Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *loes*
#1222840
Gister met tarzan naar de dierenarts geweest, gelijk gemeld dat we overgaan naar barf.
We mochten het proberen wat haar betrof(hmm maken we zelf uit toch lijkt me)
Maar helemaal gelukkig werd ze er niet van.
Waarom hebben de meeste da problemen met barf? is dat omdat ze gesponsort worden door de brokken fabrikanten ?
Door stephany
#1222849
De meeste dierenartsen weten ook gewoon niet wat het inhoud en hebben zich er totaal niet in verdiept. Laatst toen ik bij mijn dierenarts was en dacht dat mn hond wormen had ( was gelukkig niet zo) vroeg ze ook wat hij te eten kreeg en toen zei ik 'vers'. Maar vers krijgt hij dus niet, hij krijgt rauw! ( wil ik me nog wel eens in vergissen!). Dus het eerst wat ze zei is dat ik voorlopig maar moest stoppen met rauw voeren....
Waarop ik antwoorden, ' parasieten komen niet van rauw vlees, ik vries het namelijk in op - 21 graden en dat overleven ze niet'.
Waarop het antwoord van mijn dierenarts was, 'owww zouden ze dat echt niet overleven??'

Zo van ik ben de dierenarts toch, maar misschien heb je wel gelijk.....

Gelukkig staat mijn dierenarts er niet slecht tegen over, maar vinden ze het vaak een prettig idee om maar gewoon bij de 'oude vertrouwde brok' te blijven. En ik weet bijna zeker dat de helft van de dierenartsen staat te klapperen met hun oren als ze een gemiddeld barf menu zien!!! Zo 'over compleet'. Maar helaas verdiepen ze zich er niet in.
Gebruikersavatar
Door nova
#1222851
Op de eerste plaats: Onbekend maakt onbemind.
Verder hebben DA's nog te veel slechte herinneringen aan het all meat syndroom, denk ik.
Ja, en hun inkomsten verlies via brokken zal ook wel meespelen, maar ik ga ervan uit dat het niet de hoofd reden is.
Mijn DA is zeker voorstander van vers, all keek ze wat raar toen ik 'zelf samenstellen'  aangaf
Gebruikersavatar
Door koekje
#1222885
ik snap niet zo heel goed wat de dokter ermee te maken heeft wat je in je eigen hond stopt. waarom zou je dat melden en als het ware goedkeuring voor vragen?
of zit je met een spijsverteringsprobleem oid?
Door mcSnurk
#1223712
ik denk dat een gedeelte denkt onbekend is onbemind. Een gedeelte denkt aan de inkomsten. Een gedeelte ligt het er aan wat ze vroeger geleerd hebben, die weten zeker dat brokjes echt het beste is, en willen toch het beste voor jouw hond......Een combinatie van factoren.

Na lang lang lang lang zoeken, ik heb een goede DA ver weg, maar nu heb ik ook een noodgevalDA dichtbij, die zei, ik weet niet wat je doet, maar ga er vooral mee door :D!
Door *loes*
#1223727
koekje schreef: ik snap niet zo heel goed wat de dokter ermee te maken heeft wat je in je eigen hond stopt. waarom zou je dat melden en als het ware goedkeuring voor vragen?
of zit je met een spijsverteringsprobleem oid?
Nee niet met een spijsverterings probleem, maar met een allergie.
Door Fynn
#1223743
Ik denk ook dat het met de opleiding van da te maken heeft.
En als je dan als da je er niet zelf in verdiept dan krijg je de standaard antwoorden dat brok volledig is en dat je hond dan zeker te weten alles binnen krijgt.
Onze da staat er best open voor maar ze geven zelf ook toe er te weinig van te weten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1223805
*loes* schreef: Nee niet met een spijsverterings probleem, maar met een allergie.
Oké, maar als je van brokmerk wisselt met een allergische hond ga je dan ook eerst toestemming vragen?  en zo ja...dan zeggen ze waarschijnlijk...is goe.... en 3 weken later zit je hond weer onder de plekken... Tot nu toe heeft blijkbaar niks wat je Da voorgesteld heeft geholpen en dan kun je je ook afvragen wat de waarde is van zijn/haar goedkeuring/afkeuring.

Wat je zelf al aangeeft.....JIJ maakt wel uit wat er aan voeding die hond in gaat.  Mij Da heeft er ook een handje van hoor om te zeggen...ik vind  het prima, maar het is wel je eigen risico... en dan vraag ik altijd, als ik wel doe wat jij wil, is het dan jouw risico?  (en dan wordt het meestal stil)
Door *loes*
#1223828
Ik denk dat de da er gewoon nog niet veel van weet(net als ik trouwens)
Ik ben pas sinds deze week aan het barfen, en moet dus nog heel veel leren.
Leer heel veel van de enorme kennis en ervaring van de forummers hier.
Toestemming vragen nee, overleggen ja.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1223831
*loes* schreef: Gister met tarzan naar de dierenarts geweest, gelijk gemeld dat we overgaan naar barf.
We mochten het proberen wat haar betrof(hmm maken we zelf uit toch lijkt me)
Maar helemaal gelukkig werd ze er niet van.
Waarom hebben de meeste da problemen met barf? is dat omdat ze gesponsort worden door de brokken fabrikanten ?
Ik vertel het ze gewoon niet! Heeft toch geen zin ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1223853
*loes* schreef:
Ik denk dat de da er gewoon nog niet veel van weet(net als ik trouwens)
Ik ben pas sinds deze week aan het barfen, en moet dus nog heel veel leren.
Leer heel veel van de enorme kennis en ervaring van de forummers hier.
Toestemming vragen nee, overleggen ja.
Overleggen dan...oké vanuit jouw oogpunt, je da zag dat blijkbaar (je mag het van haar proberen) toch anders.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1223867
Bailey heeft heel lang last gehad van oorontstekingen. De DA stelde een eliminatie dieet voor, ik ben op eigen initiatief overgestapt op Barf en heb alle brokken bij het vuil gezet. De DA was hier toch wel een beetje sceptisch over, zo van "je hond is geen wolf...".  :P

Nu zie ik resultaat, Bailey is 100% opgeknapt. Commentaar van de DA "je hebt geluk gehad". En "het is geen eliminatie dieet". Nee, dat is het misschien niet, maar wat er in een brok zit krijgt hij nu niet meer..hoeveel meer eliminatie had je dan gehad willen hebben?? Geluk?? Ik denk meer wijsheid! ;D
Door *loes*
#1223875
Marjan, Bailey en Chester schreef:
Nu zie ik resultaat, Bailey is 100% opgeknapt.
Daar hoop ik dus ook op, en de honden genieten ervan.
Uren naar de bak staren zonder ervan te eten is er niet meer bij, ze kunnen nu heeeeel mooi zitten voor het aanrecht als hun vlees daar ligt ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door