Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#1221488
Maxi heeft het al eens vaker gehad, een periode dat ze erg aan haar poten beet. Dat is eigenlijk weer weg gegaan en ik weet niet waar het nou door kwam :-\ . Ze had toen nog meer van die kleine kwaaltjes, dus het ging toen over het algemeen niet zo lekker. Ik zie dat ik dat bericht in mei geplaatst heb.

Nu begint ze dus sinds een week weer heel hevig aan haar poten te bijten. Niet constant, maar met vlagen. En het is weer voorjaar... Dus ik denk aan een allergie voor iets. Ze loopt hier veel door gras, ook door slootjes. Ik kan hier gras bijna niet vermijden. Verder is ze niet jeukerig, het zijn echt haar poten.

Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen? Ergens op letten met eten? Iets van Puur proberen? Of...?
Door Lizzy
#1221489
Ik denk ook dat het met pollen te maken heeft. Ik zou zelf visolie en Puur Pollen geven. En eventueel ieder voorjaar een "schoonmaak kuurtje" doen met Drainage Compositum of groene leem.
Door bloemetje
#1221490
Danny heeft het ook.. Die word er nu all over een beetje jeukerig van. Ik vermoed idd de tijd van het jaar. Mijn vorige cavalier had het ook met vlagen. Ik smeer(de) er altijd calendulan emulsie op. Dat hielp altijd zo goed dat mijn vorige cav er uiteindelijk om kwam vragen  ;D
Door Stef@nie
#1221529
Kuurtje groene leem heeft ze nog niet zo lang geleden gehad (januari). Ik denk niet dat dat ik dan nu nog een keer moet/kan gaan geven?

Ik zie dat er ook Puur Jeuk is, ook tegen een allergie en dat zou jeukstillend werken. Doet Puur Pollen dat ook?

Ik las dat NML Health adviseert om te smeren met zinkzwavelpasta. Ik heb (nog) niks van dit alles in huis, ook geen calendulan emulsie, dus maar even snel op zoek!
Door Lizzy
#1222156
Stef@nie schreef: Kuurtje groene leem heeft ze nog niet zo lang geleden gehad (januari). Ik denk niet dat dat ik dan nu nog een keer moet/kan gaan geven?

Ik zie dat er ook Puur Jeuk is, ook tegen een allergie en dat zou jeukstillend werken. Doet Puur Pollen dat ook?

Ik las dat NML Health adviseert om te smeren met zinkzwavelpasta. Ik heb (nog) niks van dit alles in huis, ook geen calendulan emulsie, dus maar even snel op zoek!
Nee, dat is wel erg kort op elkaar. Mag ik vragen waarom je toen een kuurtje hebt gedaan?

Is je hond onlangs gevaccineerd?

Puur Pollen en Puur Jeuk hebben een andere werking.

Puur Pollen bevat verdunningen van alle veelvoorkomende gras- en plantensoorten die pollenallergie kunnen veroorzaken, evenals een verdunning van meel- en huisstofmijt. Door zijn unieke en zeer uitgebreide samenstelling helpt Puur Pollen het dierenlichaam zich te weren tegen overgevoelige reacties.

Puur Jeuk bevat bijv. cardiospermum en dat is een bekend middel tegen allergische reacties en dit is dus echt puur tegen de jeuk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 02 apr 2009, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vitess
#1222176
Bij onze Sanne is waarschijnlijk ook sprake van pollenallergie. De dierenarts vroeg of ze ook op haar pootjes bijt, want dit schijnt ook een symptoom te zijn. Ik ben begonnen met Puur Pollen en vandaag krijgt ze dit voor de tweede keer. Kan er nu nog niks van zeggen, maar hoop dat het bij haar gaat werken anders wil ik haar toch laten testen. Ze is nog geen jaar oud, dus ik kan ook niet echt zeggen dat dit bij haar echt in bepaalde periodes opspeelt.

Groeten van Angel
Door Stef@nie
#1222228
Lizzy schreef: Nee, dat is wel erg kort op elkaar. Mag ik vragen waarom je toen een kuurtje hebt gedaan?

Is je hond onlangs gevaccineerd?

Puur Pollen en Puur Jeuk hebben een andere werking.

Puur Pollen bevat verdunningen van alle veelvoorkomende gras- en plantensoorten die pollenallergie kunnen veroorzaken, evenals een verdunning van meel- en huisstofmijt. Door zijn unieke en zeer uitgebreide samenstelling helpt Puur Pollen het dierenlichaam zich te weren tegen overgevoelige reacties.

Puur Jeuk bevat bijv. cardiospermum en dat is een bekend middel tegen allergische reacties en dit is dus echt puur tegen de jeuk.
Ik heb toen een kuurtje gedaan vanwege de slechte toestand van haar oren (wat nu gelukkig rustig is).
Ze heeft begin februari ook een rabies enting gehad, omdat we in maart op vakantie zijn geweest.

Lijkt me in dit geval dat ik dus echt beter voor Puur Pollen kan gaan. Ik heb inmiddels een adresje in de buurt gevonden waar ze het verkopen, ga er vanmiddag heen.
Door Stef@nie
#1222238
Nog een vraagje... Ze gaat ook weer meer aan haar achterkant bijten :-\ . Nou heeft ze wel vaker last van haar anaalklieren en die zijn nog niet zo lang geleden geleegd. Dus lijkt me sterk dat ze al weer vol zitten en ze daar last van heeft :-\ ... Zou dat ook iets met een allergie te maken kunnen hebben?? Verder is ze helemaal niet jeukerig, het zijn die 2 dingen.
Door Stef@nie
#1222272
Lizzy schreef: Zou het 'n vlo kunnen zijn?
Dat poten bijten ook? Of bedoel je alleen het bijten aan haar achterkant?
Lizzy schreef: Anaalklieren kan ook. Je zou dat zelf kunnen checken, als je dat aan durft. Hier kun je zien hoe:

Het kan niets met een allergie te maken hebben (icm poten bijten) ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door