Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cornelie
#1223538
mijn hond is 11 jaar en ik geef al regelmatig rodi compleet, zou willen stoppen met brokken en volledig overstappen iig op KVV
is dat geen probleem met een oudere hond? barfen is denk ik wat riskant op deze leeftijd......?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1223545
Het hondje van m'n ouders was 12 toen hij van de bonzo overging op energique
en Sita was ruim 10 toen ze overging op BARF. Ze hadden beiden helemaal nergens last van en zaten snel al veel beter in hun vel.  8) Het hondje van m'n ouders is nu 15 en ziet er beter uit dan toen ie 12 was.
Door charmed
#1223600
Mijn dames waren ook al aardig op leeftijd toen ik ze overgezet heb. De oudste was toen 10, nog eentje van 9 en 8, en ik moet zeggen dat ze er jaren jonger op geworden zijn, de oudste is nu  13 3/4 jaar
Door cornelie
#1223961
okay bedankt voor jullie reacties, stemt me positief! :)
heb al een keertje carnibest geprobeerd, alleen ze had toen wel uitslag.
ze was wel net een week daarvoor geopereerd aan haar pootje
dus weet niet waar het aan lag, maar ben toen maar weer gestopt.

heeft iemand nog tips naast carnibest?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1225118
Misschien zo 'neutraal' mogelijk??
Carnibest bevat bv zonnebloemolie en granen...
Ik geef zelf Haaksbarf en Smuldier enkelvoudige kip (die ik dan zelf aanmaak met wat groente en orgaan)...dan heb ik geen last van ongewenste toevoegingen  ;)
Door Kaathe
#1225601
Hey Cornelie,

Leuk om te lezen dat ook iemand z'n senior op KVV zet. Ga m'n elfjarige springer spaniel ook omzetten op KVV. Heb Energique gekocht en ben momenteel wat aan het uitpluizen omtrent het merk Runner. Biedt een heel grote variatie en lijkt best goed.

Heb in die dierenwinkel ook tussendoortjes gevonden die ondersteunend werken op basis van visolie en schapenvet.

Misschien dat we elkaar nog wel kunnen helpen om onze oudjes aan het vlees te laten wennen?!

Veel succes alvast!

Kaat & Bo
Door Jockular
#1226948
Cornelie, je vraagt om tips
ik ben erg tevreden over Haaks Barf Rund, daar zou in tegenstelling tot de gewone Carnibest geen rijst in zitten, het is veel grover en bloederiger en dat lijkt mij beter voor een hond dan droog en fijngemalen. En het kost maar een fractie meer dan C.
Ik ben een beginner op dit gebied maar ik heb toch al van velen begrepen dat Haaks Barf een van de betere merken is.

groet
Rob
Door cornelie
#1227071
Rob, bedankt!
Haaks Barf heb ik ook al overwogen.
Alleen het nadeel van die rollen (ook van Carnibest) vind ik de portieverdeling.
Ikzelf heb daar geen moeite mee, maar de rest van de gezinsleden duidelijk wel:
het is vies, bloederig, stinkt, je kent de commentaren vast wel.

Doordat er minder verpakking omheen zit is het natuurlijk wel milieuvriendelijker.
Maar voor de family zou ik beter kunnen kiezen voor bakjes met kant en klare porties.
bv. Farm Food Fresh

wederom, tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door cornelie op wo 08 apr 2009, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1227081
Om de familie ter wille te zijn zou je dag/maaltijd porties kunnen maken... zakje ontdooien, in bakje kieperen, klaar is klara

Je laat zo'n grote verpakking eerst een beetje ontdooien, dat snijdt een sttuk makkelijker!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door