Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nouchka
#1226950
mijn katten lusten eendagskuiken. ::)

Ik had al 2 maanden die verafschuwde kilo in de vriezer liggen. Maar ik kon het niet over mijn hart krijgen het te geven. :-[. Zo bevrozen lijkt het nog niet zo echt, maar ontdooit... Dat kopje dat slap valt... :-X

Ik dacht, komaan Shirley, je kunt het. Als er nu een moment is om zo'n kuiken te geven, da is het toch met Pasen :-\.
Ze lusten het toch niet en dan kan je die kilo gewoon weggooien.

NIET DUS >:( Ze vinden het lekker. Als ze vol smaak op een kippenekje knabbelen, dan kijk ik liefdevol toe. Maar als ze dat kopje eraf hebben gebeten en dan de rest dat er nog ligt... :-X
Ik heb me discreet verwijderd uit de keuken ::)

Dus ja, dan zal ik mijn gevoel voor het kuiken even opzij moeten zetten, en mijn katjes dat plezier maar gunnen zekers???

Zou ik nu eens rat of muis kopen..... :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#1226956
hihihi

de eerste keer dat ik een kuiken had ontdooid, heb ik hem ook staan aaien  :D
maar het went hoor. nog even en je ziet alle schattige dode diertjes in je vriezer als kattenvoer.

mocht je bij dogshape bestellen, die heeft ook ratten en muizen. je krijgt dan wel een zakje met allerlei maten, maar das wel zo handig voor de afwisseling als je ze niet als complete dagmaaltijd geeft.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1227074
ik vond de verhalen van menig baasje hier ook walgelijk..
zo van:  als ze aan elkaar vast gevroren liggen dan laat je dat zakje even hard vallen op de grond en dan breken ze allemaal los van elkaar..  :-X
arme arme gele pluisjes..  :'(
maar.. nu doe ik het ook..
en dat er dan ook hoofdjes afbreken en/of pootjes.. vind ik ineens helemaal niet zo erg meer..
terwijl ik toch uit dierenliefde daarvoor al 15 jaar vegetariër ben geweest..  :o
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1227106
neeeej.. maar ik bedoelde te zeggen.. dat ik een op en top vreedzaam mens was wat beessies aanging..
nooit had ik verwacht dat ik konijnenkoppen zou voeren aan mijn hond.. en dat ik kuikentjes zo hard mogelijk op de straatstenen wilde smijten..  ;D
Door brie
#1227160
Nouchka schreef: mijn katten lusten eendagskuiken. ::)

Ik had al 2 maanden die verafschuwde kilo in de vriezer liggen. Maar ik kon het niet over mijn hart krijgen het te geven. :-[. Zo bevrozen lijkt het nog niet zo echt, maar ontdooit... Dat kopje dat slap valt... :-X

Ik dacht, komaan Shirley, je kunt het. Als er nu een moment is om zo'n kuiken te geven, da is het toch met Pasen :-\.
Ze lusten het toch niet en dan kan je die kilo gewoon weggooien.

NIET DUS >:( Ze vinden het lekker. Als ze vol smaak op een kippenekje knabbelen, dan kijk ik liefdevol toe. Maar als ze dat kopje eraf hebben gebeten en dan de rest dat er nog ligt... :-X
Ik heb me discreet verwijderd uit de keuken ::)

Dus ja, dan zal ik mijn gevoel voor het kuiken even opzij moeten zetten, en mijn katjes dat plezier maar gunnen zekers???

Zou ik nu eens rat of muis kopen..... :-\

;D ;D ;D
monsters zijn het!!!
Door ilze
#1228448
toen ik het voor het eerst pakte heb ik het alleen met een boterhamzakje om mijn hand aangeraakt. ik zat thuis te studeren en het lag op het aanrecht te ontdooien en was helemaal afgeleid, kipje naar buiten gedaan. later gegeven.... uitgebreid zitten kijken en werd er echt kotsmisselijk van. 's avonds kreeg ik geen hap door mijn keel en heb ik chips en chocola gegeten. de dagen erop vega... terwijl ik dat niet ben. nu begin ik er aan te wennen (3 weken later). ga gewoon door want hij vindt het hartstikke lekker!
Door RoLa
#1229511
Mijn kat eet heel graag kippennekken. :)
Eendennekken wil hij wel jatten maar eet ze vervolgens niet op...
Verschillende soorten CB wilde hij ook niet altijd even graag... :(
Dus was op zoek naar andere dingen om te barfen.
Oh ja, de CB van de honden snaait hij weer wel onder m'n handen weg en rundersnijlingen vind hij ook erg lekker. ;D

Nu ff ONTOPIC: Kreeg van mijn vriendin een zakje 1 dagskuikens...
Meneer werd helemaal wild en voor ik er erg in had was het kuiken al op!
Volgende dag wilde ik eens zien hoe hij dat toch zo snel deed....dus ik opletten!!
Nou ik heb geen last van onthoofde kuikens of losse pootjes...mijn kat eet als een SLANG!!! :o
Ik hoor niks kraken of iets dergelijks ik zie alleen maar een grote "strot" waar een heel kuiken in verdwijnt!
Terwijl hij de kippennekjes keurig kauwt....
Misschien volgende keer in zijn kamertje geven en met rust laten dat hij dan iets rustiger eet...

Vandaag heeft hij trouwens genoeg orgaan gehad....250 gr kippenmaagjes lust hij ook! :D
Ik had het bakje blijkbaar niet goed afgesloten waar zo'n 400 gr kippenmaagjes in zat voor de honden 's avonds en een BEETJE voor de kat...

Dus zo langzaam aan word het toch nog wel een barfer!
Door Rianne145
#1229598
Hahaha, lig helemaal in een deuk! Wat gaat dat hard zeg. Ik vond (en vind nog steeds eigenlijk) het onzettend mooi om dat te zien. Als ze kuiken krijgen verandere ze spontaan in barftijgers in plaats van het gemoedelijke duo. Er wordt gesprongen en gemept! Vervolgens schieten ze ieders met de buit een kant op.
Door RoLa
#1229715
Too schreef: @ RoLa.. je hebt gewoon een stiekeme barfer..[ anonieme barfers verzamelt u]
Echt wel...in ieder geval rauw en vers...CB natuur hond staat ie onder mijn handen vandaan te jatten en voor CB kat natuur/lam of weet ik welke trok en trekt ie nog wel eens z'n neus voor op!!

Het is een BARFboef!!! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door