Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1221806
Hier grote lente schoonmaak en heb daarom een vraag....

Doen jullie aan preventieve anti-vlooi behandeling voor de omgeving? Ik bedoel sprayen jullie bijv. de hondenmanden, de huiskamer, gang, etc.? En zo ja, hoevaak en waarmee? Of doen jullie dit alleen tijdens het signaleren van vlooien?

Ik heb nu een spray gekregen van iemand (die 't over had) waar je tapijt e.d. mee kunt insprayen tegen vlooien. Maar 't lijkt me nogal een bocht wat er in die spuitbus zit en denk er aan om 't weg te kieperen en opzoek te gaan naar een wat "vriendelijker", maar wel doeltreffend middel... Wat vinden jullie? Iemand tips? Graag ervaringen!

Oja, nog even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus de behandeling van de omgeving, niet van de dieren zelf... Maar dus wel een middel dat geen kwaad kan voor de honden/katten.

Rachel.
Door annielaumen
#1221874
Hier geen grote lente schoonmaak
Heb tegels in de huiskamer
Goed zuigen en geregeld dweilen is al voldoende
Haar dekentje in de mand was ik iedere week
Haar mand maak ik regelmatig schoon
Denk dat dit voldoende is
Door Danny
#1223111
Heb tot nu toe nog nooit een vlo gevonden...
Als ik met vakantie ga dan spijkt ik het huis altijd wel even in, voor ik de deur uitstap...
Verder doe ik nooit iets.
Door geer
#1223124
Ik spuit de hele familie, katten uitgezonderd, in met de Knock Out van Espree http://www.nmlhealth.com/p,29,430/Knock-OUT.aspx. Ook de mandjes en ligplekjes. Preventief, dat wel, want hij maakt vlooien niet dood maar verdrijft ze; of voorkomt dat ze huisjes gaan bouwen in de kiertjes van de hondenmand. Werkt dus niet afdoende als ze in hele kolonies bij je benen opspringen. Nadat ik drie dagen heb lopen hoesten na de laatste chemische behandeling heb ik maar bedacht dawwedanniemeerdoen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1239426
ik heb ook omgevingsspray gekocht..
de katjes en kiek hebben meer vlooien dan dat ik me wens..
ze vallen nu ineens op.. en dat maakt me griebelig..

maar nu lees ik op de bus dat het niet kan bij kinderen onder de 4 jaar.. omdat die nog over de vloer kruipen en hun vingers in hun mond steken..

teatree olie is toch niet dodelijk voor vlooien in de stofzuigerzak?
Door athos 1
#1281181
Ik gebruik alleen omgevingsspray als er vlooien zijn gesignaleerd, en maak dan dat ik wegkom, samen mèt hond, ik word er nl. doodziek van: misslijk, barstende koppijn, groggy en meer van die ellende. En ik hou nog wel een doek voor neus en mond onder het sprayen. Tip voor wie een aquarium heeft: zet het luchtpompje uit voordat je gaat sprayen! En evt. vogels die in huis wonen zou ik ook ergens anders onderbrengen :o
Gebruikersavatar
Door koekje
#1282754
ik doe weinig aan pietenbestrijding. ik heb hier nog nooit een vlooienplaag gehad.
toen sien hier kwam, was ze een wandelende vlooienbaal. ze sliep al gelijk bij mij in bed en zat ook veel op de stoffen bank enzo. ze heeft met een paar dagen een pipetje stronghold gehad en alle vlooien vielen creperend van sien af.
preventief behandelen doe ik eigenlijk niet. eens in de zoveel tijd ga ik met de vlooienkam langs sien (ot vindt dat niet leuk, en als er 1 vlooien heeft, heeft de ander ze vast ook). ze krijgen 1 tot 2x per jaar een pipetje stronghold, omdat ze dan best wel eens een worm zouden kunnen hebben en ik gebruik zo'n pipetje als een vlooi zie.
de buurtkatten hebben altijd veel vlooien (ik zie die verdacht krabben en bijten), maar ot en sien schijnen niet lekker meer te zijn sinds ze barfen.
Door Chaos
#1283280
Ik spuit omgevingsspray langs de plinten een week voor we op zomervakantie gaan.
Dat doe ik liefst 's morgens vroeg, voordat we een hele dag van huis gaan. De honden alvast in de tuin, dan spuiten en dan wegwezen voor de dag.
Ik heb nog nooit vlooien ontdekt in huis, maar het lijkt me vreselijk als je na een paar weken vakantie terugkomt en besprongen wordt  :o
Door Mevroi Kruim
#1283665
Chaos schreef: Ik spuit omgevingsspray langs de plinten een week voor we op zomervakantie gaan.
Dat doe ik liefst 's morgens vroeg, voordat we een hele dag van huis gaan. De honden alvast in de tuin, dan spuiten en dan wegwezen voor de dag.
Ik heb nog nooit vlooien ontdekt in huis, maar het lijkt me vreselijk als je na een paar weken vakantie terugkomt en besprongen wordt :o
Yep :-X :-X :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door