Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#122251
Vanmorgen hadden twee van onze honden de primeur om lamsribben te eten :D
Om eerst eens even goed te kijken wat ze er mee zouden doen heb ik een Newf en een Pyr die loops zijn en binnen zitten allebei drie lamsribben (aan elkaar vast) gegeven.

Zij vonden het zalig, maar mij viel het een beetje tegen.. ???
Het was alsof ze een winterpeen aten....luid gekraak en gesmak en binnen een minuut was het op.... :-\
Ik nog denken dat ze er lekker bij zouden gaan liggen en een kwartiertje gingen knagen maar nee dus, staand werden de lamsribben één voor één naar binnen gewerkt...
Op zich werd er dus wel heel goed op gekauwd (tenminste, aan het gekraak te horen). Ze braken ook wel een rib eraf (slikte hem dus niet in één keer door) en gingen daar op staan kauwen, maar het ging met hetzelfde gemak en dezelfde snelheid als het eten van een wortel....

Is dit ok ?
Of heb ik iets verkeerds gedaan ?

Overigens kregen ze dit als toetje na hun kvv maaltijd.
Is dat te veel van het goede of kan dat wel ?
(het waren maar 3 kleine, dunne ribbetjes met zeer weinig vlees). Hoe vaak kun je zoiets geven ?

En nu maar wachten of ze de middag halen... ;D ;D
Door Lizzy
#122253
Je hebt dezelfde ervaring als ik hoor. Een stel van dit soort ribbetjes is een maaltijdje en geen recreatiebotje. Hier werkt Brutus zoiets in een paar seconde weg... De meisjes doen er ietsjes langer over, maar niet veel. Geef ik Brutus 1 heel karkas (met vlees is dat niet te betalen, zonder vlees eraan valt de prijs weer mee), dan doet hij er iets langer mee.

Dus nee, je hebt niks verkeerd gedaan, maar dit is iets dat ze in hun holle kies stoppen (tenzij je een heel kleine hond hebt).
Door Jolly
#122314
Chasey stopt zulke ribben ook in zijn holle kies, binnnen 5 minuten weg, de kalfsribben, die ik eens bij de islamiet heb gekocht, dar zit nog flink wat vlees aan, daat doet tie een kwartiertje mee( als ik geluk heb) :-\
Door evelyn02
#122334
[quote author=Lizzy

Dus nee, je hebt niks verkeerd gedaan, maar dit is iets dat ze in hun holle kies stoppen (tenzij je een heel kleine hond hebt).
[quote][/quote]
verkijk je niet op de snelheid waarmee sommige kleine honden ribben naar binnen werken. Mijn border terrier doet het heeeeeel snel, volgens mij heeft hij gewoon ontzettend sterke kaken,


Evelyn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door