Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1224675
Yilla (pup 20 weken) had sinds vorige week zondag diarree, spugen, verhoging. Sinds donderdag ging het wel weer. Ook nadat ik hier de tip had gekregen geen ORS bij haar eten te geven.

Smorgens heeft ze een keutel waar een andere hond jaloers op kan zijn.... ;)maar dan kan ze ineens weer diarree hebben later op de dag. Niet meer zo waterdun maar wel stinken...

Zou het toch nog van het virus kunnen zijn en dat dat langzaamaan weer beter wordt of wat denken jullie? Ik vind het raar dat ze echt mooie keutels kan hebben en nu net weer een grote natte brij? Ze krijgt geen ander eten als wat ze gewend is.

Heeft er iemand een tip of idee?

(iK heb haar ontlasting vrijdag naar de DA gebracht en die sturen het op naar het lab)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1224752
Ik zou denken dat dit nog een uitloper is. Die darmen zijn ziek geweest en die zijn niet met een dag weer beter. Ik zou het even aanzien.
Door **Jolanda**
#1224753
Het kan een darminfectie zijn.

Toen Duster nog echt pup was had hij giardia, in het nest zelf nog. Later heeft hij nog 2x een darminfectie gehad waarbij hij 1x ook koorts heeft gehad.

Ik denk dat het nu even gokken is wat het is. Je kunt nu alleen maar zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt zodat hij niet uitdroogd en wachten op de uitslag.
Door ellenned
#1224758
Dankjulliewel! Ben nogal een watje als het om mijn honden gaat en heb het niet zo breed dan. Vooral ook omdat ze vandaag weer zo matjes is.

Denk ook wel steeds aan wat Lizzy zei, dat het misschien een reactie is op de Weilenting van 3 weken geleden, maar hoe lang zou dat dan aanduren?

Ik moet het 'gewoon' nog even aankijken, en het is wat Angelique zegt, ze is goed ziek geweest en misschien heeft dat lijffie gewoon even tijd nodig om volledig te herstellen. Ik vind het alleen zo apart dat haar ochtenddrollen steeds zo 'mooi' zijn...
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2209597
ellenned schreef: Yilla (pup 20 weken) had sinds vorige week zondag diarree, spugen, verhoging. Sinds donderdag ging het wel weer. Ook nadat ik hier de tip had gekregen geen ORS bij haar eten te geven.

Smorgens heeft ze een keutel waar een andere hond jaloers op kan zijn.... ;)maar dan kan ze ineens weer diarree hebben later op de dag. Niet meer zo waterdun maar wel stinken...

Zou het toch nog van het virus kunnen zijn en dat dat langzaamaan weer beter wordt of wat denken jullie? Ik vind het raar dat ze echt mooie keutels kan hebben en nu net weer een grote natte brij? Ze krijgt geen ander eten als wat ze gewend is.

Heeft er iemand een tip of idee?

(iK heb haar ontlasting vrijdag naar de DA gebracht en die sturen het op naar het lab)
Waarom geen ORS bij het eten geven? Dit leek mij juist handig om het naar binnen te krijgen bij Anouk  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door