Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1223917
Ff een vraag...
Vandaag hebben vriendlief en ik vlees gehaald. O.a. kwartelkarkas. Hij is bang dat wanneer de honden een scherp botje horizontaal inslikken dat het vast gaat zitten of de slokdarm beschadigd.
Maar hoe groot is die kans nou werkelijk? Het word namelijk erg lastig om een geschikte botsoort te vinden (behalve kip en eendennekken). Hij vind het allemaal een beetje eng. Hoe kan ik hem nou geruststellen?
Het hele forum uitspitten, zoals ik heb gedaan, daar heeft hij geen trek in.
Door calimero_a
#1223921
Hoe kan ik hem nou geruststellen? Het hele forum uitspitten, zoals ik heb gedaan, daar heeft hij geen trek in.
tsja, dan zal hij je gewoon moeten geloven als je zegt dat het veilig is. Als hij je niet gelooft moet hij hier maar gaan lezen. En de kans dat iets dergelijks gebeurt is redelijk nihil. Statistisch gezien moet je eerst 3 neerstortende vliegtuigen ontwijken voordat dat met zo'n botje misgaat... niks aan 't handje dus  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1223926
Laat hem met de hamer de botjes van de kwartel bewerken tot hij denkt dat het geen kwaad meer kan. Dat gaat ie geleidelijk aan steeds minder fanatiek doen en dan heeft ie zichzelf overwonnen. Succes!  :-*
Door Linda & Kay
#1223928
-Saskia- schreef: Laat hem met de hamer de botjes van de kwartel bewerken tot hij denkt dat het geen kwaad meer kan. Dat gaat ie geleidelijk aan steeds minder fanatiek doen en dan heeft ie zichzelf overwonnen. Succes!  :-*
Das nou beetje het lullige... want dat ben ik dus nu aan het doen..
Tis alleen zo jammer dat het zo gaat. De hondjes genieten er zo van, terwijl hij liever wilt dat we ze kvv gaan voeren...
Door Lizzy
#1224062
Tja. Hoe moeten we hem overtuigen....? Kwartel is echt geschikt voor pups van 4 weken maar vindt hij dat voldoende bewijs materiaal?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1224103
Lizzy schreef: Tja. Hoe moeten we hem overtuigen....? Kwartel is echt geschikt voor pups van 4 weken maar vindt hij dat voldoende bewijs materiaal?
4 ? ???
Door *wendy*
#1224109
Bestaat er geen mogelijkheid dit te voeren als hij weg is ?
Owen vind het op zich niet eng ofzo maar wil het absoluut niet geven.
Soms vind hij dat gekokhals ook niet echt prettig. Daarom geef ik spiervlees als hij erbij is (ochtend dus) en het
botwerk wanneer hij er niet is. In de middagdienst is dat nog niet altijd handig omdat ik nu nog 2 tot 3x per dag voer (pups), maar
als ze later groot zijn en maar 1x krijgen wel natuurlijk.

Soms voorkom je op deze manier het "ge-discussieer" tussen jou en je partner  ;)
Bij mij werkt het althans.  ;D
Door Lizzy
#1224118
Angelique schreef: 4 ? ???
OK OK, vier weken is een beetje overdreven. Hoewel Ian B en Tom L bij 4 weken al ongemalen vleesbotten geven, waaronder kippenvleugels. Ikzelf zou daar even mee wachten. Toch at Linga en de broertjes en zusjes van Ling op 5 weken al ongemalen kippenvleesbotjes en als ik zelf zou moeten kiezen tussen ongemalen kippenvleugels en kwartels: dan gaf ik liever kwartels.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1224121
Kay en Kaya schreef: Ff een vraag...
Vandaag hebben vriendlief en ik vlees gehaald. O.a. kwartelkarkas. Hij is bang dat wanneer de honden een scherp botje horizontaal inslikken dat het vast gaat zitten of de slokdarm beschadigd.
Maar hoe groot is die kans nou werkelijk? Het word namelijk erg lastig om een geschikte botsoort te vinden (behalve kip en eendennekken). Hij vind het allemaal een beetje eng. Hoe kan ik hem nou geruststellen?
Het hele forum uitspitten, zoals ik heb gedaan, daar heeft hij geen trek in.
Ik koop kwartelkarkassen altijd bij uitstek als "puppenvoer" dan wel iets grotere puppen als die Frau Lizzy in gedachte had, dus van zo'n week of 7 á 8.  

Ieder lang ding wat horizontaal wordt ingeslikt zal problemen geven, maar hoe wil je nou een lang geval horizontaal doorslikken? Dan gaat de discussie niet meer over kwarteltjes, maar over elk botje, ook pensstaafjes en bullepeesjes e.d.
Echt, kwartelkaraksjes zijn peanuts voor bekkies alá die van jouw honden. Maar ik denk dat wij kunnen beppen wat we willen, jouw vriendlief zal het gewoon moeten zien, dat is de enige manier hem te overtuigen.
Hak anders zo'n karkas in 2 stukken de eerste keer als hij daar blijer van zou worden, maar hij moet gewoon zelf zien dat zo'n karkasje eitje is voor zijn honden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1224126
Lizzy schreef: OK OK, vier weken is een beetje overdreven. Hoewel Ian B en Tom L bij 4 weken al ongemalen vleesbotten geven, waaronder kippenvleugels. Ikzelf zou daar even mee wachten. Toch at Linga en de broertjes en zusjes van Ling op 5 weken al ongemalen kippenvleesbotjes en als ik zelf zou moeten kiezen tussen ongemalen kippenvleugels en kwartels: dan gaf ik liever kwartels.
An sich zullen sommige pups het best kunnen eten (de mijne niet, die hebben dan nog gen tanden). Maar als de pups 4 weken zijn dan is moeder druk met voer opgeven voor de kinders en als moeders de kinders in staat achte om hele karkasjes te voeren, dan ging ze die wel brengen.....denk ik.  ( ;D)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1224132
Even een algemene opmerking...het valt me algemeen wel op dat uitgerekend de heren op deze aardbol zo voor gemalen handel en brokkies zijn.  :-\
Door *wendy*
#1224143
Angelique schreef: Even een algemene opmerking...het valt me algemeen wel op dat uitgerekend de heren op deze aardbol zo voor gemalen handel en brokkies zijn.  :-\
Het rare is dat die van mij wel reuze trots rond verteld wat zijn honden allemaal eten  :-\ ;D
Maar zelf geven  :-X
Spiervlees enkel als ik het klaar zet in bakjes en dan in niet te grote stukken.
KVV wil hij dan nog wel zelf in een bakje doen als ik het vergeten ben.
Door Lizzy
#1224144
Angelique schreef: Even een algemene opmerking...het valt me algemeen wel op dat uitgerekend de heren op deze aardbol zo voor gemalen handel en brokkies zijn.  :-\
Da's nou echt exact wat ik ook dacht :-\
Door vagebond
#1224164
Hahaha, hier ook zo. Mijn man zegt steeds dat ik in de nieuwe keuken een gedeelte "hondenaanrecht" krijg. Mocht ik nog op vakantie gaan, dan zal het kvv moeten worden, denk maar niet dat hij die karkassen op gewicht hakt voor de teckels, hij griezelt ervan. Mijn zoon trouwens ook, hihi, lachen hoor, zegt ie: mijn honden krijgen later gewoon brokken, niet dit!
Maar.......als we visite hebben, heeft mijn man het grootste woord over wat die teckels al niet naar binnen werken, hahaha.
Ik laat het wel eens zien aan mensen, die snappen er echt niets van. Dat zijn toch botten, die ga je toch niet geven????????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door