Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Presley
#1222644
Hallo,

Al eerder had ik hier een topic geopend over mijn hond, hij heeft elleboog dysplasie.
Maar.. in huis hebben we dus het probleem dat we een trap hebben.
Je komt bij ons in de gang binnen, en boven is de woonkamer/keuken, waar savonds de hond dus ook is.
Dit is een trap van 6 treden, geen volledige trap van 13 treden dus.

Hij heeft steeds meer moeite om de trap op te komen,
dus willen we een.. Loopplank maken!
Deze leggen we dan gewoon aan de muurkant van de trap, makkelijk voor de hond, en geen last voor ons!

Maar.. hoe maak je zo'n loopplank??
Naar mijn idee een lange plank met horizontale latjes, net als voor konijnen,
Maar hij moet wel voldoende grip hebben dus zoek ik materialen..

Iemand tips of ideeen??
Door Lizzy
#1222646
Wij hebben onze loopplank bekleed met droogloop-mat. Dit is per meter te koop bij de meeste bouw-markten.
Door Presley
#1222657
Welke bedoel je precies dan? Die je binnen legt zo'n mat, Of met gaten voor buiten??
Door Lizzy
#1222757
Ik hoor net van Leo dat hij het bij de Gamma heeft gekocht. Daar was het niet zo duur.
Door Presley
#1222762
Haa makkelijk, bij de gamma, zal zaterdag eens een kijkje nemen daar.
Zo'n mat hebben wij dus ook liggen maar lijkt mij juist spekglad om daar vanaf te lopen?
Had zelf ook nog een ingeving: Van dat spul wat op atletiekbanen ligt
Laatst gewijzigd door Presley op do 02 apr 2009, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1222779
Vogelzand door de lak mengen , twee lagen erop doen en bij de laatste laag de gewone lak erop smeren en dan wat zand erop strooien.


Zo worden ook de behendigheids toestellen geverfd, blijft járen goed.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1222926
Traplift aanvragen!!! :)
Is zo'n plank dan zoveel makkelijker te beklimmen voor een hond, dan de trap zelf???
Door Mevroi Kruim
#1222941
yuki13 schreef: Traplift aanvragen!!! :)
Is zo'n plank dan zoveel makkelijker te beklimmen voor een hond, dan de trap zelf???
Als je hem zo vlak mogelijk legt wel denk ik. Zoiets als een rolstoelhelling.
Gebruikersavatar
Door nova
#1222964
pallas schreef: Vogelzand door de lak mengen , twee lagen erop doen en bij de laatste laag de gewone lak erop smeren en dan wat zand erop strooien.


Zo worden ook de behendigheids toestellen geverfd, blijft járen goed.
He, das een idee :D, goed om te onthouden.


Ik heb  buiten een hellinkje gemaakt om een flinke opstap te overbruggen toen ik nog pupsels had.
Ik heb de plank betimmerd met dakleer waar wat steenslag op zit.
werkt als de beste , ook bij nat weer, maar dat materiaal  weer niet geschikt voor binnen. :-\
Zou je een latex tafelkleed hebben  voor op een tuintafel, dan heb je echt wat moois als anti-slip voor op jouw loopplank.
Gebruikersavatar
Door nova
#1224296
Presley schreef: Goede tip Nova, dakleer,
Maar waarom zou dit niet geschikt zijn voor binnen?
Dat ruikt in het begin naar teer :yucky:
Door **Jolanda**
#1224439
Bij Heuts krijg je van die antislipmatten. Soort rubberachtige matten. Je hebt van die kleintjes voor op het dashbord, telefoon er op leggen en hij blijft gewoon liggen ook al ga je door een bocht heen. Deze zijn ook in het groot te krijgen voor in een kofferbak. Je kunt ze heel makkelijk op maat knippen en je hoeft ze niet vast te maken met lijm/haakjes/schroeven oid.

http://www.heuts.nl/B2C/winkel/zoeken/antislipmat

of

http://www.budgetland.nl/antislip-150x30-p-640.html
Door Presley
#1224762
Hee Jol
Dat is wel helemaal ideaal.

Iedereen alvast bedankt voor de goede tips :)
Hondje kan blij zijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door