang voor. En ach weet je hij is al 11 jaar. En een paar jaar terug hadden we niet gedacht dat hij dit zou halen. Dus wat dat betreft huppelt hij nog lekker rond. En als ik dan zie hoeveel plezier hij heeft als ik weer wat gehoorzaamheids oefeningen ik met hem doe. Nou ja dan is die vacht maar bij zaak. Alhoewel het wel jammer blijft. En als het nog slechter wordt, voor de komende winter een heerlijke warme jas voor hem kopen.

groetjes Marianne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door