Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#122153
het gaat al een paar dagen niet zo lekker met minx(echt een zorgen hondje :()
er komt allemaal troep uit dr ogen,
en ze traant heel erg,
dr ogen zijn rood,
dr huiduitslag op dr buik en pootjes zijn erger dan normaal.
lijkt wel of t nu meer pukkel vorming is.
ze krabt nu ook steeds en dr oren zijn roder aan de binnenkant.
ook komt ze steeds bij me liggen en vraagt veel aandacht,
ze slaapt meer en is suf.

eerst dacht ik door de kittens dat ze zo onrustig en zo is,
maar nu komen die andere dingen erbij.
kan het zijn dat minx opnieuw aan t ontgiftigen is???????

ze kreeg eerst al1 ahv en rodi,
maar nu sinds paar keer ook cb erbij.

vanwege de huiduitslag,
ben ik nu dus ook cb gaan geven aan haar,
en heb de visolie capsules gekocht,
en geef die 2 keer per dag(is dat goed?)


ik maak me erg zorgen,
telkens is het weer zo,
gaat weg en komt weer terug. :'(
wil liever na al die slechte ervaringen met de da niet gelijk naar een da gaan en het eerst zo proberen.

heb hier veel gelezen daarom ook de visolie capsules en de cb.
zijn er misschien nog andere dingen die helpen?
iemand suggesties?
wat dan ook?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 06 jul 2004, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#122180
Heeft je hond niet gewoon een allergie voor bepaalde grassen? Zelf heb ik hooikoorts en het ging dit jaar vrij redelijk tot ca. een maand tot 14 dagen geleden. Toen zijn er kennelijk grassen gaan bloeien waarvoor ik extra allergisch ben.
Is je hond al eens getest op allergie? En je hebt katten, is hij daar niet allergisch voor? Ook dat kan.
Ooit een hond bezeten die allergisch was voor mensen, katten en huisstof mijt.
Als je je hond nog nooit op allergie hebt laten testen, dan zou ik dat nu toch eens doen.
Veel huidproblemen komen door voedsel, maar bij jouw hondje lijkt het toch op een andere allergie.
Het feit dat hij zo sloom is, kan er op wijzen dat hij gek wordt van de jeuk. Ook dat heb ik met mijn hond meegemaakt, ze kruipen dan helemaal in hun schulp.
gr.
Nicolette
#122183
Precies als mijn Poncho!
Altijd al enigszins allergisch geweest, altijd gekrabt, maar vorige jaar november zo erg dat ze er helemaal suf van werd. Toen ik echt wanhopig werd heb ik een prednisonspuit laten geven, die 1 week werkte. Daarna geen jeuk meer, tot dit jaar april. Weer helemaal sloom, geen energie, nergens meer zin in. Ik ben toen bij een kinesiologe geweest, die haar op allergieen heeft getest. Want naar een gewone arts en dan in die hele mallemolen komen van prikjes etc, daar zag ik erg tegenop, niet in de laatste plaats voor Poncho. Uit de kinesiologietest kwam dat ze allergisch was voor granen en voor berkenpollen. Haar voer (destijds Bibi) werd wel goed bevonden.

Ik was wel vlak voor de test weer prednison gaan halen om de cirkel van jeuk te doorbreken. Het is tot nu toe weggebleven en ook geef ik haar geen brood etc. meer. Ik bid dat het wegblijft want het is afschuwelijk om te zien hoe je hondje in een neergaande spiraal verdwijnt. Komt het weer terug, dan ga ik me verdiepen in de diverse homeopatische middelen en supplementen speciaal voor allergie. Maar in mijn geval was prednison, hoezeer ik het spul ook verafschuw, wel de redding.
Door Francisca
#122249
Onze Cheetah (geen hond maar een kat) is ook altijd allergisch geweest.We hebben gekeken of het aan het eten lag,was niet het geval .De laatste optie was haar laten opnemen in de dierenkliniek waar ze dan van alles zouden testen.Hebben we niet gedaan. :PWe hadden geen zin in een geflipte kat. Cheetah kreeg tegen de jeuk en kale plekken dexametason? Gaf mijn man naar 'eigen inzicht.Beetje eigenwijs zijn we wel. ;D
We zijn 1.5 jaar geleden verhuisd en wat denk je;Cheetah heeft nooit meer last gehad van jeuk of kale plekken. 8)
Toch zou je je hond kunnen laten testen op allergie.Want inderdaad zoals Nicolette al zei;als ze gek worden van de jeuk kruipen ze helemaal in hun schulp.
Deed Cheetah ook altijd.Was heel erg op zichzelf,en sinds een jaar komt ze weer op schoot liggen. :)Heeft ze 10 jaar niet gedaan. ;D Sterkte Francisca.
#122250
Ik denk ook eerder aan een allergie. Of misschien zit er iets in de CB waar ze niet goed op reageert? (Had ze geen last toen je de andere voedingen gaf?). In dat geval zou ik even terug schakelen naar de voeding die je eerst gaf. Ik zie niet in waarom een hond opnieuw zou gaan ontgiften op een ander merk versvlees, dus volgens mij kun je deze optie gevoegelijk wel laten varen....

