Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1229122
Afgelopen dinsdagmiddag vond Ted het nodig om, bij gebrek aan een boterham, mijn boterhamzakje op te eten. Leeg. Zo'n dun, frummelig plastic zakje.

Omdat ik te laat thuis was van de plek des onheils (in de auto) om haar nog zout te geven, heb ik haar gewoon maar eten gegeven. En visolie. En geweekte psyllium. Gisteren moets ze voor een sjip naar de dierenarts, en die voelde ook niets abonormaal dikkerigs.

Maar nu...na bijna vier dagen, is die zak er nog niet uit. Ze heeft wel iedere dag gepoept, net ook nog...maar hoe hard ik ook knijp, gluur en peuter, geen zak te bekennen. Zelfs geen flinter zak. haar buik is niet hard, maar je voelt wel dat hij vollig zit. En ze lijkt ook wel wat 'dikker in de heupen'.

Verder heeft ze nergens last van, ze eet gewoon, drinkt gewoon, plast gewoon en poept dus ook gewoon... maar wat moet ik nou met die zak?
Door geer
#1229132
Nah, dan blijf ik vrolijk Psyllium Husk weken en visolie geven totdat de zak zich openbaart. Ze lijkt er (nog) geen last van te hebben, op wat vieze stinkende windjes na...
Door bloemetje
#1229136
[quote="geer"]
Nah, dan blijf ik vrolijk Psyllium Husk weken en visolie geven totdat de zak zich openbaart. Ze lijkt er (nog) geen last van te hebben, op wat vieze stinkende windjes na...
[/quote]

Ik vind het ook wel eng toen maar ja.. 'T is idd maar een heel klein zakkie.. Die van haar toen was een diepvrieszak met een knoop erin  :-X
Gebruikersavatar
Door koekje
#1229137
als ze er verder geen last van lijkt te hebben (dus niet kotsen, niet meer poepen, geen eetlust meer, geen buikpijn aangeven oid), zou ik het zo laten en hopen dat er binnenkort een zakjesdrol uitgepoept wordt. als sien iets raars heeft opgegeten en ze doet er zelf verder niet moeilijk over, laat ik het ook zo. tenzij het iets engs als een naald is.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1229666
Luna heeft het al twee keer gehad. Een lege en een met een beetje brood erin. Zijn er beide gewoon uitgekomen na een aantal dagen
Door geer
#1229682
[quote="Nikkie"]
Luna heeft het al twee keer gehad. Een lege en een met een beetje brood erin. Zijn er beide gewoon uitgekomen na een aantal dagen
[/quote]

Mja, maar Ted is natuurlijk wel 5 kilo Teckel met miniatuurdarmen...da's bijna alsof een Berner een Albert Heijn boodschappentas naarbinnen werkt  ;D Nog steeds geen spoor van het zakje trouwens... :-X ::)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1229693
:D :D :D
Ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Een boterhamzakje is gelukkig heel dun en fijn van structuur. Als de ontlasting er nog gewoon uit komt en hij goed eet, zou ik het nog even aan kijken. Anders even naar de DA
Door Lizzy
#1229971
Ik ben ook benieuwd Geer! Smerig praatje natuurlijk, maar pluis je sinds het boterhamgebeuren elke drol uit?
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1230102
Lizzy schreef: Ik ben ook benieuwd Geer! Smerig praatje natuurlijk, maar pluis je sinds het boterham gebeuren elke drol uit?
Bij Luna was dat niet nodig. Het kwam er in een lange streng beide keren uit. Dus ik denk bij zo een uk in een héle lange streng ;)
Door Do
#1230166
toemtika ook een botehamzakkje naar binnen slurpte met boterham en al, vond ik 2 dagen later het zakkje terug( achetr haar kont wel te verstaan)
Door geer
#1230265
Nou, Meneer Geer heeft niet iedere drol uitgeplozen, dus ik weet niet helemaal zeker waar het zakje zich bevindt...in de buik...of hierachter in de polder?? In ieder geval is ze vrolijk, eet ze goed en poept ze normaal...dus ik vermoed...dat het zakje geloost is!
Door Lizzy
#1230311
geer schreef: Nou, Meneer Geer heeft niet iedere drol uitgeplozen, dus ik weet niet helemaal zeker waar het zakje zich bevindt...in de buik...of hierachter in de polder?? In ieder geval is ze vrolijk, eet ze goed en poept ze normaal...dus ik vermoed...dat het zakje geloost is!
Dat zou best wel eens kunnen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door