Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#12219
gisteravond belde de da dat de uitslag van het bloedonderzoek binnen was.
eindelijk duidelijkheid na maanden aandokteren:
qyan heeft dus idd LYME :'( :-/ :Dverklaart dus een hele hoop.

de da heeft vandaag de antibiotica thuis langs gebracht.
er wordt begonnen met een kuur van 2 weken.
na die kuur wordt nog geen nieuw bloedonderzoek gedaan.
er wordt pas weer gekeken of er nog anti-lichamen zijn, als qyan weer een terugval krijgt.
krijgt hij geen terugval meer, heeft het dus nog in het begin stadium gezeten en is het na die kuur van 2 weken hopelijk voorgoed over.
de da zei verder wel dat we er in ieder geval rekening mee moeten houden (niet dat het zo is) dat qyan al in de sluimerende fase kan zitten en dat het dus het hele verdere leven de kop op kan steken.

maar goed, dat zien we dan wel weer.
we weten nu eindelijk echt wat.
minder blij met de antibiotica, maar je moet wat.

de uitslag van het biopt van de lymfen komt maandag pas binnen, maar die zullen wel vergroot zijn geweest door het lyme gebeuren.

na de kuur van 2 weken is het denk ik wel verstandig om weer ff te beginnen met cats claw, echinacea enzo, of misschien beter nu al. ???
probiotica ben ik wel meteen weer gaan geven.

gr wendy
Door Anna
#12221
Die smerige rotteken toch!!  Maar wel veel beter dan al de vorige mogelijkheden waaraan je gedacht hebt... en vooral eindelijk zekerheid!  Ik hoop dat Qyan er snel vanaf is en weer volop van zijn leventje kan gaan genieten!!

Groetjes en succes,

Anna.
Door qyan
#12222
hoi jeanne,

pff, wat hebben we gemerkt aan qyan de afgelopen paar maanden:
lol, heeft iemand de verhalen op doggy nog opgeslagen ;D

1. constante diarree, darmklachten, maagklachten
2. al maanden iedere keer mank en dan weer goed
3. voor een jonge hond, extreem moe
4. na 10 a 15 minuten spelen totaal uitgeteld tot de volgende dag
5. gaat het 1 week goed, gaat het 3 weken of langer slecht
6. nu sinds de laatste weken dan opgezette lymfeklieren die weer komen, maar ook weer gaan.
7. van dikke darm ontstekingen, tot oog/oor etc ontstekingen.

en nog zo veel dingen meer dat ik het niet meer weet.

en nog steeds ziek: dat is het hem juist, je kan niet zeggen dat hij ziek is, maar lyme is een sluimer ziekte, dus het komt en het gaat, dan komt het weer en dan gata het weer.
het beeld dat we dus al lange tijd bij qyan zien: het gaat met ups en downs.
Door qyan
#12223
hoi anna,

wel vreemd: die smerige rot- teken ben ik dus nog nooit tegen gekomen bij qyan.
maar het eerste wat de hoofdtrainer een paar weken terug met het opzetten van de lymfeklieren zei: adhv het zien van de medische voorgeschiedenis en de klachten nu: ziekte van lyme. het eerste wat hij zei en wel meerdere trouwens.

wat ik ook vreemd vindt en blijf vinden: zijn broertje heeft dus dezelfde klachten, ookal sinds pup.

weet iemand dit misschien ???:
stel, de moederteef, of de teef die schijnzwanger was en ook pups heeft gevoed vanwege de grootte van het nest, hebben 1 van beide een teek gehad, toevallig met lyme. (bijvoorbeeld he)
lyme hoeft niet altijd met ziekteverschijnselen naar buiten te komen en sommige zullen nooit tekenen vertonen..
maar stel 1 van de teven heeft dus lyme bij zich gehad, kan dit zijn door gegeven aan de pups tijdens de dracht, of de zoogperiode of is dit klinkklare onzin.
zou dit kunnen ??? ??? ??? ???
feit is dat zijn broertje hetzelfde ziektebeeld vertoont en dat ik nog nooit, maar dan ook nooit een teek bij qyan heb gevonden.
kan het over het hoofd hebben gezien natuurlijk
Door Lizzy
#12224
Hoi Wendy, tja, ondanks dat dit natuurlijk een super  vervelende uitslag is, is het wel "prettig" dat je nu EINDELIJK weet wat er met Qyan aan de hand is.....

Tjonge, jonge, dit heeft wat voeten in de aarde gehad zeg...... En, dat is "the understatement of the year".

Maar goed, met Cat's Claw zou ik pas wachten tot na de antibiotica. Je kunt we probiotics geven, hoewel dit niet echt heel erg zinvol is. Zinvoller is na de antibiotica hoewel probiotics nog al eens willen voorkomen dat de hond diarree van de antibiotica krijgt...

Je kunt ook wat extra vitamine C geven tijdens en na de antibiotica.

Goed, ik lees in de diverse homeopathische boeken dat er zeer veel homeopathische medicijnen zijn die gebruikt kunnen worden bij de ziekte van Lyme waarmee je kunt voorkomen dat jouw hond een terugval krijgt. Misschien goed om in je achterhoofd te houden...

Of deze bacterie overgedragen kan worden van teef naar pups: Volgens mij niet. Maar, ik ga me daar eens op "inlezen". Kom ik op terug!

Groetjes, Lizzy en veel sterkte hoor Wendy!
Gebruikersavatar
Door chooky
#12225

Of deze bacterie overgedragen kan worden van teef naar pups: Volgens mij niet. Maar, ik ga me daar eens op "inlezen". Kom ik op terug!

