Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kaathe
#1225647
Heeft er iemand goede suggesties om op een natuurlijke / homeopatische manier de jeuk bij een zwaar allergische hond te stillen.
Ik heb massa's geld uitgegeven aan de dierenarts, maar de standaardwetenschap lijkt voor mijn hond niet echt te helpen.

Ik zoek m'n heil nu eerder in de wereld van kruiden en probeer de leuze 'back to basic' trouw te blijven. Momenteel experimenteer ik met visolie, calendulan en veel wassen.

M'n hond heeft vooral veel jeuk aan haar pootjes, onder haar kin en haar poep.

Alvast bedankt!

Kaathe en Bo
Door Lizzy
#1225997
Heeft je hond het hele jaar door last van de jeuk of alleen in specifieke seizoenen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1226062
Ik zou eerst eens uitzoeken waar de jeuk vandaan komt, dan kun je gericht gaan behandelen.
Een voedingsallergie ga je bv echt niet oplossen met visolie.
Door Eef+Stippels
#1226148
*Dorothea* schreef: Ik zou eerst eens uitzoeken waar de jeuk vandaan komt, dan kun je gericht gaan behandelen.
Een voedingsallergie ga je bv echt niet oplossen met visolie.
Sluit ik me bij aan.

Ik zou eerst een eliminatie-dieet proberen om voedselallergie uit te sluiten.

Als je dat hebt gedaan, dus je weet dat het geen voedselallergie is kun je Puur Jeuk of Prodier huidjeuk (homeopatisch middel tegen jeuk) gebruiken.

Als de jeuk alleen in het pollenseizoen is, kun je puur pollen gaan geven.
Door geer
#1226450
Eens met de voorgangers. En waarom was je haar precies? Is ze vies, stinkt ze, koekt ze aan, heeft ze mijt of andere nariteiten?? Anders zou ik juist zo min mogelijk wassen en de huid zoveel mogelijk met rust laten.
Door Kaathe
#1227267
Bo heeft last van een 'schubbige' huid. Ze is allergisch voor een heel aantal dingen, waaronder pollen en gras. Ze heeft het hele jaar door jeuk, maar in bepaalde periodes heeft ze er wel erg fel last van zoals bij het vallen van de bladeren en op heel warme dagen.

Ik vind het erg dat ze nooit een mooie, glanzende vacht heeft, vandaar dat ik dacht om olie en dergelijke te gaan proberen.

Op advies van de dierenarts moeten we haar veel wassen met een shampoo voor gevoelige huid (Allermyl) en krijgt ze extra vetzuren (Viacutan).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door