Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1226123
Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik de schrik van mijn leven gehad. Pluto, onze jack russel van 7, rent naar het tuinhek blaft een paar keer en valt daarna voor dood neer, helemaal stijf......Ik erheen, hij liet zijn plas lopen. Hij schuimbekte of bewoog niet. Na een aantal seconden ( ik wist niet dat seconden zo lang duurden) kwam hij weer langzaam bij. Dierenarts gebeld en we mochten komen. Aan de hand van wat wij vertelden is hij tot de conclusie gekomen dat het een epileptische aanval is geweest en we moeten nu bijhouden hoevaak het voorkomt. Maar voordat hij vrijdag die aanval kreeg was hij al vanaf dinsdag anders.....stil, terug getrokken, niet mee willen wandelen, niet willen spelen. Alleen maar boven op bed liggen ( verwend nest ik weet het) en verder weinig activiteit. Nu zei de dierenarts dat het heel goed zou kunnen dat hij het heeft voelen aankomen, maar hij is nu nog zo. Normaal is het een proto type jack russel altijd druk druk druk. Nu niets.....hij ligt en ligt en ligt.....Als ik ga wandelen moet ik hem bijna mee sleuren en als hij al  mee loopt, hangt zijn staartje en zijn oortjes. Hij straalt echt uit : Ik wil niet......
Hij is alleen te porren voor eten of om even met z'n balletje te spelen in de tuin. Maar ook dat doet hij nu maar even terwijl je normaal zijn bal moet verstoppen anders blijft ie aan de gang

Moet ik nou naar de dierenarts met het verhaal: mijn hond gedraagt zich anders dan normaal.....( hij had vrijdag bij lichamelijk onderzoek geen pijin of andere klachten) of hoort dit nog bij de naweeen van een epileptische aanval?
#1226127
Op dit moment is alles gissen. Het lijken mij dan erg lange naweeën voor zo'n relatief korte aanval. Je zou denken dat er hele andere dingen spelen, maar als je da daar niet van overtuigd is dan hoef je daar ook niet veel meer van te verwachten dan dat je na nog een aaval een doos met pillen meekrijgt.

Meld je anders even aan bij http://www.epilepsiebijhonden.nl/  op dat forum zitten dierenartsen met kennis van zaken. Die kunnen je op zeker verder helpen.

Sterkte!
#1226132
Dit klinkt meer als een toeval ipv een epileptische aanval.
Een toeval wil zeggen even een zuurstoftekort in de hersenen, omvallen en buiten bewustzijn.
Een epileptische aanval kenmerkt zich door krampen, dus heftig schudden en niet door stil liggen.
#1226195
ashley schreef: Hoe komt hij aan die toeval dan? Liever nog hoe voorkom ik dat hij dat weer krijgt dan?

Ik bedoel dus een flauwte, zoals mensen ook flauw kunnen vallen.
Kan door verminderde doorbloeding van de hersenen of bv een zeer lage bloedsuiker spiegel. Het is niet zo via een forum te zeggen waar het door komt.
Door ashley
#1226255
Dat snap ik hoor dat je via een forum niet kunt zeggen hoe of wat....ik vond alleen toeval zo eng klinken maar zoals je het uitlegt klinkt het beter.
Ik kijk het vandaag nog aan, als manlief straks thuis is gaan we naar het bos, loopt hij gewoon mee is er niks aan de hand, weigert hij weer of gedraagt hij zich vreemd maak ik voor morgenochtend een afspraak dan moeten ze hem maar even goed nakijken....
Door ashley
#1226275
Nee vrijdag is hij wel lichamelijk helemaal nagekeken en getemperatuurd maar was er niets afwijkends te vinden en omdat hij weer helemaal normaal oogde zijn we weer naar huis gegaan. Maar omdat hij zo lamlendig blijft, hij lijkt wel depressief, ga ik toch maar terug. Hij eet, drinkt, plast en poept wel maar verder is zijn  alom bekende levenslust verdwenen.

Heb jij misschien suggesties waar ze naar moeten kijken als ik bloedonderzoek laat doen? Ik moet daar altijd goed beslagen ten ijs komen anders gebeurd er niets behalve dat ik met een zak brokken ( dus niet) en een hoop medicijnen en een hoop geld lichter weer buiten sta.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door