Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#122614
Ons Angie wordt weer dik. Ze krijgt echt niet veel te eten. Ze neemt wel heel veel op, want ze poept erg weinig. Van die kleine keuteltjes. Ze krijgt maar 2 schijfjes energique per dag.Ook krijgt ze elke dag wel een gedroogt pensstaafje. Beweging krijgt ze ook genoeg lijkt mij. Zo hebben ze hier minimaal 4 wandelingen per dag van 15 minuten. 4x in de week een wandeling van minimaal 1 uur in het bos. 1x in de week gaat john met ze hardlopen en 1x in de week doen ze behendigheid. Als ze wat anders krijgen dan energique dan krijgen ze 500 gr geitenvlees en verder niets. 1x in de week een kauwbot. of ze krijgen 250gr kippenekken. Als maagvulling geef ik 125 gr fyto mix per dag. Nu vraag ik me af of ze iets aan haar schildklier zou kunnen hebben. In huis zijn het net meubelstukken zoveel als ze bewegen. Angie komt wel in actie als ze een volle maag heeft, dan wil ze gelijk gaan spelen.
Door Jolly
#122682
misschien is het idd iets medisch, ik weet het niet, misschien zien we dat zondag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#122735
Moeilijk hoor, Renate. Is Angie gecastreerd of misschien schijnzwanger, beide kunnen een reden zijn dat een hond dik wordt (tenminste ik heb dat bij mijn eigen honden gezien). Die 500 gr geitenvlees en 250 gr kippennekken geef je dat dan per hond? Maar aan de andere kant, hoe zwaar zou Angie wegen? Tussen de 15 en 20 kg? Dan zou je toch denken dat ze niet dik kan worden van wat jij ze geeft. Snaait ze niet stiekem boterhammen oid van je dochtertje?
En qua beweging, tja ik vind het eerlijk gezegd niet byzonder veel. Kun je anders niet met haar gaan fietsen?
Als je wilt weten of ze iets aan haar schildklier heeft dan kun je daar alleen maar via je DA achterkomen ;), maar dat had je zelf denk ik ook wel bedacht. Meer ideeën heb ik niet.
Ik heb hier zelf een gecastreerd teefje van ong. 38 kg en die zou ik dus zo'n 750 gr mogen geven, nou dan groeit ze dus echt dicht. Ze krijgt maar 500 gr aangevuld met 100gr kruidenmix en daar houd ik haar mee op gewicht. Maar ik vind het soms wel zielig, zo weinig als ze krijgt :'(.
Door Lizzy
#122778
Ik sluit me de bovenstaande schrijversters. Want ja, het kan ook een medische oorzaak hebben, zoals schildklier.

Hoe oud is Angie eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#122793
Mijn poedels werden ook dik op de Energique. Ze moesten zo weinig hebben dat hun maag bleef rommelen. Daarom ben ik er mee gestopt.
Het is toch meer voer voor Ierse Wolfshonden, denk ik.
Door Peet
#122820
Tunja krijgt ook een soort Rubens-rondingen van Energique... ;D...Zit toch een beetje teveel koolhydraten in, misschien?

Met Carnibest gaat het stukken beter....
Door Lizzy
#122821
Peet schreef: Tunja krijgt ook een soort Rubens-rondingen van Energique... ;D...Zit toch een beetje teveel koolhydraten in, misschien?

Met Carnibest gaat het stukken beter....
De hoeveelheid koolhydraat in Energique is juist erg laag. Ik snap het daarom niet zo......
Door avalon
#123283
Angie is niet gesteriliseert/gecastreerd. Ze weegt 17 kg. Niet echt superzwaar gezien het ras, maar er zit een laag vet op haar ribben. Maar aangezien ze maar erg weinig poept, moet ze haast wel alles opnemen. Ik heb haar vandaag alleen maar wat fyto gegeven. Het gebeurt wel eens dat ze wat van Nienke krijgt, maar dat is nooit veel. (stukje brood van 1cm bij 1cm). Soms ook de overschot van haar groenten. (zonder sausje). Dit wordt wel weer gekort op haar eten. Dan krijgt ze maar 1 schijfje energique. Angie is nu 3 jaar. Angie haar maag blijft ook rommelen. Ze heeft vooral een dikke kont. Haar ruggewervel is wel zeer goed voelbaar, de ribbetjes zitten wat in het spek.
Door Lizzy
#123461
avalon schreef: Angie is niet gesteriliseert/gecastreerd. Ze weegt 17 kg. Niet echt superzwaar gezien het ras, maar er zit een laag vet op haar ribben. Maar aangezien ze maar erg weinig poept, moet ze haast wel alles opnemen. Ik heb haar vandaag alleen maar wat fyto gegeven. Het gebeurt wel eens dat ze wat van Nienke krijgt, maar dat is nooit veel. (stukje brood van 1cm bij 1cm). Soms ook de overschot van haar groenten. (zonder sausje). Dit wordt wel weer gekort op haar eten. Dan krijgt ze maar 1 schijfje energique. Angie is nu 3 jaar. Angie haar maag blijft ook rommelen. Ze heeft vooral een dikke kont. Haar ruggewervel is wel zeer goed voelbaar, de ribbetjes zitten wat in het spek.
Nou, dan zou ze eigenlijk niet te dik mogen zijn.... Misschien even een tijdje ander voer of zelf samenstellen? Wanneer je zelf samen gaat stellen zou je even een tijdje wat meer groentes kunnen geven.
Door Peet
#123482

De hoeveelheid koolhydraat in Energique is juist erg laag. Ik snap het daarom niet zo......
Lizzy,
Ik doelde meer op de koolhydraten-bron. Bij rijst (zoals in Carnibest) wordt Tunja veel minder snel dik dan bij granen (Energique noemt ook granen bij hun ingredienten)....Misschien dat het daar aan ligt... ???
(en anders is er altijd nog liposuctie... ;D)
Door avalon
#124066
Ik heb haar nu 2 dagen achtereen maar 1 schijfje energique gegeven en wat meer fyto en wat spercie bonen, begin haar ribben al weer wat beter te voelen. Om langer zelf iets samen te stellen ben ik bang dat ik haar te kort ga doen (vitamines en mineralen).
Door Truus
#124109
Hoi Renate, zullen we eens op ander versvlees overstappen ;)
Ik moet zeggen dat ik vind dat Timo ook niet echt meer afval en Mila komt ook aan.
Zou het de Energique zijn?
Laatst gewijzigd door Truus op vr 09 jul 2004, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#124218
Zou best eens kunnen. Ik heb ze nu al weer 2 dagen op half randsoen. Avalon snaait overal bij, maar Angie niet en die wordt juist dikker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door