Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Dhjali
#1228579
Voor katten met nierproblemen wordt vaak Solidago en meerder homeopatische producten aangeraden. Nu vroeg ik mij alleen af, veel van dit soort homeopatische middelen bevatten alcohol, kan dat geen kwaad?!

En hoe zit dat met bachbloesems, iemand een idee?
Door ibbi
#1228643
ik denk dat als je het even laat staan dat de alcohol vervliegt?
bach bloesems die ik eens een tijd heb gebruikt mengde we in water (bronwater geloof ik, weet 't nieteens meer -geheugen als een zeef  :-[ ) dus dan zit er maar weinig alcohol in.
Solidago heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1228659
middeltjes zoals solidago zit heel veel alcohol in..
als je dat op je eigen tong druppelt dan is t of je jenever achterover slaat..
in bachjes zit maar een heel klein scheutje.. dat is min of meer te verwaarlozen..

hoe dat bij een kat/hond met nierproblemen valt zou ik niet weten..  :-X
Door Fido
#1228662
er zit een heeeeel klein beetje alcohol in als conserveermiddel.
Bij bachbloesem kan je de druppels in heet water doen zodat de alcohol verdampt. Ik weet niet zeker of dat bij homeopathie ook kan, ik zal het eens navragen.

Ik ben nog geen dieren tegengekomen die er problemen mee hadden maar ik los/druppel het ook in een glas water en trek het met een spuitje op om het in de bek te spuiten.
Door Mevroi Kruim
#1228754
Zijn er geen korreltjes van? Die worden ook altijd voor kinderen gebruikt. En vroeger was het poeder, als ik koorts kreeg kreeg ik altijd een mespuntje belladonna in poedervorm. Lekker zoet  :D
Door Dhjali
#1229007
Oke voor bachbloesems is dus wel een andere manier te vinden.
Ik vond het alcohol percentage in Solidago inderdaad ook behoorlijk. Toch wordt het heel vaak aangeraden/gebruikt, vandaar dat ik mij afvroeg hoe dat precies zat. Is blaas-nier compositum zit 40% alcohol, en zo merk ik dat het in meer van dit soort middelen zit.
Hoe doen de mensen dit die deze producten geven aan de nierpatienten?

Vervliegt het genoeg als je het laat staan?

Fido, als je wil navragen of het ook voor o.a bovenstaande middelen geldt, dan graag! 

Kruimel, korreltjes??
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door