Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door NoRo
#1223347
Kennen jullie het fenomeen van krolse kat die door alle hormonen zelfs niet aan eten toekomt? Lees: alleen maar zingend met haar achterste omhoog zit, lekker eten voor haar neus of niet.
Iemand een gouden tip om haar toch aan het eten te houden?
Door Too
#1223378
.... als de stokken er nog niet uit mogen [sowieso handig om even te wachten tot de hormonen gezakt zijn..] rustig wachten tot t over gaat  :D :D :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1223404
mijn DA ontstokt ook tijdens krolsheden. otje was ook destijds krols en had een vaginitus en liep risico baarmoederonsteking te kweken. dat was geen enkel probleem en diezelfde week is ze nog geopereerd.
Door Too
#1223463
Dat klopt Koekje maar als ze mogen kiezen en er geen medische noodzaak is.... wachten ze graag.. dit ivm met sterk doorbloedde delen

Hier gingen de meiden direct na elkaar gillen.. de afspraak stond al, maar is een week verzet..toen was de rust weergekeerd
Laatst gewijzigd door Too op vr 03 apr 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door NoRo
#1223931
Ik laat haar liever nog even heel, ze mag van mij best krols zijn, ze is namelijk niet zo'n keiharde jankerd als je soms wel hoort. Alleen... vind ik het zo sneu dat ze niet eet, ze is al niet van de stevigste.
Door boskat
#1223947
Ik heb ze op een gegeven moment wel laten ontstokken,
Ze wilde ook niet meer eten en voor een boskat was het maar een schriel beestje plus dat ze ontzettend veel geluid gaf,wat je door merg en been ging en steeds vaker en sneller achter elkaar krols werd en er stond geen nestje meer in de planning,toen maar laten castreren
Gebruikersavatar
Door koekje
#1224166
NoRo schreef: Ik laat haar liever nog even heel, ze mag van mij best krols zijn, ze is namelijk niet zo'n keiharde jankerd als je soms wel hoort. Alleen... vind ik het zo sneu dat ze niet eet, ze is al niet van de stevigste.
maar juist daarom wel.
ik wilde met otje ook wachten, want het was zo'n minitje. maar er na is ze juist eindelijk eens gaan groeien en heeft een beetje vlees op de botjes gekregen.
een krolsheid is iedere keer wel een aanslag op het lijf. gierende hormonen, daardoor niet willen eten, etc. en het is erg slecht voor de baarmoeder. met iedere krolsheid zonder dekking loopt ze weer meer risico op baarmoederontsteking (dat is iets wat je echt niet wilt hebben bij je kat, want 9 van de 10x ben je er te laat bij en is het einde oefening), meer risico op mamatumoren later en meer risico op kanker in de voortplantingsorganen later.
ik neem aan dat ik je niets hoef te vertellen over dat je beter geen nestje kunt nemen :)
Door NoRo
#1224974
Waarom geen nestje?  :censored2:

Btw, krolsheid is over. Ze heeft vandaag zelfs bijna een hele kwartel gegeten, inhaalslagje  :)
Door Borke
#1225807
Katten kan je het beste castreren, tenzij het raskatten zijn met een stamboom waar je doelgericht mee wilt fokken en ook zeker weet goede tehuizen te hebben voor die kittens.

Overigens dan nog - een poes die zo hormonaal is dat ze niet meer wil eten als ze krols is, dat is geen beste fokpoes en dat soort fratsen zijn helaas ook nog eens erfelijk.
Onderschat die krolsheden niet, een zeer hormonale poes kan iedere maand krols zijn en herstelt haar conditie dan dus niet meer  :-\
Door NoRo
#1228993
Ja ik snap het wel, er zijn ook al zo ontelbaar veel katten... Ik vind het meer een issue omdat zo'n sterrilisatie zo'n operatie is, vinnik sjieleg... En poeslief woont binnen dus had ik zoiets van ach zolang ze niet in aanraking komt met man-kat (behalve haar gecastreerde broer) mag ze best heel blijven. Ze is gelukkig ook niet maandelijks krols zoals jij zegt Borke, scheelt weer :) En het hefigste dat ze ook amper eet is maar een paar dagen.
Maar goed, op een dag zal ze toch gesterilliseerd moeten worden als ze buitenpoes wordt (lees als wij verhuisd zijn naar ons huis met tuin haha) dus misschien moet dat dan maar al eerder. In elk geval is de rust in huize NoRo wedergekeerd en begrijp ik dat er niet veel aan te doen is als madam in haar meest krolse dagen niet kan eten. Wie weet zet ik haar de volgende keer wel op een tijdelijk kuiken-dieet want dat is dan nog net wel zó lekker...
Nou ja, thanks voor het meedenken in elk geval.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door