Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1226525
Ik heb net een bestelling vlees binnen, maar heb een hectisch dagje achter de rug... Ik moet nu nog beginnen om alles te portioneren en in te vriezen, maar had eigenlijk 't plan morgen eerst mijn vriezers schoon te maken (vlees kwam sneller dan verwacht). Het vlees is volgens mij vers, in elk geval in ontdooide toestand hier gekomen. Ik heb het in de schuur afgedekt neergezet met gevroren koelelementen erbij... Kan ik zo 't portioneren uitstellen tot morgen? Of bederft 't vlees dan? Iemand hier ervaring mee, of ideeën over?

Rachel.
#1226554
*Natasja* schreef: In de zomer zou ik het niet aandurven, maar met deze temperaturen kun je rustig een dagje wachten hoor, naar mijn mening.
Het is rond 17.00u bezorgd, ben van plan morgen eind van de ochtend de gaan portioneren, kan 't rond 't middag uur de vriezer weer in (die zijn dan ook weer schoon)... Ik kan 't nu echt niet meer opbrengen en doe 'r koel elementen bij. En het is idd. gelukkig geen hoog zomer...

Rachel.
#1226563
deja schreef: Hallo Rachel,
Ik heb de vraag waar jij je verse vlees haalt want van Herby is alles diepgevroren en dat is moeilijker te verdelen als dat het vers komt.
Groetjes Marjan.
Dit heb ik bij Bob Bakker gehaald.... Dan krijg je de spullen niet ingevroren, maar alles wel in grote zakken aangeleverd. Dus als je bijv. 10 kilo pens besteld, krijg je een hele grote zak met pens, die je zelf dan moet portioneren....

Rachel.
#1226864
deja schreef: Moet je per 10 kilo bestellen kan dacht ik ook per kilo en wat heeft hij nou voor geschikt bot/vlees voor mijn beginnende barfers.
Groetjes Marjan.
Kan ook per kilo, maar ik sla groot in. ;) Ik bestel alleen vlees en orgaan bij Bob. Botten zijn mij te hard. Je zou als je honden gewend zijn lamsrib en geitenrib kunnen bestellen, maar ken de kwaliteit daar niet (vraag om goed bevleesde en ribben van jong lam/geit). Maar dat zou ik doen als ze al echt een tijdje barfen hoor.

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door