Hoi,
Ik kwam dit tegen op een site over mensen en Lyme, maar ik denk dat dit ook wel voor honden geldt. Ik zoek nog even verder.

"Is Lymeziekte gevaarlijk tijdens de zwangerschap?"
In de meeste gevallen veroorzaakt Lymeziekte tijdens de zwangerschap geen problemen. Er zijn echter wereldwijd enkele gevallen beschreven waarbij ook het kind geïnfecteerd was. Raadpleeg daarom altijd uw arts!

komt van:
http://www.saag.nl/indexnl.htm

groetjes en veel sterkte
Eva
Door Paul_Barte
#12226
Hoi Wendy,

In ieder geval heeeeel prettig voor jou en voor je hond dat je eindelijk weet wat alle ellende heeft veroorzaakt!!
Je moet er onderhand een beetje stapelgek van zijn geworden...al dat geklooi!!
Hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee zodat er een wat 'leukere' tijd kan aanbreken.
Gaaf in ieder geval dat je nu eindelijk weet hoe en wat.

Of de moeder het kan doorgeven...net als Lizzy heb ik geen idee maar zal eveneens op onderzoek uitgaan.
Door qyan
#12227
hoi lizzy,

vervelende uitslag idd, maar niet zo vervelend als het hele kankerverhaal en we weten eindelijk wat, alleen niet hoever hij ongeveer is, dus of het al chronisch is geworden de ja of de nee.
de da zei ookal dat het lage aantal anti.lichamen weinig zegt, omdat het over ene paar weken best wel weer erg hoog zou kunnen zijn.
maar goed, heb tannetje net al terug gemaild, die was ook benieuwd naar de uitslagen.
vitamine c was ik alweer mee begonnen, ook voor de gewrichten.
zal wel ff afwachten wat tannetje verder aanraad, want die wilde eerst alle uitslagen hebben voordat er uberhaupt met een behandeling begonnen zou worden.
Door qyan
#12228
hoi paul,
we zijn ook erg blij om het zo maar te noemen.
op google heb ik in ieder geval weinig kunnen vinden over besmetting, morgen nog maar eens zoeken.

gr wendy
Gebruikersavatar
Door chooky
#12229
Ik vond ook deze nog:

Als een zwangere vrouw Borrelia-besmetting oploopt, kan dan de Borrelia langs de placenta het kind besmetten?

Ja zeker. Een antibiotica-behandeling is zeker nodig. Maar hier zal van de standaard antibiotica afgeweken worden omdat deze schadelijk zijn voor de vrucht. Er bestaan wel alternatieve niet schadelijke antibiotica, die een goede behandeling verzekeren.


dit staat op:
http://users.pandora.be/zeldzame.ziekte ... l/Lyme.htm
groetjes
Eva
Door tieneke
#12230
Hoi Wendy,eindelijk weet je dan wat qyan mankeert!
Achteraf gezien is het raar dat de Da,s hier niet eerder aan hebben gedacht ???
Ook bij mensen kan het vreselijke bijverschijnselen hebben.
Gelukkig valt het met de juiste medicijnen goed te behandelen.
Hopelijk gaat het nu allemaal goed komen met je hondje ;)
Door Nelly
#12231
Nou Wendy, maar goed dat je zo'n doorzetter bent, nu weet je tenminste wat Qyan ècht mankeert en kun je handelen. Natuurlijk is de uitslag niet echt leuk, maar beter toch dan al die onzekerheid, en het is in ieder geval geen kanker! Hopenlijk kun je samen met Tannetje straks een behandelschema opzetten waardoor Qyan eindelijk eens van zijn leven kan gaan genieten. Dat heeft-ie wel verdiend. En jij ook!
Veel sterkte :).
Door Lizzy
#12232
Hoi Wendy,

Ik vond dit:

"First, Lyme disease can be transmitted to the baby from the mother. Second, the antibiotic medications we are most likely to prescribe to the pregnant bitch - due to their known safety in pregnancy - are Amoxicillin and Cephalexin (Keflex). These are also effective antibiotics for treating Lyme disease".

Met andere woorden (ik heb, net zoals Eva, meerdere sites gevonden): Ja, het kan..... Jouw hond kan het van de moeder gekregen hebben... En, dit schrijft Richard Pitcairn (Dierenarts):

"More than 50 percent of normal, healthy dogs test positive for the organism (lyme) in their blood, yet have not had any ilness. What this means is that dogs are frequently exposed to Lyme disease organism but do not always get sick from it".

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#12233
iedereen bedankt voor de info, kan nuttig zijn natuurlijk.
ga straks naar de vereniging bellen voor het telefoonnummer van de eigenaren van qyan zijn broertje.
misschien dat die hem ook ff op lyme kunnen laten testen, je weet maar nooit.
ik weet dat qyan en zijn broertje de eerste 3 weken melk hebben gedronken bij een andere teef die op dat moment schijnzwanger was, aangezien het zo´n groot nest was, dus misschien dat die teef het wel bij der heeft gehad.
want tja, het speelt toch al sinds hij een maand of 3/ 3,5 was.
tenzij de eerste ziekteverschijnselen natuurlijk weer te wijten zijn aan de inentingen en lyme er pas later is bijgekomen.
hmm, het blijft geloof ik gecompliceerd. ??? ???
maar ja, hier wordt in ieder geval iets aan gedaan.
qyan lijkt niet erg last te hebben van de antibiotica, ontlasting nog steeds goed, hij wordt er niet moe van, dus ik ben allang heel blij :D :D :D ;D ;D ;D
qyan heeft inderdaad ook amoxicilline gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door