Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door oebaya
#1226035
Mijn katten eten kvv en met 120 gram per kat per dag blijven ze prima op gewicht. Maar nu heb ik een Maine Coon kitten van 7 maanden, dat door de omstandigheden waarin ze leefde nogal achtergebleven is in de groei. Hoeveel kan ik die geven?, want als het aan haar ligt eet ze gewoon een kilo CB op en het kvv van de honden als dessert.
gr.
Nicolette
Door boskat
#1226122
Kittens hebben 60 tot 80 gram per kg per dag nodig of indien gewenst,naar behoefte staat er op de Carnibest site
Door YaYa
#1226182
Als ze is achtergebleven in de groei zou ik haar laten eten wat ze wil. Ze moet per slot nog groeien/aankomen. Dit stabiliseert zich vanzelf dus over de hoeveelheden zou ik me niet te druk maken.
Door oebaya
#1226340
[quote="YaYa"]
Als ze is achtergebleven in de groei zou ik haar laten eten wat ze wil. Ze moet per slot nog groeien/aankomen. Dit stabiliseert zich vanzelf dus over de hoeveelheden zou ik me niet te druk maken.
[/quote]

Tja, daar was ik al mee bezig, maar ik kon er eten in blijven stoppen. Gelukkig lijkt het sinds vanmorgen op, dat het zich een beetje aan het stabiliseren is.
We gaan dus maar verder op de ingeslagen weg.
gr.
Nicolette
Door Borke
#1231505
Wat leuk dat je een Maine Coon hebt!
Tja die eten vaak wat meer en zeker een kitten wat in de groei is en een achterstand heeft.
Ik zou ook laten eten wat ze wil, zo lang ze geen maag of darm klachten heeft.
Mogelijk moet ze wennen aan kvv eten en dan heb ik de indruk dat ze in het begin meer eten en dit zich later normaliseert.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door