Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door meesmerel1
#122919
Een beginnend barfer op een andere site heeft mij een aantal vragen gesteld. Ze is nog geen lid hier, maar hopelijk wordt ze het wel! Ze is gaan barfen via haar broer die er kennelijk veel van weet.

Dit is de vraag: "Daarom zou ik ook willen weten of er mensen zijn waarvan hun hond oud is geworden met het eten van rauw vlees en botten. Ik wil ook geen risico nemen. Ik wil geen zieke honden.
www.mybluedog.com is een site waar veel negatieve dingen staan over BARF. Die site is volgens mij samen met dierenartsen gemaakt."

Uiteraard heb ik verwezen naar deze site en vertelt waarom ik denk dat barf gezonder is dan brokken, maar misschien hebben jullie nog wat zinnige, opbeurende dingen te zeggen?

wat vinden jullie van de stellingen van My blue dog? Ik wist niet dat Ann Martin tegen raw diets was?
Door Peet
#122943
op die site staat over haar:

"Today, she is internationally recognized as an authority on the dangers of commercial pet foods and the raw meat/bone diet"

wat voert zij haar honden dan? er blijft niets over ???

Er zijn hier voldoende oudjes - denk ik - die het prima doen op KVV en BARF...Beau en Tunja zijn resp. 10 en 9...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122956
meesmerel1 schreef: Een beginnend barfer op een andere site heeft mij een aantal vragen gesteld. Ze is nog geen lid hier, maar hopelijk wordt ze het wel! Ze is gaan barfen via haar broer die er kennelijk veel van weet.

Dit is de vraag: "Daarom zou ik ook willen weten of er mensen zijn waarvan hun hond oud is geworden met het eten van rauw vlees en botten. Ik wil ook geen risico nemen. Ik wil geen zieke honden.
http://www.mybluedog.com is een site waar veel negatieve dingen staan over BARF. Die site is volgens mij samen met dierenartsen gemaakt."

Uiteraard heb ik verwezen naar deze site en vertelt waarom ik denk dat barf gezonder is dan brokken, maar misschien hebben jullie nog wat zinnige, opbeurende dingen te zeggen?

wat vinden jullie van de stellingen van My blue dog? Ik wist niet dat Ann Martin tegen raw diets was?
Waarom vraagt ze het niet ook aan haar broer? Laat haar maar lid worden van bp, want zo schiet het ook niet op, want blijkbaar heeft ze nog erg veel twijfels.
Door Lizzy
#122965
Peet schreef: op die site staat over haar:

"Today, she is internationally recognized as an authority on the dangers of commercial pet foods and the raw meat/bone diet"

wat voert zij haar honden dan? er blijft niets over ???

Er zijn hier voldoende oudjes - denk ik - die het prima doen op KVV en BARF...Beau en Tunja zijn resp. 10 en 9...
Zij kookt al het eten voor de hond. Ze is bang voor bacterieen ::)
Door meesmerel1
#122975
Angelique schreef:

Waarom vraagt ze het niet ook aan haar broer? Laat haar maar lid worden van bp, want zo schiet het ook niet op, want blijkbaar heeft ze nog erg veel twijfels.
dat vroeg ik haar ookal! Nb. ook gezegd dat ze het beste hier naar toe kan komen, omdat hier de meeste kennis is!

Maar het is voor de meelezers natuurlijk ook wel ok om het verhaal af te kraken en dat is door Lizzy in het verleden prima gelukt, dus das mooi!
Door Lizzy
#122978
Afkraken was niet de bedoeling, maar ik wilde wel even de feiten op een rijtje zetten ;D. Ik heb me best een beetje geirriteerd aan deze hoeveelheid onzin, da's waar..... ;D
Door Lizzy
#122982
Maar het verhaal klopt gewoon niet... ze zijn zogenaamd PRO zelf samenstellen van voer. Als je het maar kookt. Dus met andere woorden? Als je het kookt, dan is het ineens WEL gebalanceerd? Ze zitten gewoon uit d'r nek te l*llen!
Door Lizzy
#122985
meesmerel1 schreef: Zeker!
;D

Ik weet ook wel dat jij het weet, maar ik werd weer even giftig om dit waardeloze stuk >:(. Het is overal op het Internet te vinden en heeft al veel mensen de angst om het hart doen laten slaan. En hoeveel zouden er van rauwe voeding zijn afgestapt door dit stuk?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 07 jul 2004, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door meesmerel1
#122987
Denk ook dat de slechte verhalen ook komen van mensen die zo maar ff denken over te schakelen en dan ineens een heleboel botten geven (terwijl ze net een dag van de brokken af zijn) of zomaar wat gaan aanklooien met zelfmaakmaaltijden terwijl ze er niks vanaf weten...dat is natuurlijk wel een gevaar...mensen die denken het wel fftjes te doen en zich niet grondig inlezen!
Door Marieke
#123763
Precies, dat dacht ik ook. Er zijn altijd mensen die te snel en te slordig te werk zullen gaan...helaas.
En hoe zit het dan met de ziektes die honden op een brokkendieet allemaal hebben? Je kan pas conclusies trekken als je groepen gaat vergelijken, dingen in verhoudingen ziet.... Een opsomming van 'ongelukken' en ziektes is lekker makkelijk.
Haar gebruik van het woord 'significant' irriteerd me ook mateloos. Dit kan je alleen gebruiken in de context van statistische analyses. Zij gebruikt het als een 'wetenschappelijk' woord om autoriteit mee te suggereren. Wat een BLAAT
Laatst gewijzigd door Marieke op do 08 jul 2004, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door