Waarom ga je anders niet eens naar een holistisch dierenarts als je twijfelt over het algehele welzijn van jouw hondje? Zij kijken toch op een heel andere manier naar een hond dan een reguliere arts.

Kijk anders eens op: www.holistischedierenartsen.nl

Groetjes, Lizzy en sterkte he!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 06 jul 2004, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#122294
[quote="oebaya"]
Heeft je hond niet gewoon een allergie voor bepaalde grassen? Zelf heb ik hooikoorts en het ging dit jaar vrij redelijk tot ca. een maand tot 14 dagen geleden. Toen zijn er kennelijk grassen gaan bloeien waarvoor ik extra allergisch ben.
Is je hond al eens getest op allergie? En je hebt katten, is hij daar niet allergisch voor? [/quote]

ik denk al een tijd dat ze een allergie voor gras heeft.
ze is nog niet getest.
want ging heel tijd beter.
wat zou ik aan zo'n test hebben,
hebben ze dan medijnen die helpen?

wat betreft de katten,
we hebben altijd al 6 katten,
en nu de 2 kittens erbij,
neem aan dat ze niet speciaal allergies voor de kittens is????
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 06 jul 2004, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#122295
[quote="Anna Penta"]
Ik ben toen bij een kinesiologe geweest, die haar op allergieen heeft getest. Want naar een gewone arts en dan in die hele mallemolen komen van prikjes etc, daar zag ik erg tegenop, niet in de laatste plaats voor Poncho. Uit de kinesiologietest kwam dat ze allergisch was voor granen en voor berkenpollen. Haar voer (destijds Bibi) werd wel goed bevonden.

wat is dat voor test en wat is een kinesiologe?


het is afschuwelijk om te zien hoe je hondje in een neergaande spiraal verdwijnt.

ja vind ik ook.
[/quote]
#122301
[quote="Lizzy"]
Ik denk ook eerder aan een allergie. Of misschien zit er iets in de CB waar ze niet goed op reageert? (Had ze geen last toen je de andere voedingen gaf?)



toen ze bij mij kwam had ze nergens last van,
zat toen op brokken,
heel tijd niets.
toen ben ik toen ze ander voer kon krijgen vanwege de leeftijd ben ik op andere brokken over gestapt.
toen is het gedoe begonnen.
gaat af en toe beter,
met behandelen met spul weg maar komt altijd weer terug
(en aangezien ze t niet leuk vind probeer ik t niet te vaak te doen)

sinds de ahv en de rodi is het redelijk,
het was iets minder en werd niet erger.
sinds cb wel erger zou natuurlijk ook toeval kunnen zijn. :-\ :-\



In dat geval zou ik even terug schakelen naar de voeding die je eerst gaf. Ik zie niet in waarom een hond opnieuw zou gaan ontgiften op een ander merk versvlees, dus volgens mij kun je deze optie gevoegelijk wel laten varen....




kan ze wel last van de visoliecapsules hebben,
is ook een optie misschien werkt t maar word t dus eerst erger?(ik weet er zelf weinig van)
vandaag krijgt ze gewoon weer ahv en vanavond kip.



Waarom ga je anders niet eens naar een holistisch dierenarts als je twijfelt over het algehele welzijn van jouw hondje? Zij kijken toch op een heel andere manier naar een hond dan een reguliere arts.

