Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1225249
Vinnie eet graag prooidier. Ratjes en muisjes gaan er in als snoep. Kuikentjes en kwartels zijn iets minder lekker, maar gaan ook naar binnen. Vanmorgen gaf ik weer eens een kippenvleugeltje, maar dat lukt dan helemaal niet. Hij bijt er eens op en eet er een heel klein stukje vlees af, maar dan loopt hij weg. Hij had wel honger, kwam hij mij vanmorgen bij mijn bed vertellen.  ::)
Is zo'n botje dan nog te hard voor Vinnie?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1225324
Nou dan is het maar goed dat ik hem daarna cb had gegeven. Vanavond nog eens kijken hoe hij reageert op een kapot gehamerd stuk vleugel.
Door Too
#1225395
:o :o :o

wat ben ik dan een ontaarde moeder..
'hupeetdoorkomopnou'..
vond dat ze veuls te lang zaten te meuten met een eendenvleugel en die is een klein tikkie steviger dan tok..

'belooftnietmeertezeuren' deze week
Door ilze
#1228419
ik vraag me ook af, heb net voor het eerst kippenvleugels gehaald en vraag me af of dat erin gaat.... kunnen ze dat echt doorbijten?
Door Henkje
#1228433
Mijn katten eten allemaal de botjes van een vleugel...
Maar ze eten ook de botjes van konijnvoorpoten en eendenrug
Gebruikersavatar
Door koekje
#1228439
ilze schreef: ik vraag me ook af, heb net voor het eerst kippenvleugels gehaald en vraag me af of dat erin gaat.... kunnen ze dat echt doorbijten?
ja, mits het natuurlijk een rauwe vleugel is. nooit verhitte botjes geven, die zijn keihard.

de eerste keer dat ze een vleugel eten, zal het wss niet van een leien dakje gaan. bot knagen vergt wel een beetje kracht en ook wat techniek.
Door ibbi
#1228627
hier eet Borre altijd 1 kant op van het botje - zonder probleem gelukkig weer sinds hij gewisseld heeft -
en de andere ( dikkere )  kant laat hij liggen. 
Door flin
#1228700
hier krijgen ze nu meestal kippenruggen (ofwel soeppakket) v/d poelier

  vinden ze nòg lekkerder! èn is nòg goedkoper!
Door NoRo
#1229002
Kippenvleugels gaan er hier dan weer wel makkelijk in. Heb ook parelhoenkarkas in de vries maar daar zijn bepaalde delen echt wel te hard van. Ook de eendenruggen worden bij voorkeur in iets kleinere stukken gegeten. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik kleiner maken en van die dingen nogal een gedoe, ik denk dan van jullie hebben goeie jonge tanden, knagen met die hap! :-X (Beetje zoals jij Too  ;))
Door Too
#1229267
flin schreef: hier krijgen ze nu meestal kippenruggen (ofwel soeppakket) v/d poelier

vinden ze nòg lekkerder! èn is nòg goedkoper!
dat is ook [mijn portemonee's] favoriet :D veel voor weinig, en de dames smullen
Door flin
#1229635
Too schreef: dat is ook [mijn portemonee's] favoriet :D veel voor weinig, en de dames smullen
idd! makkelijk aan te komen, iedereen blij!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door