Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *loes*
#1222883
Een week of 6 geleden hebben wij Tarzan opgehaald,eigenlijk als tijdelijke opvang.
Wij hadden zelf al een malteeuws leeuwtje(teefje), en Tarz is een enorme reu van 55 kg.
Tarz heeft last van jeuk en enorme ooronstekingen aan beide oren, waardoor er in zijn oor een soort van bloemkool lijkt te groeien.
In utrecht geweest met hem en 6 weken lang een eliminatie dieet gevolgt van struisvogelvlees en rijst.
Maar er is totaal geen verbetering, die rijst zat mijzelf helemaal niet lekker, omdat ik best veel las op verschillende forums, dat juist rijst ook de oorzaak kan zijn.
Inmiddels had ik zoveel positieve berichten op die forums gelezen over barf, dat we hebben besloten hem niet meer terug te zetten op brokken, maar gaan barfen.
Vanavond hebben ze hun eerste maaltijd op en ze slapen nog steeds, ze zijn heerlijk voldaan.
De botten vind ik nog best eng eigenlijk, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.
Donderdag word er bloed geprikt bij hem, voor een allergie test.
En als er wat uitkomt bespreken hoe dan verder, er zijn trajecten met injecties waardoor ze afweer opbouwen tegen de allergie, maar garantie dat het werkt is er niet.
Zijn er hier al honden, die dat traject hebben gevolgt, en zo ja wat zijn jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1222902
Ik heb geen ervaring met een traject met injecties en op die manier weerstand bouwen, maar wel met een hond met voedsel-allergie, die het op barf aanmerkelijk beter is gaan doen. Nog steeds is het oppassen wat er tijdens wandelingen en door "weldoeners" gevoerd wordt, maar zolang er 100% barf ingaat en niets anders, is het hier onder controle.

Ik hoop voor je dat er uit de bloeduitslag iets duidelijks komt, dan kan je daarmee verder.
Veel sterkte en veel plezier met barfen, goed dat je naar jezelf luistert en ook de rijst uit zijn menu schrapt.
Door Lizzy
#1223106
Ik heb zelf geen ervaring met desensibilisatie kuren maar ik hoor er wisselende berichten over. Ik zou zelf inderdaad eerst gaan barfen en 100% graan/rijstvrij gaan voeren. En zelf zou ik een hoge dosering visolie erbij geven (van een goed merk dat niet vervuild is). Heel vaak verbeteren allerlei allergie problemen alleen al op gezonde voeding + omega 3.
Door *loes*
#1223321
Bedankt , ik ga morgen op pad voor de visolie.
Dat zullen ze hier ook vast wel ergens hebben.
Zijn er nog meer supplementen die noodzakelijk zijn?
Door Lizzy
#1224071
SandRRa schreef: stomme vraag misschien maar moet je die visolie er ook bijgeven als je 1x per week vis voert?
Niet wanneer je hond niks mankeert. Maar wanneer je hond huidproblemen heeft? Zou ik zelf proberen daar elke dag een goede visolie bij te geven.
Door pieterendiaan
#1228714
Lizzy schreef: Niet wanneer je hond niks mankeert. Maar wanneer je hond huidproblemen heeft? Zou ik zelf proberen daar elke dag een goede visolie bij te geven.
Heb je tips over welke visolie goed is? Onze hond kampt namelijk ook met jeuk veroorzaakt mogelijk door voedselallergie.
Alvast bedankt!
Door MirandaK
#1228958
pieterendiaan schreef: Heb je tips over welke visolie goed is? Onze hond kampt namelijk ook met jeuk veroorzaakt mogelijk door voedselallergie.
Alvast bedankt!
Dat vroeg ik me ook af toen ik je advies las Lizzy!
Door sandrra
#1229725
Lizzy schreef: Niet wanneer je hond niks mankeert. Maar wanneer je hond huidproblemen heeft? Zou ik zelf proberen daar elke dag een goede visolie bij te geven.
Valt levertraan onder goede visolie?
Door Mevroi Kruim
#1230861
SandRRa schreef: Valt levertraan onder goede visolie?
Nee, dat is olie van vissenlever, met een heel hoog gehalte aan vit. A en D. Visolie komt van de hele vis en bevat niet zoveel A en D dat het link wordt, en veel goede omega-vetzuren.
Door *loes*
#1234195
Vandaag de uitslag van het bloedprikken gehad.
Alle uitslagen zijn negatief.
De da wou nu ab geven voor lange tijd en lage dosering, ik heb aangegeven daar nog even mee te willen wachten.
Ik wil  het voorlopig  aankijken.
Heb zijn eten inmiddels aangevuld met Chorella,Probiotica en visolie.
Ik hoop dat we op de goede weg zijn.
Door Lizzy
#1234387
Sorry dat ik nu pas reageer :-[. Ik vind Solgar omega 3-700 erg goed. En duur. En Doils. Ook duur. Maar ja, wel goed dus. En geconcentreerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door