Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ilze
#1228471
Hallo,

Ik heb even een vraagje, heb vandaag voor het eerst kippennekken gehaald en gaf er één aan mijn kat. Hij slikte hem eerst door en koste hem toen uit en daarna heeft hij hem in één keer doorgeslikt, hij had er wel een paar keer op geknaagd, maar niet door of zo. Is dit wel goed? Verteert hij die botjes helemaal in zijn maag?
Door Too
#1228485
da's even schrikken he??!!
Hier ook een die nogal eens op de hondenmanier eet... als t past kan t naar binnen..
Ik heb wel gemerkt dat onrust [iemand mens of dier in de buurt] het schrokken versterkt [en het slepen met eten]

Dit gaat wel goed hoor, volgende keer zou je even een paar klappen met de hamer kunnen geven [t kippenekje :D] dan is t als een beetje voorgekraakt en daarmee een beetje makkelijker voor t lijf. Maar nek bestaat grotendeels uit kraakbeen en is dus goed te verteren.

wat krijgt poes verder te eten??
Door ilze
#1228500
Gelukkig maar!  :)

Hij krijgt verder carnibest en eendagkuikens. En als lamshart en vandaag dan zijn eerste kippennekje als snack. Geef hem heel af en toe nog een beetje brokjes (als mijn vriend hem te vroeg gevoerd heeft of zo). Ben nu nog maar net bezig en zijn vacht wordt er beter op, niet dat hij slecht was, maar hij is nu nog mooier! Ben wel blij dat hij echt alles eet!

Zat net echt naar het kippennekje te kijken van 'als dat maar goed gaat'! Maar ben blij om te horen dat dat goed komt. En zit dat trouwens met vleugeltjes? Die zijn wel een stuk harder!
Door ilze
#1228501
wat kun je eigenlijk allemaal heel geven waar botjes in zitten?

-eendagskuiken
-kippennekje
-kippenvleugeltjes?
-muizen
-ratten
-hamsters
-karkassen van de kip en kalkoen?
Door Too
#1228505
Vleugeltje geef je de zelfde behandeling..... meppen  8), vergeet niet t gewrichtje even door te snijden/knippen mocht poes te snel willen en de hap moet nog een keer terug... dan komt t niet dwars te zitten

Mijn meiden vonden de eerste vleugel wel serieus kauwwerk.. er bleef bij beiden nog een klein stukje schoon bot over
Door Too
#1228507
Qua bot heb je keus uit
kip [nek/vleugel/karkas of hele kip], konijn, eend, kwartel, parelhoen en natuurlijk de prooidiertjes die je noemt

Eendagskuiken is eigenlijk nog ei... nauwelijks calcium
Kalkoen is heeeeel hard, bot schijnt erg scherp te 'splinteren'zou ik niet doen
Door kattenbella
#1238009
Hoe zit het met de kipkluifjes? Ik heb daar net wat in huis gehaald. Ze zien er fijntjes uit of zijn de botjes te fijn?
Door ibbi
#1238117
ilze schreef: wat kun je eigenlijk allemaal heel geven waar botjes in zitten?

-eendagskuiken
-kippennekje
-kippenvleugeltjes?
-muizen
-ratten
-hamsters
-karkassen van de kip en kalkoen?
konijn-voorpoten / poten
eendenvleugels
eendkarkas
parelhoenkarkas
kwartels

edit; duif past ook nog in het rijtje

van kip kun je alles geven


@ kattenbella - kipkluifjes kunnen prima hoor :)
Laatst gewijzigd door ibbi op ma 20 apr 2009, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ilze
#1238715
mijn kat weigert inmiddels barf te eten, terwijl het eerst verslinden was, nu eet hij ook bijna geen normaal voer meer. echt kleine hapjes.... ga morgen maar eens naar de dierenarts.
Door ibbi
#1239170
ilze schreef: mijn kat weigert inmiddels barf te eten, terwijl het eerst verslinden was, nu eet hij ook bijna geen normaal voer meer. echt kleine hapjes.... ga morgen maar eens naar de dierenarts.
hij krijgt t pas een paar weken toch? CB en wat barf? wil hij ook geen CB meer? ik zou me niet zo gauw druk maken, hier gingen er ook een paar opeens in hongerstaking na een maandje kvv, wilde het niet meer aanraken terwijl ze er eerst van smulden. draait vanzelf weer bij.
niet teruggaan naar brok hoor, dat zou echt zonde zijn! :)

maakt verder geen zieke indruk of wel?
Door ilze
#1239279
nee hij maakt geen zieke indruk, maar het gekke is dat hij zijn oude natvoer ook bijna niet eet. Hij eet gewoon helemaal niet. terwijl hij toch niet een al te zieke indruk maakt valt hij toch flink af... inmiddels is hij 0,4 kilo afgevallen en hij heeft twee keer gebraakt. Dus denk niet dat het uit onlust is. Nu geef ik hem maar gewoon eten waar geur kleur en smaakstoffen in zitten, want dan eet hij in ieder geval!
Door Ulrike
#1251190
Hallo Ilze,

Hoe gaat het met je kat?? Ik hoop dat het arme beestje inmiddels weer eet en gezond is?

Groetjes Ulrike
Door ilze
#1251787
we uiteindelijk gekeken hoe het zou gaan en nu is hij weer beter. Hij was overgezet naar slecht natvoer omdat hij dat nog wel at en nu zijn we weer langzaam aan het opbouwen naar barf. We hadden nog een keer kippennekjes geprobeerd en toen begon hij gelijk weer te kotsen. Dus wij dachten dat hij misschien niet tegen kip zou kunnen en hebben toch nog andere kiponderdelen gegeven en dat ging wel goed. De kippennekken die wij bij de islamitische slager hadden gekocht waren waarschijnlijk niet goed meer, we denken iig dat daar iets niet helemaal goed mee was. We hadden het na inkoop gelijk ingevroren dus daar kan het ook niet aan liggen. Hij krijgt volgende week zijn enting, dus dan vraag ik het nog wel na. Ben iig blij dat hij nu weer lekker op zijn kuikentje aan het knauwen is!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door