Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#1228547
Mijn buurvrouw heeft een blonde labrador met vlooienallergie.
Iedere keer moet ze een strak schema volgens met vlooienmiddel want vergeet ze een keer dan gaat het helemaal mis.
Is er iets wat je hieraan kan doen?
Ook krijgt hun woef vaak last van hotspots en zo ook nu weer.
De da schijft steeds allerlei medicijnen voor maar dat wil ze gewoon niet langer.
Is er iets homeopatisch tegen allergie en hotspots?
Ze zit met de handen in het haar en haar beesie heeft er duidelijk veel last van.
Door *wendy*
#1228875
Voor de hotspots hydrocortiderm.
Is niet homeopatisch maar het werkt wel goed.

Wel waardeloos voor het hondje zeg  :'(
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1228877
[quote="*wendy*"]
Voor de hotspots hydrocortiderm.
Is niet homeopatisch maar het werkt wel goed.

Wel waardeloos voor het hondje zeg  :'(
[/quote]

Daar heb je nu ookeen spray van... Weet even de naam niet. werkt ook goed en hoef je maar 1 keer per dag te doen en volgens de da werkt het alleen heel plaatselijk en gaan de cortisonen dus niet heel het lijfje in. Dat vond ik een fijn idee. Gelukkig al een poos niet nodig gehad. *kloptnuheelhardophout*
Door danou2004
#1228889
ik schrijf het allemaal op want krijg van alle kanten nu tips en dan geef ik het door.
Heb het gister gezien bij het beessie en ziet er echt niet lekker uit hoor.
Hoop dat het snel weer over gaat
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1229081
Ik behandel hotspots altijd door ze goed te wassen met betadinezeep. Dan droogblazen en propolistinctuur er op.
Door Nynke
#1229120
[quote="Sonja"]
Ik behandel hotspots altijd door ze goed te wassen met betadinezeep. Dan droogblazen en propolistinctuur er op.
[/quote]

dat klinkt inderdaad goed  :) :) 

Ik heb speciale shampoo gekregen van de DA en jeukstillende zalf, maar verder is het wel ongeveer hetzelfde. Ik knip/scheer de plek wel zo kaal mogelijk, zodat het goed kan drogen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1229222
Hier net alle honden gewassen met betadineshampoo. Daarna allemaal goed drooggeblazen.
Bij Wodka kan het sowieso geen kwaad, Dommelsch heeft een mega-hotspot in haar lies en Breezer kon ook gewoon wel een wasbeurtje gebruiken.
Alles weer lekker fris, ontsmet en droog.
Door keetje
#1229291
[quote="Sonja"]
Ik behandel hotspots altijd door ze goed te wassen met betadinezeep. Dan droogblazen en propolistinctuur er op.
[/quote]

Keetje heeft op het ogenblik een aardig grote plek op haar staart. Ze heeft chronische staphylokokken en daar ontstaan dan ook van die grote smettende plekken door.
Ik wil het ook wel gaan proberen met die propolistinctuur en heb wat op het net gevonden propolistinctuur forte. is dat wat je bedoeld?
Ach, ik zou zo blij zijn als dat haar zou helpen, ze kampt er al jaren mee en regelmatig steekt het de kop op. Ze heeft er geen jeuk aan, krabt ook niet of bijt, maar toch worden het grote vochtige plekken. :(

Betadinezeep is dat hetzelfde als betadine scrub?
Door danou2004
#1229603
Wat de laatste berichten zijn heeft ze een betadinescrub ofzo gebruikt en goed droog gemaakt na die tijd.
Maar een scrub maakt de wond toch juist ook weer open?of is het in dit geval wel goed omdat het meteen ontsmet?
Ze heeft haar nu een kap om gedaan zodat ze er niet bij kan maar ze heeft duidelijk veel last want er komen er steeds meer bij en ik vind dat ze een ab kuur moet nemen en de wonden goed schoon en droog moet houden of zit ik nu mis
Door Nynke
#1230612
[quote="::>danou<::"]
Wat de laatste berichten zijn heeft ze een betadinescrub ofzo gebruikt en goed droog gemaakt na die tijd.
Maar een scrub maakt de wond toch juist ook weer open?of is het in dit geval wel goed omdat het meteen ontsmet?
Ze heeft haar nu een kap om gedaan zodat ze er niet bij kan maar ze heeft duidelijk veel last want er komen er steeds meer bij en ik vind dat ze een ab kuur moet nemen en de wonden goed schoon en droog moet houden of zit ik nu mis
[/quote]

dat moet zeker !!!
Door keetje
#1230619
Ik ben gisterenmiddag nog op pad geweest en heb propolistinctuur kunnen scoren bij de reformwinkel. Ga er vandaag mee aan de slag en weet nu niet of ik het uitwendig en/of inwendig moet gaan gebruiken. Ik heb ook betadinelotion gescoord, ze hadden geen zeep, volgens die man was dat uit de handel. Moet ik dat met iets anders doen dan? En tussendoor droogfohnen ofzo?

Alle hulp is welkom.
Door danou2004
#1231914
Ze heeft nu een ab kuur van de da gekregen omdat de plekken vreselijk groot werden en er geen beginnen meer aan was.
Ze gaat met sprongen vooruit nu en het ziet er al een stuk beter uit gelukkig.
Verder behandeld ze gewoon door goed droog te houden en dat werkt prima.
Bedankt voor alle tips!!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1232592
Soms ontkom je niet aan ab bij hotspots, helaas.
Maar propolis is wel een natuurlijk alternatief voor ab en je kunt het zowel in- als uitwendig gebruiken. Bij hotspots zou ik het in ieder geval uitwendig gebruiken, maar eventueel kun je het daarnaast ook ter ondersteuning nog inwendig geven.
Met betadinelotion heb ik geen ervaring. Wist niet dat de zeep uit de handel was. In Nederland kocht ik het als betadineshampoo. Hier in België koop ik isobetadine handzeep. Betadinescrub is ook goed. Hibiscrub kan ook. Hotspots zijn oppervlakkige schaafwondachtige plekken die ontstoken zijn. Je mag ze best een beetje schoonboenen, dan haal je de ontstoken troep er af en dan geneest het sneller.
Door keetje
#1232933
@Sonja, bedankt voor je antwoord.
We zijn nu vanaf zondag bezig, ik zie dat het wat rustiger aan het worden is. De plek ziet er niet zo fris uit, vooral de haren erom heen maar dat komt door de propolis, ze heeft witte haren en die verkleuren er door. Maar er komen vast wel weer nieuwe witte haren, als die verrekte plek maar weer weg (begint) te gaan. We houden hoop.
Als tweede optie hebben we zinkzalf en manuka in de kast liggen.  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door