Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1205994
Al vaker heb ik gepost over de jeukklachten aan de pootjes van mijn hond. Het ging de afgelopen maanden heel goed, maar sinds twee weken is meneer weer venijnig aan het likken, slikken, en bijten aan twee pootjes. Aan de buitenkant is niets te zien. Ik pas voor een spuit met prednison, en wil het nu intern homeopatisch aanpakken. (Silverlinde Jeuk stop spray wordt direct weer weggelikt). Ik stuitte via Google op Puur Jeuk en Puur Allergie drupjes. Wie heeft ervaring hiermee? En welke kan ik het beste nemen, de Jeuk of de Allergie drupjes?
#1206264
Ik ken hier in de buurt nog een paar hondjes met jeuk aan de poten.  Het kan aan het seizoen liggen. Ook is me opgevallen dat in het gras op sommige plekken heel venijnige kleine brandneteltjes groeien. Jeuk aan de poten kan leiden tot dikke gezwollen voetkussentjes die jeuken en pijn doen.
Je zou ook potenzalf op de voetzolen kunnen doen die normaliter gebruikt wordt tegen pekel.  Een andere optie is, vooral goed voor de jeuk begint: schoentjes. Het klinkt stom en ziet er vast raar uit. Maar als je hond gevoelig is voor bepaalde grassen dan zou dat best een goede oplossing kunnen zijn.
Daarnaast kun je dan druppels tegen de jeuk geven.

Ik adviseer niet om bij een allergische reactie die hele dierenhuidartsenmolen in te gaan. Vroeg of laat zit je aan de prednison inderdaad en ben je honderden euri's armer.
Probeer zijn immuunsysteem te boosten door allerlei homeopatische en kruidenzaken te geven voor de weerstand. Of vraag advies bij een homeopatische dierenarts
Succes!
#1209574
MariekeLost2 schreef: We gaan JeukPuur dan maar proberen. Alles beter dan dit. Hij heeft van 1 pootje zijn hele voetzooltje verkauwd, waardoor er een stukje af is. Hij vergaat van de jeuk. Erg zielig.
Hier ook een voorkomend probleem.
Echt stukken uit de eeltlaag, en das heel pijnlijk met lopen.
Ik geef puur pollen en als het open is op de voetzooltjes of tussen de tenen smeer ik er rauwe
eco-honing op. Ik heb het ook al een gedaan met honingzalf: L-Mesitran soft.
Katoenen sok erover zodat het niet overal aan gaat plakken .Haren zo veel mogelijk kort knippen, en als ze er niet van af kunnen blijven, dan maar een kap om :-\ :-\
Ik krijg het wel dicht op die manier, binnen een week is alles weer mooi geheeld :)
Voorheen ging ik ermee naar de DA, dan kregen ze een kuur AB en een pred. spuit.
Das nu verleden tijd. :)

Succes
#1212843
We gaan in eerste instantie de Puur Jeuk maar eens proberen. Ik heb nu een vermoeden waar de jeuk vandaan komt. Mijn houten vloer is onlangs weer behandeld, en ik ben bang dat het daar van komt. (Olie eiken vloer, met speciaal schoonmaakspul). Hij gaat de komende week een weekje uit logeren, eens kijken of dit in combinatie met Puur Jeuk, ook een verbetering van klachten geeft.
#1225638
Hey Marieke,

Mijn hond kampt al bijna 10 jaar met een zware allergie. Calendulan kan enorm verlichten. Het verkoelt en verzacht de pootjes en een bijkomend voordeel is dat het opgelikt mag worden, want het is 100% natuurlijk.


Heb ook al veel gehoord over Sulfur D6 (bij acute jeuk) en Sulfur D12 (bij chronische jeuk). Dit is ook wel het Googlen waard.

Veel succes met je hond!

Kaat
#1272062
Dit is de D6 van VSM :

Chemische formule
Na2SO4
Functie
Natrium sulfuricum (het ‘ontslakkingsmiddel’) bevindt zich niet in de cellen, maar kan een bestanddeel zijn van de extracellulaire vloeistof en heeft invloed op de waterhuishouding. Natrium sulfuricum regelt in belangrijke mate de samenstelling van de extracellulaire vloeistof en elimineert het teveel aan water, wat dan langzaam naar de nieren wordt uitgescheiden. Dit zout regelt ook de galproduktie, die geactiveerd wordt en door ontspanning van de galwegen aanleiding geeft tot een grotere afgifte van gal aan de dunne darm. Deze werking is van belang, omdat daardoor een auto-intoxicatie kan worden opgeheven, zodat het middel ook nog dienstig kan zijn bij de behandeling van reumatische ziekten. Natrium sulfuricum heeft een ontstekingsremmende werking.
Toepassingen
De volgende symptomen zijn de belangrijkste en duiden op dit zout:
trieste stemming
gevoelige leverstreek
diarree, vooral ‘s morgens
winderigheid
neiging tot astma
gewrichtspijn
Alle symptomen verergeren bij kou en vochtig weer. Het zout is o.a. tevens van toepassing bij:
oedeem
dikke enkels
huiduitslag met blaasjes met geelgekleurd vocht
nattend eczeem
acne met vette huid
wratten op steeltjes
winderigheid
verstopping
geelgekleurde diarree
onwillekeurig urineverlies


Zal het echt werken?? Hier heeft Kane ook vreselijke jeuk de laatste dagen, krabt zich suf en allemaal kale plekken
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door