Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1221772
Arme Chendo... had hij voor een aantal weken geleden nog 2 kleine plekjes op zn achter poten ( die gelukkig nu helemaal genezen zijn). Heeft hij nu een behoorlijke plek op zn bil, denk wel 5cm in 't rond.
Het doet hem nu ook zeer en vindt het niet echt leuk als ik er aan zit.
Ik ga er vanuit dat dit een hotspot is, maar vraag me af wat ik dan toch verkeerd doe..... Of komt dit bij de beste honden voor??

En ik denk zelf dat het wel te maken kan hebben met een stress situatie thuis, is dat iets dat vaker voorkomt door stress of veranderingen thuis?? Vindt het wel zo sneu....

Hij is ook wat stijver met deze poot!!! en hinkt bij sommige passen. misschien toch langs de dierenarts....??
Laatst gewijzigd door stephany op wo 01 apr 2009, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DJARA
#1221795
Ai arme Chendo...
Is het niet een plek die hij overdreven likt ivm met bijv restant vaneen teek of een nadere parasiet??
Ik kan je niet van raad voorzien, maar veel sterkte met de mooie Chendoman!!!! :-*
Door stephany
#1221826
Nee hij heeft al een hele tijd geen teek of iets dergelijk gehad. En als wij er zijn likt hij er ook bijna niet aan... Denk s'nachts of overdag als we er niet zijn...
Zal het kusje overbrengen!
Door **Jolanda**
#1224446
Het kan bij de best verzorgde hond nog voorkomen. Ik hoor het vaker op een sintbernard forum, de baasjes weten dat de sint het snel kan krijgen en zijn er dan ook extra allert op, en toch krijgen sommige honden het.

Ik heb je even een pbtje gestuurd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1224590
Didge heeft vorig jaar een behoorlijke hotspot op zijn wang gehad die zich erg snel uitbreidde, ik kende het fenomeen niet want had het nog nooit meegemaakt, en Didge is super gezond!
Ik heb het eerst behandelt met groene leem pasta, maar bleek niet afdoende en heb toen toch maar een zalfje bij de DA opgehaald (dermapet)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door