Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#122188
Hallo allemaal

Vannacht werd ik wakker van een onrustige Bora, een labje van 2,5 jaar oud. Hij was nerveus, zat te rillen voor de deur en het leek me een goed idee om even met hem naar buiten te gaan. Hij nam een run de bosjes in en ja hoor..diarree. Ik heb nog een tijdje buiten gelopen en de rust was wedergekeerd. Bij de uitlaatronde van vanmorgen bleek hij toch nog last te hebben van diarree. Ik heb hem gewoon laten eten maar het eten was een minuut of 5 binnen en hij gooide alles er weer uit :(. Hij maakt geen zieke indruk en hij vraagt om eten. Kan ik hem wat rijst geven? Of is het beter dat hij een dagje vast om alles tot rust te laten komen?

Groetjes Mariska
Door Audrina
#122191
Klinkt alsof ie iets verkeerds heeft gegeten of misschien 1 of ander virusje. Het komt hier zelden voor dat de honden diarree hebben of overgeven, maar ik laat ze dan altijd een dagje vasten en geef ze Okugesttabletjes van VSM.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122223
Inderdaad, één dagje vasten en dan de volgende dag beginnen met kleine hapjes van zjin normale voer over de dag verdelen. Rijst wijkt waarschijnlijk af van zijn normale voer waardoor de darmen daar eerder nog verder van streek door raken.
Door Mariska
#122232
Ik laat hem een dagje vasten. Zal moeilijk zijn voor deze hollebolle gijs ;D maar hopelijk zijn zijn darmen weer snel op orde. Jammer..ik wilde juist een flinke wandeling gaan maken vandaag, het is zulk lekker weer. Maar ik laat Bora vandaag maar met rust, hij ligt nu lekker te slapen.

Bedankt mensen voor jullie reacties!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door