Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roos79
#1231620
Sam mag aankomende juni voor het eerst mee op vakantie... het wordt Texel.

Sam is (ik val in herhaling  ::)) een gevoelige en allerigische hond, dus oppassen met reguliere middeltjes voor vlooien, teken en ander ongedierte en antibiotica's etc etc.

Ik zou een soort EHBO tasje voor de hond mee willen nemen.
Zit zo te denken aan:
- iets tegen teken? ik hoorde dat er in Texel "gevaarlijke" teken zitten?  :-\
- iets ter voorkoming van vlooien (hij heeft nooit vlooien, maar het huisje waar we komen weet ik niet zeker of het vlo-vrij is)
- EHBO bij wondjes,
spierpijn,
iets verkeerd gegeten
etc

Voor onszelf neem ik altijd een doosje homeopathie 30C potenties mee dus daar kan hij natuurlijk ook van mee genieten waar nodig.

Iemand ervaring met wat je wellicht nodig kan hebben "aan zee met hond"?

Deze vraag komt voort uit wat onzekerheid (zou je niet zeggen he?  ;D :P) en het gevoel van "als ik maar nie wat vergeten ben en daar straks hélémaal op Texel zit met mijn handen in het haar en een hellup gevoel"
Door Suzanne
#1232492
HOi,
Misschien geeft het je rust (ik weet dat MIJ het rust gaf) door het telefoonnummer van de DA op texel in je mobiel te programmeren en het adres ervan in je TomTom (of soortgelijk).

Voor het geval "dat" heb je die voorhanden en hoef je niet te gaan zoeken ;-)

Het is altijd goed om een ehbo-setje mee te nemen.. Denk in ieder geval aan een tekentang ;-)
Een shampoo voor het geval hij ergens dorheen rolt waar jij het eigenlijk niet mee eens was ;-)
Teken- en vlooienbestrijding is altijd goed, laat je door je Dierenarts adviseren (bijvoorbeeld Frontline, als jouw hond daartegen kan)
Kleed om op te liggen op vakantie-adres zo ook iets over de bank. Meestal mogen de honden niet op de bank maar door daar een kleed (dekbedovertrek??) op te leggen kun je dat omzeilen....
Opvouwbare drinkensbak voor op wandelingen.
Etens- en drinkensbak, diverse lijnen / halsbanden ;-) speeltjes, kauwdingen....
Gebruikelijke medicatie die hij altijd nodig heeft.
Bach Rescue ofzo?
Honingzalf voor wondjes?

Ben je toch een heel eind?

Suzanne
Door roos79
#1232504
@ Nynke:  Kan nie vind nie  :-[ sorry, niet echt iets te vinden via zoekfunctie.

@ Suzanne: dank je! Het nummer van de dierenarts is wel handig, hoewel ik met reguliere medicatie niet veel opschiet (uiteraard in grote nood wel). Daarom in reguliere vlooien/teken bestreiding dus ook echt no no :-(  Ik denk dat ik NMLhealth eens ga vragen voor advies. Sam ligt in principe niet op de bank maar wel een goed idee dat van het kleed!
Dank je!
Door Nynke
#1232750
roos79 schreef: @ Nynke:  Kan nie vind nie  :-[ sorry, niet echt iets te vinden via zoekfunctie.
Als je bij de zoekfunctie EHBO intikt en dan kiest voor de 3 gezondheidshoofdstukken, vind ik al een stuk of 6 topics bij de eerste 15  :) :) :) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door