Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1226336
Bij Yilla is vorige week ontlasting naar het lab gebracht omdat ze maar aan de dunne bleef. Nu heeft ze 2 dagen geen diarree meer gehad maar uit het def onderzoek kwam naar voren dat de waardes van de ecoliebacterie verhoogd waren. Ik heb al flink zitten speuren maar kan er eigenlijk niet zo veel informatie van vinden.
De Da wil het nog even aankijken omdat ze nu 2 dagen geen dunne meer heeft gehad, misschien heeft het lichaam zichzelf hersteld.

Kan iemand me zeggen of ze nu besmettelijk is voor andere honden en uiten die verhoogde waardes zich alleen in diarree? Ik vind haar nl wel erg slaperig maar ze is ook enorm aan het wisselen en ze moet ws nog wat herstellen van haar ziek zijn vorige week.

Wie weet hier meer over?
Door conleeuw
#1226603
eigenlijk begrijp ik nooit zo wat ze proberen te zeggen als ze noemen dat e-coli is gevonden, het is namelijk zo dat alle zoogdieren e-coli in hun darmen hebben, sterker nog, zonder deze bacterieen hebben wij een probleem, het is gewoon een noodzakelijke bacterie. Dus, tenzij het op de verkeerde plek in de lichaam is of een mutatie van de e-coli is zie ik geen enkel probleem, ik zou erg raar/zorgelijk opkijken als bij een ontlasting onderzoek geen e-coli aangetroffen werd. Dus, ik zou mij niet al te druk maken, ik weet niet hoe lang ze al diaree heb, en precies wat ze allemaal eet, maar ik zou denk het ook even pas op de plaats doen ;) we hopen maar dat het goed blijft gaan ;)
Door ellenned
#1226688
Dat zei de Da ook dat iedere hond die bacterie bij zich heeft alleen bij haar waren de waardes (te) hoog.
Ik maak me ook niet druk ( meer :-[) haar poep is weer goed ik vroeg me alleen af of iemand meer van die bacterie af wist. Op het net kan ik weinig vinden wat een beetje in Jip en Janneke taal is geschreven ;)
Door conleeuw
#1226699
[quote="ellenned"]
Dat zei de Da ook dat iedere hond die bacterie bij zich heeft alleen bij haar waren de waardes (te) hoog.
Ik maak me ook niet druk ( meer :-[) haar poep is weer goed ik vroeg me alleen af of iemand meer van die bacterie af wist. Op het net kan ik weinig vinden wat een beetje in Jip en Janneke taal is geschreven ;)
[/quote]oh er is veel geschreven over e-coli, wat wil jij weten, roep maar en ik kijk of ik kan helpen.
het is zo met alle bacterieen die wij bij ons dragen dat als er een wanbalans ontstaat kan het problemen veroorzaken, maar ook als er problemen met maag darm zijn kan het een wanbalans in de bacterieen veroorzaken, dus het is wel van belang dat het een beetje stabiel blijft, om te helpen kan jij een goede probiotica er bij geven, dat kan je bij iedere drogist of gezondheidswinkel kopen, dat zal ongetwijfeld helpen om de bactriele balans weer in orde te krijgen.

Hier een stukje over e-coli volgens mij in goed verstaanbare taal geschreven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Escherichia_coli

lang leven wikipedia... zoek nog verder met als zoek term alleen "e-coli" je zal heel wat leesstof vinden ;)
Door ellenned
#1226706
Nou...ik vind jouw stukje wel een goed Jip en Janneke verhaal...ik begrijp het...(bijna) :P

Dus als ik het goed begrijp is het niet zo dat die waardes te hoog zijn waardoor ze meer kans heeft op een virus, maar eerst is er het virus en dan worden die waardes te hoog....begrijp je het nog???
Zouden die waardes ook te hoog kunnen zijn door een enting?
Door conleeuw
#1226854
[quote="ellenned"]
Nou...ik vind jouw stukje wel een goed Jip en Janneke verhaal...ik begrijp het...(bijna) :P

Dus als ik het goed begrijp is het niet zo dat die waardes te hoog zijn waardoor ze meer kans heeft op een virus, maar eerst is er het virus en dan worden die waardes te hoog....begrijp je het nog???
Zouden die waardes ook te hoog kunnen zijn door een enting?
[/quote]oh ja hoor, entingen kunnen heelwat verstoren. maar een gezonde hond kan het wel enigsinds aan, helaas heerste er de laatste tijd heelwat virusjes hier en daar, dus heelwat honden aan de slinger, nu heb jouw hond mischien net een enting en is blootgesteld aan de slinger virus van jouw buurt en hey presto, wanbalans :P zorg voor goed eten (doe je met vers al) en indien gewenst wat probiotica om de darmen weer op orde te brengen ;)
Door ellenned
#1226883
Oké dank je voor alle informatie. Ze krijgt  Lactobacillus dus met een beetje mazzel is ze eerdaags weer helemaal het vrouwtje!
Door conleeuw
#1227259
[quote="ellenned"]
Oké dank je voor alle informatie. Ze krijgt  Lactobacillus dus met een beetje mazzel is ze eerdaags weer helemaal het vrouwtje!
[/quote]hoop ik ook, soms duurt het wat langer, als er maar verbetering in zit ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door