Kijk anders eens op: www.holistischedierenartsen.nl

heb de site bekeken.
wil toch nog even afwachten en zelf proberen,
dus iedereen die misschien suggestie heeft....




[/quote]
#122310
kan ze wel last van de visoliecapsules hebben,
is ook een optie misschien werkt t maar word t dus eerst erger?(ik weet er zelf weinig van)
Visoliecapsules verergeren een kwaal niet eerst om het naderhand weer beter te maken (beetje rare zin, maar ik hoop dat je hem begrijpt ;) ). Misschien dat Minx allergisch is voor (1 of meerdere bestanddelen van) de visoliecapsules?

Toen we hier van Rodi & smuldier overstapten naar CB, hebben mijn honden wel een paar dagen wat ontgiftingsverschijnselen gehad: verharen, prutogen. Maar dat was ook zo weer over en uitslag ofzo hebben ze niet gehad.
#122322
Audrina schreef: Visoliecapsules verergeren een kwaal niet eerst om het naderhand weer beter te maken (beetje rare zin, maar ik hoop dat je hem begrijpt ;) ). Misschien dat Minx allergisch is voor (1 of meerdere bestanddelen van) de visoliecapsules?

ik kijk t nog even aan.

Toen we hier van Rodi & smuldier overstapten naar CB, hebben mijn honden wel een paar dagen wat ontgiftingsverschijnselen gehad: verharen, prutogen. Maar dat was ook zo weer over en uitslag ofzo hebben ze niet gehad.

dus toch?
hmmm,
minx had al uitslag,
misschien daarom erger?

ik wacht nog paar dagen af dan.


t is wel zoeken naar een speld in een hooiberg(of hoe je dat ook noemt)
#122358
[quote="danielle1980"]
[quote="Anna Penta"]
Ik ben toen bij een kinesiologe geweest, die haar op allergieen heeft getest. Want naar een gewone arts en dan in die hele mallemolen komen van prikjes etc, daar zag ik erg tegenop, niet in de laatste plaats voor Poncho. Uit de kinesiologietest kwam dat ze allergisch was voor granen en voor berkenpollen. Haar voer (destijds Bibi) werd wel goed bevonden.

wat is dat voor test en wat is een kinesiologe?


het is afschuwelijk om te zien hoe je hondje in een neergaande spiraal verdwijnt.

ja vind ik ook.
[/quote]
[/quote]

hoi danielle lees dit eens
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4186
Door Francisca
#122377
[quote="danielle1980"]
[quote="Sunshine"]

We zijn 1.5 jaar geleden verhuisd en wat denk je;Cheetah heeft nooit meer last gehad van jeuk of kale plekken. 8)
[/quote]

hmm wat apart,maar wel fijn. ;D ;D
[/quote]
Wij zijn er ook errug blij mee ;)
#122639
[quote="danielle1980"]
[quote="oebaya"]
Heeft je hond niet gewoon een allergie voor bepaalde grassen? Zelf heb ik hooikoorts en het ging dit jaar vrij redelijk tot ca. een maand tot 14 dagen geleden. Toen zijn er kennelijk grassen gaan bloeien waarvoor ik extra allergisch ben.
Is je hond al eens getest op allergie? En je hebt katten, is hij daar niet allergisch voor? [/quote]

ik denk al een tijd dat ze een allergie voor gras heeft.
ze is nog niet getest.
want ging heel tijd beter.
wat zou ik aan zo'n test hebben,
hebben ze dan medijnen die helpen?
[/quote]

Als bekend is waar je hond allergisch voor is, dan kan er een speciale kuur gemaakt worden. Het is een lange weg en veel prikken en het helpt niet altijd.
Homeopatische weg lijkt me ook alleszins het proberen waard.
Overigens, zegt het niets dat je altijd katten hebt gehad. Is er een aanleg tot allergie, dan kunnen er in de loop der tijd ook allergieën bijkomen. Zo begon het bij mij met hooikoorts, maar in feite ben ik nu allergisch voor elk dier met haar. Alleen als ze niet verharen heb ik geen last, maar zet me niet bij een korthaar kat of bij een Beagle, het is zo mis.gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door