Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1221307
Yilla (pup van 19 weken)is vanaf zondag ziek, spugen, koorts en spuitpoep. da zondag gebeld en hij zei dat als ze smiddags slechter was ik langs moest komen. Ze knapte wat op, heeft sinds maandag niet meer gespuugd en geen koorts meer. Wel houd ze enorme spuitpoep, echt water komt eruit, alleen ruikt het daar niet naar..... :-\

Vandaag naar de DA voor een GIardia test, dat was het gelukkig niet. Nu moet ik 3 dagen haar ontlasting opvangen, voor zover dat gaat, en als het vrijdag niet minder is wordt het opgestuurd om te onderzoeken. Volgens de DA mag dit 5 dagen aanhouden. Ze krijgt sinds gister Okugest maar nog geen verbetering.
Maar nu mijn vraag; ze wil geen gekookt kipfilet of paard meer, ze wil het 'echte' werk. Nu geef ik haar dus wel eten omdat ik dat goed met ORS kan mengen en dan drinkt ze gelukkig, anders doet ze dat dus bijna niet. maar ze poept nu dus ook meer Wat kan ik nu beter doen, vasten zodat ze minder poept of haar steeds beetjes eten geven zodat ze drinkt en niet slap wordt?

Iemand verder nog tips? Ik had probiotica gemaakt maar op de een of andere manier wil het niet dik worden, terwijl het altijd gewoon lukt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1221332
Mijn da heeft mij verteld dat de darmcellen voor herstel voedsel nodig hebben en je dus niet moet vasten als de hond zelf wel wil eten.
Dan vaak kleine beetjes tegelijk aanbieden.

Beterschap met de kleine :-*
Door hamada
#1221378
ik heb in het verleden goed resultaat gezien met probiotica-capsules door het eten van een kat met spuitpoep (het bleef maar als water). Ik gaf hem per maaltijd (2x daags) een hele capsule over zijn eten, en dat gedurende een aantal dagen. Na 1 dag merkte je al verschil.
De honden krijgen hier bij diarree okugest en 1x per dag probiotica door hun eten; meestal is het dan de volgende dag al over. Als het aanhoudt krijgen ze via de da finidiar en een soort gelkorrels. Dat helpt ook goed. Als eten geef ik ze dan  vaak lam/rijst of kip/rijst van CB inderdaad in kleinere porties in plaats van de natuurvoer.
Sterkte met de Yilla.
Door Lizzy
#1221448
Wanneer diarree gepaard gaat met overgeven en verhoging/koorts, moet je toch vaak aan een virusje denken. Ze is niet pas gevaccineerd he?

Ik zou zelf kleine beetjes licht verteerbaar voer geven, verspreid over de dag. En ik zou zelf kleine porties gemalen spul/fijn gesneden spul geven. En daarover heen probiotica. En ik zou geen eten mengen met ORS. Een uurtje voor of na het eten pas ORS geven, zodat het eten niet te snel (door het vocht) passeert.

Verder zou ik groene leem proberen. Een dessert lepel per dag, verspreid over twee maaltijden. En als dat niet helpt: liet ik haar vasten.
Door ellenned
#1221451
Bedankt  voor jullie tips. Het is nu niet leuk meer maar ik dacht net toch een klein slap drolletje tussen de flats te zien.... ::)

Lizzy, ze is 3 weken gevaccineerd voor alleen Weil, dus dat is al wat langer geleden.

Ik geef nu kleine porties Bibi, geen 'groot eten' zeg maar. Mijn Kefir lukt niet (stom is nog nooit gebeurd ) maar ik heb wel Lactobacillus leggen in capsules, kan ik die openknippen en eentje door haar eten doen?
Dat van het eten en ORS wist ik niet,( als je logisch nadenkt natuurlijk wel...) dus dat zal ik nu zeker anders doen, hopelijk drinkt ze dan wel want daar is ze nogal meuterig in, zolang er eten bij zit gaat het wel....verwend nest! Ik ga het proberen in ieder geval, want drinken is wel heel nodig nu en dat doet ze niet zo graag.
Door Lizzy
#1221452
ellenned schreef: Bedankt  voor jullie tips. Het is nu niet leuk meer maar ik dacht net toch een klein slap drolletje tussen de flats te zien.... ::)
Wie weet, gaat het langzaam de goede kant op!
Lizzy, ze is 3 weken gevaccineerd voor alleen Weil, dus dat is al wat langer geleden.
Weil is een rot enting. En meestal komt de reactie pas na een week of.... 3. Het hoeft niet hoor, maar het kan wel een reactie zijn op de enting.
Ik geef nu kleine porties Bibi, geen 'groot eten' zeg maar. Mijn Kefir lukt niet (stom is nog nooit gebeurd ) maar ik heb wel Lactobacillus leggen in capsules, kan ik die openknippen en eentje door haar eten doen?
Ja, goed plan. Ik vind kefir persoonlijk helemaal niet zo ideaal bij diarree.... Ik geef de voorkeur aan capsules. Juist zuivel kan hele vervelende reacties veroorzaken wanneer een hond diarree heeft.
Dat van het eten en ORS wist ik niet,( als je logisch nadenkt natuurlijk wel...) dus dat zal ik nu zeker anders doen, hopelijk drinkt ze dan wel want daar is ze nogal meuterig in, zolang er eten bij zit gaat het wel....verwend nest! Ik ga het proberen in ieder geval, want drinken is wel heel nodig nu en dat doet ze niet zo graag.
En zolang ze spuitdiarree heeft: desnoods 'onder dwang' (met een plastic injectiespuit zonder naald) ORS naar binnen spuiten!
Door ellenned
#1221457
Dat dwang lukt wel.....hoewel zij vindt van niet....

Ik ben voorzichtig met enten en heb alle vaccinaties apart gegeven, maar een reactie houd je dan misschien toch niet tegen.
En de probioticacapsules ga ik geven.

Nog 1 vraagje dan :-[...mag ze bij iedere maaltijd(je), ze eet nu zo'n 4 a 5 keer, een capsule of is dat te veel?
Door Lizzy
#1221492
ellenned schreef: Dat dwang lukt wel.....hoewel zij vindt van niet....

Ik ben voorzichtig met enten en heb alle vaccinaties apart gegeven, maar een reactie houd je dan misschien toch niet tegen.
En de probioticacapsules ga ik geven.

Nog 1 vraagje dan :-[...mag ze bij iedere maaltijd(je), ze eet nu zo'n 4 a 5 keer, een capsule of is dat te veel?
Wel fijn dat je apart gevaccineerd hebt. Het hoeft er niet van te zijn hoor. Maar het kan. Helaas. Weil is een rot enting..

Ik zou zelf de helft van de mensendosering geven. Dus als 4 capsules de mensen dosering is, zou ik er 2 geven. En als de volwassen mensen dosering 2 is, zou ik er 1 geven.
Door co
#1221703
kan je geen kippenbouillon door het eten doen ?
mijn dober had ook een diareevirus en daar deed ik het ook bij, met veel beschuit en lang gekookte rijst.
ik heb toen ook finidiar  gegeven en ook bij de dierenarts een prik tegen krampen gehaald want hij nam niets dus ook geen vocht en na twee dagen was ik het zat omdat hij ook al 8 j. is geweest.
groetjes coby
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door