Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eiger
#1222576
Ik ben vorig jaar over gegaan van brok naar KVV, ging goed tot een tijdje geleden - toen kregen mijn honden ( Berners ) iedere keer diarree na het eten van KVV. Ik heb al diverse merken geprobeerd maar helaas blijven ze diarree houden terwijl ik ze toch liever op KVV heb dan op brokken.
Iemand tips voor me?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1222598
wat ik eruit begrijp is dat je ook nog steeds brokken geeft?
dan zou ik helemaal overgaan op kvv, veel rustiger voor maag en darmen-dan steeds te moeten wisselen..
als je dat gaat doen, overgiet het dan even met wat warm water..
Door Helma
#1222763
Ik zou de KVV's goed tegen het licht houden.
Maw zit er een zelfde diersoort(en) in elk van de KVV?
Wanneer er in elk van de KVV die je je hond hebt gegeven bijvoorbeeld rund zit, kan het een reactie daarop zijn.
Dan zou ik bijvoorbeeld eens de carnibest Eend proberen.
Wat ook kan is dat de rijst in de (meeste) KVV's de boosdoener is.
In dat geval zou je Carnibest Diabetes of een bepaalde variant van Smuldier kunnen proberen.
Succes!!
Laatst gewijzigd door Helma op do 02 apr 2009, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Search
#1222905
Iedere hond heeft wel eens diaree. Heb je wel de kvv overgoten met heet water totdat de ontlasting weer normaal is? Dit werkte hier het beste. Daarna weer langzaam terug naar rauw.
Door Connys
#1222963
Heeft er misschien een virusje geheerst daar, want omdat het eerst wel goed ging en nu met wat ik begrijp meerdere honden tegelijk diaree, zou ik denken dat het zoiets moet zijn. Ik zou dan nu probiotica geven en wat meer vezels (rauwe gepureerde groenten) en het soort kvv geven waar ze het goed op deden in het begin.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door