Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#1228978
Hmm, weet niet of dit in de juiste rubriek staat, maar in de andere past het volgens mij ook niet echt.
Ik heb niet echt een probleem. Alleen valt het op dat alledrie mijn poezels ontzettend zeveren (kwijlen) als ze aandacht krijgen. Vooral de dames doen dat best erg, Kruimel doet het iets minder. Ze hebben niet echt last van tandsteen. Ze krijgen KVV van BIBI te eten en af en toe een kippennekje of een kuiken.
Zijn er meer poezen die zo zeveren? Of heb ik gewoon rare katten.
O ja, de dames zijn bijna 6 jaar en Kruimel is 2,5 jaar. Dus het is niet van ouderdom (ze zeveren al een paar jaar).
Groetjes,
Mieke
Door brie
#1228983
ik heb ook een poesje die gaat kwijlen als ze innig met je knuffelt  :D
vind het wel lief eigenlijk  :)
Door YaYa
#1228985
Er lopen er hier een paar rond die gaan kwijlen (zeveren) als je lekker met ze knuffelt. Ik denk dat het er gewoon een beetje bijhoort. En ik denk ook niet dat het aan een leeftijd gebonden is. Dus niks om je ongerust over te maken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1228988
sien verliest ook liters langs de voorkant als je goed aait. ot soms een beetje, met name als ze lekker ligt te slapen op haar roze slaapkussen.
Door Supermax
#1229021
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het is meer dat het dan zo'n natte zooi wordt. Zeker als Desi (1 vd dames) bij mij op schoot zit terwijl ik achter de pc zit en er liggen papieren op het buroblad. Dan worden die helemaal ondergezeverd.... en dat vind ik dan wat minder.
Maar ja, in ieder geval zijn ze dus niet de enige katten die dit "mankement" hebben.
Dacht misschien dat het kwam omdat ze KVV eten...
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1229065
1 van mijn (ex)katers doet dat ook. Hij is heel erg op zichzelf, maar als hij de tijd rijp acht, dan komt ie zijn aandacht halen en dan ook zeer uitgebreid en innig, met de nodige drup-, en lektafrelen  :P
Door Too
#1229213
Hihihi  ouwe Omo kon zelfs bellen blazen van geluk  8), Cera heeft hanglippen dus daar kleddert ook wel s wat uit..
De spicht is de enige die t echt droog houdt maar die bezorgt zichzelf regelmatig een hersenschudding door knalharde kopstoten te geven tegen alles wat in de buurt is..
Door Supermax
#1229251
Heb inderdaad oude poezen gekent die echt konden kwijlen en bellen blazen van geluk als je ze aanhaalde. Maar ja, kende het fenomeen verder niet bij jongere katten (behalve die van mezelf dan).
We hadden vroeger thuis ook zo'n oude kat die ook kopstoten gaf. Die kon gewoon geen kopjes geven. Hij had de vervelende gewoonte om kopstoten tegen je kin te geven, moest je altijd oppassen dat je tong niet tussen je tanden kwam.....
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1229375
Haha, die van mij, Nachi, grijs-witte (linker kat) op de foto, geeft kopstoten én kwijlt!!! 2-in-1 aanschaf dus!! En hij is pas 4 jaar en doet dat al minimaal 3 jaar  :D
Door Rianne145
#1229585
Hihi, wat een lol. Hier geen kwijlende katten, maar ken het fenomeen wel van een vriendin, die heeft van de 7 een stuk of 3 kwijlers, in meer en mindere mate. :P
Door flin
#1229652
;D ;D

zeveren...= noemen we hier zeuren....
    "loop niet te zeveren'! "

en ja, wèl zeurtjes , slijmballen, aandachttrekkers, mupjes:

gooi de vaas/koffie/bier om kroelakties, ga op de krantzit akties, ga voor 't beeldscherm banjeren akties, zal ik je nagels effe doen akties, zal ik je gezicht wassen akties, ik zorg dat je struikelt reakties, hier zijn mijn speeltjes akties, en ohwww: 'k kan ook nep-sproei akties...als dat niet werkt; mawauw-blèhr  akties

maar kwijlen? nee, dat doen ze niet... :-X
Door Too
#1229659
flin schreef: ;D ;D

zeveren...= noemen we hier zeuren....
    "loop niet te zeveren'! "

en ja, wèl zeurtjes , slijmballen, aandachttrekkers, mupjes:

gooi de vaas/koffie/bier om kroelakties, ga op de krantzit akties, ga voor 't beeldscherm banjeren akties, zal ik je nagels effe doen akties, zal ik je gezicht wassen akties, ik zorg dat je struikelt reakties, hier zijn mijn speeltjes akties, en ohwww: 'k kan ook nep-sproei akties...als dat niet werkt; mawauw-blèhr  akties

maar kwijlen? nee, dat doen ze niet... :-X

Bofkont  ;D ;D
Door flin
#1229684
Too schreef:
Bofkont  ;D ;D
hihihi; 'k zou ze niet willen missen hoor! de arm/hand is al bij voorbaat bij 't misschien om te vallen product...hoezo ikkuh afgericht?

mwjah, daarnaast hebben er 2 last van chronische snot-perikelen....en da's niet altijd effe fris tijdens de middag-knäckert..... :-[
of 't avondmaal, of ...nah...hatsjhaaaah...flats...oeps...euh, gut..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door