Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1224487
ik heb mij helemaal suf gezocht hier op BP, het document gevonden van Zwangerschap/ bevalling wat wel en wat niet voeren. Maar niks kunnen vinden wat je evt meer of juist niet moet voeren als deze gedekt gaat worden dus tijdens  de loopsheid

galyi is nu dag 1 van haar loopsheid en wordt als alles mee zit over twee wkn gedekt. Moet ik haar dieet nu gaan aanpassen of juist niet?

Dit krijgt ze per week, uitgaande van 2% en 15 kilo Lichaamsgewicht:
Rauwe vleesbotten (50% bot - 50% vlees) 50%- 1050 gr
Rauwe/gepureerde groentes                                 15%-  320 gr
Orgaanvlees                                                 15%-  320 gr
Spiervlees                                                 20%-  420 gr

daarnaast krijgt ze 1  a 2 week een eitje en wat kefir/joghurt
#1224577
Als alles meezit dan wel ja, eindelijk puppies. Helaas is mijn kennelnaam er nog niet door heen, dus dat wordt nog even spannend. Maar dat was mijn stomme fout, ik wist niet dat de kennelnaam er door heen moet zijn voordat er gedekt gaat worden..........

Ik hou haar gewoon op dit menu en zodra ze gedekt is of zodra ik denk dat ze drachtig is dan gaan veranderen dus?
#1224663
**Jillaroo** schreef: Als alles meezit dan wel ja, eindelijk puppies. Helaas is mijn kennelnaam er nog niet door heen, dus dat wordt nog even spannend. Maar dat was mijn stomme fout, ik wist niet dat de kennelnaam er door heen moet zijn voordat er gedekt gaat worden..........

Ik hou haar gewoon op dit menu en zodra ze gedekt is of zodra ik denk dat ze drachtig is dan gaan veranderen dus?

Na de dekking doe je gewoon meteen alsof ze zwanger is.
#1239794
Nou het draakje is dus gedekt, 16 -17-18 en 19 april daarna vond mevr het wel welletjes, dat Quin er anders over dacht boeide haar niet en dat heeft ze hem laten merken ook. Zelfs zo dat hij s avonds 20 april haar links liet liggen. Maar goed even mijn basis menu weer op gesnord:

Rauwe vleesbotten (50% bot - 50% vlees)    50%- 1050 gr
Rauwe/gepureerde groentes                          15%-  320 gr
Orgaanvlees                                                  15%-  320 gr
Spiervlees                                                      20%-  420 gr

in  de eerste 2 - 3 weken moet alleen de lever gift naar beneden gaan, ik geef normaal 75 gr in de week soms sloeg ik een weekje over. Ik kan dat nu dus terugdraaien naar 40 gr in de week?

Vanaf week 4 kan ik haar de gewone portie lever gaan geven, dus van 75 gr maar dan echt iedere week.

Vanaf week 5 extra spiervlees en het botgehalte terugbrengen naar 40%?

En in week 7 naar 30%? Daarnaast krijgt ze extra koolhydraten dan zou het dus er zo uit komen te zien:

Lichaamsgewicht 15 kilo 2 %

Doel per week Hond:
Rauwe vleesbotten 30% ( = incl vis)
Spiervlees 20%
Orgaanvlees 20%
Groentemix 10%
koolhydraten 20%

Totaal 100%

Iedere week krijgt ze zalm, verschillend zalmkop/rug of sardines en daarnaast extra eieren en yoghurt ( de eieren en zo  heb ik niet meegenomen in mijn berekening)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door