Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#12215
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Daniëlle en ik heb een drie jarig teefje, bastaard herder. Zij heet Toucha.
Dit is m'n eerste berichtje op Barfplaats, maar hiervoor kwam ik al op doggy.
Ik ben vandaag met mijn hond naar de Fysiotherapeut geweest bij mw. Aharon omdat ze regelmatig kreupel loopt.  Ze blijkt hernia-achtige klachten te hebben. Naast de fysiobehandeling moet ik haar ook Canoflex geven. Ik vroeg me af of iemand dit misschien kent en er ervaring mee heeft? Ik heb al op internet gezocht, maar ik vind maar 1 resultaat en dat is een hele korte omschrijving van canovet. Zou dat ongeveer hetzelfde zijn? Ik ben gewoon benieuwd naar wat ik haar geef! (er staat wel op de pot dat het op "biologische basis" is Whatever that may mean??) De ingredienten zijn: Gist, granen, schaal- en weekdieren, olien en vetten, plantaardige bijproducten. Nou heb ik me de laatste tijd wel wat meer verdiept in voer en ik vind deze samenstelling nou niet bepaald om over naar huis te schrijven....jullie wel? Zij had het trouwens over glucosamine (dat ken ik wel), maar dat vind ik hier niet in terug ???
Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet.
Alvast bedankt,

Groetjes,
Daniëlle.
Door Lizzy
#12216
Hoi Danielle, ik ken het middel niet, maar zo te lezen stelt het weinig voor.... Wie heeft het voorgeschreven? De fysio of de dierenarts?

Groetjes, Lizzy
Door daanentous
#12217
Hoi Lizzy,

De fysio heeft het voorgeschreven, maar zij is tevens d'arts. Ze staat op zich erg goed aangeschreven. Ik ben naar haar doorverwezen door Holistisch d'arts Tannetje Koning en onze behendigheids trainsters is er ook geweest met haar hond.  Maar toen ik thuiskwam en het middel dus eens goed ging bekijken had ik toch zo mijn twijfels. Helaas was ik niet assertief genoeg om toen ik die bus in m'n handen gedrukt kreeg eens uitgebreid de ingredienten te bekijken.  Nou ja, ik moet er maar op vertrouwen dat het wel goed zit. Ik kan het nu toch niet meer ruilen.....
In iedergeval bedankt voor je reactie en misschien leest iemand dit nog die wel ervaring heeft met dit middel, who knows? Hope so!

Groetjes,
Daniëlle.
Door Lizzy
#12218
Hoi Danielle, als zij dierenarts is en goed is en als Tannetje zegt dat ze goed is, dan zou ik haar geloven, als ik jou was...! (en het middel "gewoon" geven). Kijk, kwaad kan het ook niet, zo te lezen. Het doet me een beetje denken aan de groenlipmossel in Golddust... Dat wordt ook bij gewrichtsproblemen voor geschreven.

Anders bel je haar toch eens? Vraag je haar toch gewoon alle vragen die je hebt?

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door