Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1228695
Ik geef de Meiden bijwijze van snackje weleens een kippevoetje/tenen, nu lijkt mij de voedingswaarde nul komma nul, maar ze moeten er toch nog wel even op knagen,  het kraakt zo dat het lijkt of dat ze aan het chips eten zijn :D, omdat ze de volgende dag meestal toch even moeten persen om hun hoopje neer te kunnen leggen, vraag ik mij af, zijn die tenen nog zo rijk aan calsium?
Het is natuurlijk wel vel over been.
Door Lizzy
#1228831
Het is vel over bot ja. Dus ja, een voetje bestaat voor het grootste deel uit bot. En dus calcium. Dat geeft niet hoor, maar tis een soort van kaal vleesbotje ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1228835
hier vinden ze het ook heerlijk!
regelmatig krijgen ze alle 3 een stuk of 2 pootjes..
als er niem op bezoek is, laatst de kapster hier en die werd acuut misselijk bij het zien dat de tenen uit gentle zijn bekkie hingen ;D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1228857
vanaalst schreef: hier vinden ze het ook heerlijk!
regelmatig krijgen ze alle 3 een stuk of 2 pootjes..
als er niem op bezoek is, laatst de kapster hier en die werd acuut misselijk bij het zien dat de tenen uit gentle zijn bekkie hingen ;D
haha kan het me voorstellen.. heb ze hier nog nooit gezien en dus ook niet gevoerd :)
Door Peter79
#1228910
MarijeEnBoomer schreef: haha kan het me voorstellen.. heb ze hier nog nooit gezien en dus ook niet gevoerd :)
Nee, ik ook niet.
Waar haal je die dingen???
Gebruikersavatar
Door pike
#1228982
Ik heb regelmatig een loopvoet als snack gegeven. Hier klinkt het ook alsof ze aan de chips zijn :D
Maar, ze poepen er niet hard van, integendeel. Vooral bij Pike is het opvallend: Zijn laatste drukje tijdens de wandeling is altijd het loopvoetdrukje, het is slapper en geler, en onbetwist van de loopvoet, want het bevat de onverteerde nagels en onverteerde stukken kippehuid. Ook bij Duc zie ik wel eens de nagels, maar bij Armagnac zie ik er eigenlijk nooit iets van terug maar hij poept ook niet harder.

Ik koop ze niet meer, de laatste partij vond ik namelijk behoorlijk smerig. Er zaten veel ontstekingsplekken onder de voeten. Dus van kippen die op gaas hun voeten stuk gelopen hebben. En ik weet niet of het nou zo gezond is om dat te voeren, maar het lijkt me niet echt. Ik heb ze allemaal weggegooid.

Bij de Turkse groenteboer liggen in de vriezer van die spierwitte loopvoeten (4x zo duur als bij de poelier), maar die zijn dus behandeld anders konden ze niet spierwit zijn, en ik heb geen idee wat er mee gedaan is (gekookt? gebleekt?)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1229115
De teentjes worden vaker gegeven als dat ik had verwacht, hier zijn ze ook schoon, ik ga er vanuit dat ze zijn schoongespoeld en niet bewerkt met iets.... hoewel hun nageltjes vaak schoner zijn als die van mij :( !!
Als ze hier ieder op een voetje liggen te knagen dan steken de teenjes vaak nog naar buiten en "bewegen" ook nog, kan me voorstellen dat als je dit niet gewend ben het geen gezicht vind.  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1229162
de voetjes waar ik ze haal, daar worden ze schoongespoeld, niet nie bewerkt, aangezien er vele mensen ze ook gebruiken-mogen ze niet gebleekt worden oid..
de poelier hier, heeft ze alleen als ze 'schoon' zijn dwz als er plekken oid opzitten dan heeft hij ze niet.
volgens mij verteerd alles gewoon, ik geef ze al heel lang en nog nooit iets van terug gezien.
Gebruikersavatar
Door pike
#1229681
Fido schreef: Kippenpoten zijn bij ons een best seller  :)
poten of voeten ?
vanaalst schreef: de voetjes waar ik ze haal, daar worden ze schoongespoeld, niet nie bewerkt, aangezien er vele mensen ze ook gebruiken-mogen ze niet gebleekt worden oid..de poelier hier, heeft ze alleen als ze 'schoon' zijn dwz als er plekken oid opzitten dan heeft hij ze niet.
Dat is een punt. Ze worden voor menselijke consumptie verkocht. Ze zullen dus wel niet gebleekt zijn. Vraag ik me toch af hoe ze zo wit komen, want onbehandeld zijn ze dus geel tot geel-oranje van kleur, gewoon velkleur zeg maar. Als je dat alleen maar schoonspoelt kan het toch niet spierwit worden??? En idd met vieze nagels.
Ik heb er nog een foto van. Daarop kan je ook de irritaties onder de tenen zien, maar deze zien er nog vrij goed uit vergeleken met de laatste partij die ik had.

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door