Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sem-agility
#1225655
sem was sinds okt op dieet, hij woog 23 kg en dit moest teruggebracht worden naar 18 tot 18,5 kg. Dit hadden we in febr bereikt en het ging heel goed, maar sinds 4 dgn is hij een halve kilo verloren terwijl ik hem meer ben gaan voeren, dus hier schrok ik behoorlijk van
Sem krijgt energique 225 gr per dag, voordat hij moest afvallen kreeg hij 300 gr.
Nou vraag ik me af of sem wel genoeg heeft aan energique nr 1
Sem voelt zich ook niet lekker, heeft koorts en is minder enthousiast, nou ben ik sinds 4 wkn ook weer meer behendigheid gaan doen.
Kunnen jullie mij raad geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1225689
[quote="sem-agility"]
sem was sinds okt op dieet, hij woog 23 kg en dit moest teruggebracht worden naar 18 tot 18,5 kg. Dit hadden we in febr bereikt en het ging heel goed, maar sinds 4 dgn is hij een halve kilo verloren terwijl ik hem meer ben gaan voeren, dus hier schrok ik behoorlijk van
Sem krijgt energique 225 gr per dag, voordat hij moest afvallen kreeg hij 300 gr.
Nou vraag ik me af of sem wel genoeg heeft aan energique nr 1
Sem voelt zich ook niet lekker, heeft koorts en is minder enthousiast, nou ben ik sinds 4 wkn ook weer meer behendigheid gaan doen.
Kunnen jullie mij raad geven?
[/quote]

Blijkbaar is dat gene wat je 'm in gewicht meer bent gaan voeren niet genoeg om de energiebehoefte te dekken bij de verhoogde aktiviteit en ook nog eens koorts erbij. Persoonlijk zou ik op dit moment eerst willen weten waar die koorts vandaan komt.
Energique 1 heeft voldoende voedingswaarde maar dan moet je er wel genoeg van geven. Maar koorts vreet energie, dus dat is je eerste zorg op dit moment.
Door sem-agility
#1225705
Ik ben met sem bij de dierenarts geweest. Het is gissen waarom hij koorts heeft, zijn darmen rommelen behoorlijk,
maar hij heeft tot nu toe geen diarree, waarschijnlijk een virus
Gister heeft hij een paardenvijg gegeten, maar als daar verkeerde stoffen in zaten, was dat gisteren al naar buiten gekomen.
Hij heeft koortsverlagende injectie gehad en voelt zich nu een stuk beterder. Ik heb hem ook gelijk 100 gr meer voer gegeven, om aan te sterken en zijn energie weer op te bouwen ga ik hem weer op volledig 300 gr zetten op advies van de dierenarts.Wt voor cette barfhapjes kan ik hem geven? Het enige wat sem als extra krijgt is een halve appel, maar dat zet natuurlijk niet echt aan
Door *Natasja*
#1225709
[quote="sem-agility"]
Ik ben met sem bij de dierenarts geweest. Het is gissen waarom hij koorts heeft, zijn darmen rommelen behoorlijk,
maar hij heeft tot nu toe geen diarree, waarschijnlijk een virus
Gister heeft hij een paardenvijg gegeten, maar als daar verkeerde stoffen in zaten, was dat gisteren al naar buiten gekomen.
Hij heeft koortsverlagende injectie gehad en voelt zich nu een stuk beterder. Ik heb hem ook gelijk 100 gr meer voer gegeven, om aan te sterken en zijn energie weer op te bouwen ga ik hem weer op volledig 300 gr zetten op advies van de dierenarts.Wt voor cette barfhapjes kan ik hem geven? Het enige wat sem als extra krijgt is een halve appel, maar dat zet natuurlijk niet echt aan[/quote]

Probeer eens wat er gebeurt als je de appel achterwege laat, zijn rommelende darmen zouden heel goed daarvan kunnen komen. Toen mijn honden net op vers vlees stonden, kregen ze 's avonds voor het slapen gaan altijd een stuk appel (voorheen kregen ze een handje brokken). Ik kon er steevast minimaal 3 keer in de week 's nachts uit, omdat Beau enorm moest poepen. Na een tip van iemand om met de appel te stoppen, was het meteen over met het nachtelijk gepoep.
Door sem-agility
#1225729
okey ga ik dat eens proberen, maar kan niet merken dat zijn ontlasting veranderd als hij halve appel heeft gehad,
sem staat nu bijna een jaar op volledig kvv en heeft nooit geen problemen met de ontlasting, altijd mooi
Door pallas
#1225734
Hoe vaak train je nu per week? Als dat vaker is dat één keer kan ik me wel indenken dat ie wel wat meer nodig heeft.
Behendigheid is een enorme energie vreter.
De koorts is dat ook en dan ben je zomaar een kilo kwijt.
Door sem-agility
#1225748
ik train nu gemiddeld 3x per week, maar al zo'n 4 wkn, hij bleef heel mooi op gewicht tot nu in 4 dgn een halve kilo eraf.

Zijn koorts is nu weg en hij reageert al een stuk beterder. Eetlust blijft goed.

Ik weet dat behendigheid behoorlijk inspannend is, maar omdat hij mooi op gewicht bleef, dacht ik dat ik het goed deed kwa voeding.
Sem is ook gecasteerd, dus ik moet oppassen moet voeren, ga nu meer voeren en kijken hoe dat gaat.

Maar kan ik nog iets meer geven voor extra vitaminen bijv andere kvv erbij? carnibest valt sem niet goed Hij krijgt al zalmolie over het voer
Laatst gewijzigd door sem-agility op ma 06 apr 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sem-agility
#1236033
Up-date:

Sem krijgt sinds vorige week 300 gr kvv per dag en hij doet het super goed  :circle:. Hij heeft meer energie en zijn gewicht blijft nu prima.
Ik heb me heel schuldig gevoeld  :'( :'(, omdat hij achteraf te weinig voeding kreeg voor de activiteiten die hij uitvoerd.
Door pallas
#1237575
Fijn dat het nu zo goed gaat met Sem :)
Denk er ook aan dat hoe hoger je niveau is in de behendigheid, hoe meer energie het vraagt van je hond.
3 keer per week trainen is best veel , want om gezond te blijven zal je dus je hond ook 3 keer per week nog naast de fiets hebben of ander regelmatig loop werk moeten aanbieden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door