Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1226294
Danny heeft jeuk...

Eerst alleen op bepaalde moment (naar bed gaan) en alleen aan zijn oren. Dat word vaker en vaker. Hij krabt overal en bijt op al zijn poten.. Ik zag dat 1 achterpoot al rood is en open begint te gaan.. Zijn oren zitten steeds vol klitten.
Hij heeft al chlorella en iedere dag visolie. Ik heb hem dit weekend zelfs nog gewassen met Berkenteer. Calendulan smeren waar het kan. Maar het helpt niet.. Lijkt alleen maar erger te worden.

Ik ben ook zo schijtbang voor die syringomyelia  :-X :'(. Hij krabt ook aan zijn nek/oren en sinds een paar dagen doet ie dat soms ook tijdens het wandelen. Maar daar is hij veel te jong voor!
Bah..

Ik vind jeuk echt zo zielig  :-\
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 07 aug 2009, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1226373
liefje,

ga nu niet meteen uit van syringo  :( :-\  maar ga eerst even nadenken of je wat veranderd hebt in zijn voedingspatroon, je wasmiddel; hebben jullie misschien ergens geverfd of een nieuw kleed ? 


Je kent de fokker goed; weet je überhaupt of er syringo in haar lijnen voorkomt ? Als je wilt kan ik het wel voor je navragen op het syringoforum  ;)

Maar denk eerst goed logisch na en ga niet uit van het ergste !!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door bloemetje
#1226396
Danny komt niet van Natas. Danny komt uit Zweden.

Ik weet dat ik er niet vanuit moet gaan.. Maar soms kan je jezelf niet bedwingen hè  :-X. Hij krijgt al een hele tijd Carnibest, daarvoor at hij Prins. Ik weet niet of er wel een wezelijk verschil is tussen die 2. Bovendien kan ik het hier niet krijgen.
Geen nieuw kleed of verf of wat ook. Wasmiddel is nog hetzelfde. Ik zat nog aan zijn anaalklieren te denken maar dat verklaard het gekrab aan zijn oren niet.
Door Nynke
#1226557
oja, dat wist ik ook wel  :shy: :shy: :rolleyes2:  dat Danny een all***toon is  ::) ::)

tja, dan is het voor mij ook een raadsel  :-\ :-\ :-\  Prins ken ik niet, maar ik geloof wel dat ik gelezen heb dat er meer merken kvv uit dezelfde fabriek komen  :-\  dus misschien moet je een tijdje stoppen met CB en een ander merk proberen uit die fabriek ??
Door Lizzy
#1226573
Dit zou ook een voedsel allergie kunnen zijn of een allergie voor iets van buiten af. Is het pas begonnen? Sinds het mooier weer is? Of sinds hij op andere voeding staat?

Energique is gelijk aan Prins. Verkopen ze dat wel bij jou in de buurt?
Door bloemetje
#1226916
Energique wel ja..

Het is al een tijd geleden begonnen.. Ik denk dat hij een maand/3 weken geleden is begonnen met krabben aan zijn oren. Sinds een paar dagen begint hij echt te bijten en een week of wat dat hij alleen 's avonds zo krabt.
Hij eet al een tijdje Carnibest. Ik ben ,denk ik, 3 weken daarvoor ben ik begonnen met Carnibest.

Ik ga vanmiddag in ieder geval toch even zijn anaalklieren uit laten knijpen.. Balen dat me dat nog steeds niet zelf lukt  >:(
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 08 apr 2009, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helma
#1226993
He Gatsie Irene,
Ik snap dat je gelijk in de stress schiet, maar...........
Mijn Chester heeft een poos geleden ook zo'n jeuk aan de oren gehad en krabte daardoor ook net achter zijn hoor/in zijn nekkie.
Ook had hij zwarte stukjes in zijn oor.
Heb zelf maar eens jeuk echt diep in je oor, dan is het net dat het in de hals ook kriebelt.
Ik ben ook gaan denken aan de voeding en tja ik denk dat hij te veel graan binnen heeft gekregen.
Want na het aanpassen naar een "streng" dieet, werd het een stuk minder.
Heb daarna ook gedruppeld en nu is het zo goed als over, ook het klapperen met de oren.
Je zegt zelf ook dat hij na ongeveer 3 weken carnibest krijgen de jeuk heeft gekregen en dat het vooral 's avonds is.
Heeft hij dan toevallig daarvoor gegeten???
Anders probeer je eens Energique nr 4.
Het kan natuurlijk ook aan iets van buitenaf liggen (pollenallergie bijvoorbeeld).
Daarbij komt het bijten aan de poten toch ook voor??
En bij een allergie, kan het ook direct naar de oren schieten, die jeuken in ieder geval vaak mee.

Nogmaals bij een krabbende cavalier gaan meteen de alarmbellen rinkelen, maar niet doen!!!
Heb ik mezelf ook afgeleerd en daardoor kun je wel een stukkie helderder nadenken.
Succes!!
Door bloemetje
#1226999
Lastig is dat hè Helma  :-X

Danny zijn oren zijn brandschoon. Bovendien heeft de da ze al 2x nagekeken. Hij eet 's morgens en 's middags om een uur of half 5.

Ik heb een afspraak bij de da om 10 voor 5. Eerst de kliertjes maar eens legen. :P
Door bloemetje
#1227125
Helma schreef: Zou het geen uitwerking van de Chorella kunnen zijn?
Die had ik hem pas gegeven toen hij al jeuk had. Om het op te lossen zeg maar  ;D
Door Helma
#1227142
ohw oké  :D
Succes he vanmiddag bij de DA.
Zou je niet een paar dagen iets kunnen krijgen bij de DA.
Ik weet dat het troep is, maar als dat helpt en hij is dan jeuk en bijtvrij, dan is de kans dat het een allergie is toch wel groot, lijkt me.
En vanuit dat punt kun je gaan onderzoeken waar hij dan eventueel allergisch voor is.
Tja ik opper ook maar wat hoor... :P
Door bloemetje
#1227144
Meid ik ben alleen maar blij dat je meedenkt  :-*

Ik zat daar ook aan te denken. Voor het geval het de anaalklieren niet zijn. Het is idd bende en ik zie er niet naar uit.. Maar ik kan er niet tegen als een beestje jeuk heeft dus indien nodig doe ik dat wel.
Dan weet je idd of het een allergie is of anderszijds.
Door Ulrike
#1227289
Onze Daya, krabde een poosje geleden ook haar oren tot bloedens toe open en kauwde op haar poten. Aan beide was niks te zien behalve roodheid. Bij haar was het inderdaad een voedselallergie, waarschijnlijk zowel voor kip als eend. Nadat we alle gevogelte uit haar voeding hebben weggelaten gaat het prima. Volgens mij zit er gevogelte in alle merken kvv die je noemde of niet? Misschien eens kvv proberen waar dit niet in zit? Misschien heb je niks aan dit advies, maar omdat de klachten zo overeen kwamen met wat Daya had, dacht ik post het even. Natuurlijk zijn er nog veel andere redenen voor jeuk aan poten en oren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door