Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helma
#1225663
Hallo mensen,
Ik heb een vraag over de hond van mijn ouders. Het is een hondje van 13 jaar en vanmiddag is bij de DA, na het nemen van foto's, behoorlijke artrose vastgesteld. Nu heb ik al even gezocht hier, en ik las dat glucosamine, chondroitine, MSM en duivelsklauw wordt geadviseerd.
Maar welk merk kan ik dan het beste kopen en hoeveel moet hij dan hebben??
Het hondje weegt 8 kilo en gebruikt prednoral.
Het is te hopen dat het niet al te snel gaat allemaal, maar mijn ouders willen nog wat homeopatisch proberen, maar weten niet waar ze moeten beginnen.
Hopelijk kunnen jullie mij advies geven.
Alvast bedankt voor het meedenken!!!!
Groetjes
Helma.
Door JoNoMo
#1225668
glucosamine/chondroitine, MSM en duivelsklauw  haal ik bij de Tuinen
Jopie (Newfoundlander)krijgt 2x per dag 1 capsule Duivelsklauw en 1x per dag glucosamine/chondroitine, MSM
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1225784
Nynke F schreef: dat kan niet missen Helma, bij de Tuinen zie je ze zo  :) 

Visolie is ook goed voor honden met arthrose, dat heeft de tuinen ook  :)
Ik geef 1 of 2 duivelsklauw per dag aan mijn Berner van 34kg ook van de tuinen eigen merk. Hangt er van af hoe veel ze gedaan heeft die dag.
Ik geef Gluco/chon/MSM van het Kruitvat, 2 per dag

vraagje:
zelf gaf ik visolie bij de KVV maar is dit ook extra nodig bij barfen met 1 vis maaltijd per week?
Door Helma
#1226499
Thanx allemaal!!!!
Ga het direct kopen en nu maar hopen dat het helpt, gezien het feit dat hij toch wel behoorlijk pijn lijdt......
Mocht dit niet helpen en het gaat achteruit, moeten we toch besluiten hem uit zijn lijden te verlossen...... :'(
Maar daar willen we eerlijk gezegd niet aan denken.....
Door Nynke
#1226611
Nikkie schreef: vraagje:
zelf gaf ik visolie bij de KVV maar is dit ook extra nodig bij barfen met 1 vis maaltijd per week?
ik geef ook 1 keer per week vis, maar ook zeker 5 keer per week een visoliecapsule per week  :)

Dat zou wel enorm triest zijn Helma :-X :'( , wat is het voor hondje?
Door Helma
#1226892
Nynke F schreef: Dat zou wel enorm triest zijn Helma :-X :'( , wat is het voor hondje?
Het is een kruising tussen een Shih-tzu en een Yorkshire terrier.
Hij is ontzettend hard voor zichzelf, want hij geeft verder geen kik of zo.
Voor de rest is hij geestelijk nog als een jonge hond en dat maakt het allemaal ook zo triest.
Maar goed als je lichaam niet meer kan wat je koppie wil, daar wordt je ook niet blij van.
We gaan eerst eens het bovenstaande allemaal proberen, wie weet........
Door Lizzy
#1227987
Helma schreef: Hallo mensen,
Ik heb een vraag over de hond van mijn ouders. Het is een hondje van 13 jaar en vanmiddag is bij de DA, na het nemen van foto's, behoorlijke artrose vastgesteld. Nu heb ik al even gezocht hier, en ik las dat glucosamine, chondroitine, MSM en duivelsklauw wordt geadviseerd.
Maar welk merk kan ik dan het beste kopen en hoeveel moet hij dan hebben??
Het hondje weegt 8 kilo en gebruikt prednoral.
Het is te hopen dat het niet al te snel gaat allemaal, maar mijn ouders willen nog wat homeopatisch proberen, maar weten niet waar ze moeten beginnen.
Hopelijk kunnen jullie mij advies geven.
Alvast bedankt voor het meedenken!!!!
Groetjes
Helma.
Hoi Helma, mij is niet helemaal duidelijk, krijgt het hondje nu ook "normale" pijnstillers zoals Rimadyl, Metacam of Previcox? Want glucosamine is prima maar soms ontkom je niet aan pijnstilling....
Door Ulrike
#1234538
Ik vroeg me hetzelfde af als Lizzy. Onze kat is behoorlijk opgeknapt bij het gebruik van Metacam voor zijn gewrichten. Liever gebruik je zoiets niet natuurlijk, maar als laatste redmiddel zou ik dit het hondje zeker niet onthouden als het samen kan met de andere geneesmiddelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door