Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1221761
Vleesmix 1 (60% rundvlees, 20% kipkarkas, 20% pens en geschikt voor groentenmix
ik denk dat die 20% pens er voor kan zorgen dat ze het niet eens willen aanraken.
dat zou hier iig wel het geval zijn.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1221768
smuldier eten ze overigens ook..
boris doet het er prima op.. die had bij zijn barfmenuutje nog wel eens jeukplekjes.. maar nu niet meer..
maar nu begint max dus weer te kratsen.. en die had het met zijn barfmenuutje zonder vis botmix niet meer..

katten..  :-X
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1221822
mja..
boris en max hebben t altijd..
soms wat meer.. soms wat minder..
sinds ze geen botmix zalm meer krijgen is t verbeterd..
maar nu voelde ik bij boris toch ook weer korstjes.. :(

maar de vleesmix is niet duur..
dus misschien de komende keer maar een paar kilo's meebestellen.. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1224268
die vleesmix is zeker niet compleet nee. er zit te weinig bot in en orgaan is alleen pens. dus geen hart en lever, wat essentieel is. je hebt katten die pens eten, maar die van mij niet. je zou het wel kunnen gebruiken als onderdeel van je menu.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1224504
hier eten ze wel pens...
echt lekker vinden ze t niet..
maar ze eten nu smuldier.. en ik moet zeggen dat ze het in combinatie met af en toe een blikje vis en iedere dag een klein bakje blik gewoon heel goed wegsmullen..
dat blik ben ik gaan toevoegen omdat er anders iedere dag een berg vlees blijft liggen..
kiek wordt dan dikker.. katten worden magerder.. en ik word gefrustreerder..
voor 25 gram blik per kat ga ik me niet boos zitten maken..
ik vind het geen probleem als ze dat nog binnen krijgen.. ik merk verder niks aan ze behalve dat ze lekker eten en ook weer lekker dik worden..

maar ik hoopte wel dat de verhouding een beetje klopte.. anders ben je nog duur uit..

dan maar geen vleesmix.. dan hou ik t gewoon op bibi en smuldier... :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1228328
ik kreeg van herby de mail dat het geen volledig voer is..
en daar aaste ik wel op.. :)
de samenstelling wisselt nogal.. dus als ze het nu lekker vinden.. kan dat volgende keer weer anders zijn..

ik hou t toch maar op bibi en smuldier voorlopig.. :)
Door Nyncke
#1269508
Hier eten de katten wel die mix 2.
Ze smullen ervan.

Is het geen optie om ze het gewoon zo nu en dan te geven, dan komt het niet zo nauw allemaal. Tegelijkertijd als Kiek het krijgt. Dan geef je de helft dat en de andere helft compleet.
#1269691
Vleesmix 2 heb ik nog nooit gegeven eigelijk, maar de vleesmix 1 wel. Deze eten zowel de hodnen als de kat met smaak. Hier krijgen ze 2x per week een combi van de vleesmix 1 en botmix 1of 2.
Maar onze kat een ook gewoon pens dus ja daarom doet ze waarschijnlijk er noet moeilijk over. Maar katten die geen pens lusten eten meestal de vleesmixen ook niet (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door