Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Noukje
#1228432
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en een beginner met het hele barf gebeuren. Ik wil dit graag gaan invoeren voor onze katten dus ik ben me aan het inlezen over het hoe en wat. Nu heb ik (waarschijnlijk een stomme) vraag over varkensvlees. Ik weet dat ik dit niet moet geven maar geldt dat dan ook voor wild zwijn? Ik heb zelf het idee dat het allebei hetzelfde is voor een kat maar ik wilde het toch voor alle zekerheid even vragen omdat ik gemakkelijk aan wild kan komen en dus ook aan wild zwijn.

Alvast bedankt!

Groetjes, Anouk. 
Gebruikersavatar
Door koekje
#1228441
het gevaar voor aujezski is voor katten hetzelfde als voor honden.
volgens mij heeft wild zwijn wel een risico op aujezski, dus niet geven.

er zijn genoeg andere diersoorten om te geven. hier vinden ze wild trouwens ook helemaal niet lekker.
Door Noukje
#1228463
Okay, geen wild zwijn dus.
koekje schreef: ...hier vinden ze wild trouwens ook helemaal niet lekker.
Dat zou wel jammer zijn als onze katten dat niet zouden lusten. Ik ga het in ieder geval gewoon proberen.

Bedankt voor de reactie :)
Door Mevroi Kruim
#1228488
Koekje heeft helemaal gelijk, het risico op Aujeszki bij wild zwijn is zelfs nog wat groter omdat die niet ingeent worden.
Hier vinden ze wild het absolute einde, superdesuperlekker.
Door Too
#1228498
Ja wild is lekker!! Haas is echt smullen en wildsnijling...mmmmmm
Gewoon proberen en soms moet je het een paar keer aanbieden zodat ze wennen aan een smaak.
Door flin
#1228705
Noukje schreef: Okay, geen wild zwijn dus.

Dat zou wel jammer zijn als onze katten dat niet zouden lusten. Ik ga het in ieder geval gewoon proberen.

Bedankt voor de reactie :)
'k weet niet hoe 'wild' je wild is?

en of 't al schoongemaakt is?

afhankelijk van hoe-of-wat, zou 'k je aanraden 't vlees een poosje in de vries te bewaren ivm misschien grote aantallen wurmen

~~wild mochten ze hier ook aan wennen: eigenlijk zoals aan alles, 't gaat er nu goed in, behalve: eend = bah
Door Noukje
#1229299
Fijn om te horen dat er ook katten zijn die wild lekker vinden. Ik ga het gewoon allemaal uit proberen en dan zie ik wel wat ze willen en wat ze liever niet hebben. Het wordt in ieder geval dus geen wild zwijn. :)

flin schreef: 'k weet niet hoe 'wild' je wild is?

en of 't al schoongemaakt is?

afhankelijk van hoe-of-wat, zou 'k je aanraden 't vlees een poosje in de vries te bewaren ivm misschien grote aantallen wurmen
Ik wist niet dat er verschil is in hoe wild wild kan zijn...haha. Dit wild komt uit de natuur. (Het bos en zo). Ik weet niet of je dat bedoelde?

Ik kan het schoongemaakt of gewoon in z'n geheel krijgen, meestal een dag of wat nadat het geschoten is.
Laatst gewijzigd door Noukje op vr 10 apr 2009, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1229493
je hebt wild wild en gekweekt wild. dus afgeschoten wild of gefokt wild in farm (hert bv wordt meestal niet afgeschoten, maar gefokt op zulke farms).
Door flin
#1229629
Noukje schreef:
Ik wist niet dat er verschil is in hoe wild wild kan zijn...haha. Dit wild komt uit de natuur. (Het bos en zo). Ik weet niet of je dat bedoelde?

Ik kan het schoongemaakt of gewoon in z'n geheel krijgen, meestal een dag of wat nadat het geschoten is.
hmmnjah...wild konijn bv, wil ook wel n's 'wild' van 'n afgesloten groot terrein komen; gefokte wildies... nix mis mee trouwens....
alhoewel anders kwa wild 'wild' ;lees:andere voedselinname, ...is minder variabel, ...

mochten ze je wild-product schoonmaken; probeer dan de hart, lever en nier etc in tact te houden; de darm en gal mogen op de schroothoop....
en nogmaals: ik zou 't effe invriezen!
Door Noukje
#1230285
Okay, ik snap het. Dan is dit dus wild wild. :)

Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik zal het, als ik dit geef, eerst invriezen.

Ik denk dat ik dinsdag maar eens eerst met een kippetje of een kuiken begin om te kijken wat ze ervan vinden. Ze lusten heel graag kipfilet dus ik heb goede hoop.

Prettig weekend!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door