Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1231477
Supertrots zelfs!
Tom heeft me de afgelopen maanden behoorlijk wat kopzorgen gebracht. Moest van de brok af vanwege blaasontstekingen maar weigerde na een enthousiast begin nog langer CB te eten... na een tijdje weer proberen, gemengt met blik, maar spuugde iedere keer alles uit... weer een tijdje later... flintertjes cb bij 't blik, langzaam opbouwen...

kipfilet, wilde hij alleen gebakken of gekookt- dus steeds minder lang koken... ging het te snel naar meneers zin, was 't weer over, weer in hongerstaking.

zo gaat het al vanaf januari.
En waar andere katten makkelijk overstapten op kvv en enkele al op barf en prooidiertjes, bleef Tom eigenwijs.
Inmiddels zijn we zover dat hij 50/50 blik/kvv eet.
Tot mijn stomme verbazing pikte meneer vorige week smuldier kip uit een ander bakje en at het met smaak op :D
( en ik heb iedere keer alles onder z'n neus gehouden! )
gisteravond werd het nog gekker, de rest had kippenpoot, ik had flinke poten dus in stukken gechopt,
er blijft 1 stuk liggen, komt Tom later in de keuken, begint te eten!
onhandig maar dapper doorzettend, at hij al het vlees van 't botje af! :o

we hebben het even vastgelegt hoor, dat moest op de foto, Tom die uit zichzelf vers eet ;D
wat een dappere vent ~

Het kwartje is eindelijk gevallen. :groupwave2:

Toen ik me vorig jaar ging inlezen over barf, kwam ik 't regelmatig tegen, dat katten niet makkelijk zijn,
nou Tom is hier wel een duidelijk voorbeeld van. Maar de aanhouder wint!

vanavond krijgt hij wat reepjes rund door z'n bakje geroerd, en morgen een stukje kwartel proberen.
en wat kippennekken uit de vriezer halen!!

(nu heb ik er nog 3 die gewoon niet willen, maar ik heb er goeie hoop op dat die op een dag ook mee gaan doen )

edit; foto toevoegen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ibbi op ma 13 apr 2009, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
#1231569
:circle:  tijd voor een vreugdedansje!!!

het klinkt overigens heeeel bekend...minoes zit ook pas sinds een halfjaar volledig aan de barf..
Door Ulrike
#1232140
Rond deze tijd vorig jaar probeerde ik onze nieuwe kater (net 13 geworden in het asiel) op CB te zetten. Nou meneer dacht het niet, elke maaltijd was opnieuw een worsteling >:(. Ik kon het mengen met de lekkerste dingen, meer dan twee hapjes gingen er echt niet in. Hij had 13 jaar lang brokken gegeten en blik vond hij wel lekker, maar dat verse spul  :P.

In november kwam hond nummer 1 en nu sinds 5 maart hebben we Bass erbij. Beide honden staan 50/50 op kvv en barf. Wanneer onze oude meneer erbij kan, staat er als je niet oplet zo een kat van hun barf-maaltijd te eten met een beteuterde hond ernaast  ;D.
Door ibbi
#1232684
Ulrike schreef: Rond deze tijd vorig jaar probeerde ik onze nieuwe kater (net 13 geworden in het asiel) op CB te zetten. Nou meneer dacht het niet, elke maaltijd was opnieuw een worsteling >:(. Ik kon het mengen met de lekkerste dingen, meer dan twee hapjes gingen er echt niet in. Hij had 13 jaar lang brokken gegeten en blik vond hij wel lekker, maar dat verse spul :P.

In november kwam hond nummer 1 en nu sinds 5 maart hebben we Bass erbij. Beide honden staan 50/50 op kvv en barf. Wanneer onze oude meneer erbij kan, staat er als je niet oplet zo een kat van hun barf-maaltijd te eten met een beteuterde hond ernaast ;D.
;D gaaf zeg!

Tom heeft z'n eerste kippenek geproeft vanmorgen!
het bleef bij 2 hapjes ... maar da's ok, morgen weer proberen. vond dit al heel dapper van hem!
Door Ulrike
#1233160
Hee wat goed!! Elk hapje is er eentje hoor  ;D. Kan me goed voorstellen dat je trots op hem bent  ;).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door