Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#12200
Kobus krijgt nooit tussendoortjes,ook niet toen hij nog gezond was.Een vleesstaafje krijgt hij alleen na zijn injectie,en soms voor het slapen gaan :P
Door ine
#12201
ook hier wordt geen enkel tussendoortje gegeven.
2x eten en voor het slapen gaan een oude boterham, of een pensstaafje.
1x in de week kluiven aan een recreatiebot. max. een half uur en joop maar 10min. zelfs met trainen wordt er niets gegeven.
mij honden hebben ook geen vaste tijden voor hun maaltijd! ze krijgen wanneer ik daar tijd voor heb. laatst zat ik met iemand (willy?) aan de telefoon en kwam ik er om 22.00uur achter, dat ze hun 2de maaltijd niet hadden gehad. aan de honden was het niet te merken. juist door geen vaste tijden te hebben, gaan ze minder zeuren!
dit is een afwijking van mij hoor, gekomen door de hond van mijn schoonouders!!! die at altijd precies om 16.00 uur. op een keer waren we gezellig wezen rijden en namen een drankje op een terrasje. toen wij om 17.00 uur bij de auto kwamen, was de bestuurdersstoel gehalveerd. geen rugleuning meer!!! ;D ;D
tja, hij vond, dat hij recht op eten had!! :-/
Door Paul_Barte
#12202
Gaby,

De reden is eigenlijk hetzelfde als wat Sylvia al heeft gezegd.
Met 3x een klein beetje heeft je hond nooit een 'vol' en verzadigd gevoel.
Ik geef 's-avonds een volle bak met eten na het speeluurtje van 6 uur en de honden gaan na het eten heerlijk liggen uitrusten en het vlees verteren.
Indien een hond last heeft van galspugen kun je wat yoghurt of Biogarde geven met eventueel wat fruit erdoor. Sneetje brood (mits je hond niet allergisch reageert op graan) kan ook wonderen verrichten.
Door sylvia
#12203
grappig die van mij weten ook nooit wanneer er iets te eten komt,het komt maar wanneer  ??? ook ik wil geen geprogammeerde tijd eters ,je zal eens een keer later thuis komen  :-/ zijn ze helemaal overstuur.Tussendoortjes zijn er hier vooral ingeslopen door kleintje hier die knoeit ,'t raakt de grond nog niet eens  ;D en een koekje voor het slapen gaan is voor mij dat ze niet te lang helemaal leeg zijn.pensstaafjes geef ik meestal als ik langere tijd weg ga ,of als ik er eens aan denk gebeurd niet vaak  :-/ gewoon als leuke verrassing.
ook hier wordt geen enkel tussendoortje gegeven.
2x eten en voor het slapen gaan een oude boterham, of een pensstaafje.
1x in de week kluiven aan een recreatiebot. max. een half uur en joop maar 10min. zelfs met trainen wordt er niets gegeven.
mij honden hebben ook geen vaste tijden voor hun maaltijd! ze krijgen wanneer ik daar tijd voor heb. laatst zat ik met iemand (willy?) aan de telefoon en kwam ik er om 22.00uur achter, dat ze hun 2de maaltijd niet hadden gehad. aan de honden was het niet te merken. juist door geen vaste tijden te hebben, gaan ze minder zeuren!
dit is een afwijking van mij hoor, gekomen door de hond van mijn schoonouders!!! die at altijd precies om 16.00 uur. op een keer waren we gezellig wezen rijden en namen een drankje op een terrasje. toen wij om 17.00 uur bij de auto kwamen, was de bestuurdersstoel gehalveerd. geen rugleuning meer!!! ;D ;D
tja, hij vond, dat hij recht op eten had!! :-/
Door marja
#12204
Nou Stapper weet precies wanneer het etenstiojd is! Hij loopt op de minuut af naar de keuken en als ik niet kom komt hij me halen. (hoezo verwend?)

Maar ik heb het begrepen en ga mijn en vooral Stappers leven beteren. Voortaan 2 keer per dag eten en de hoeveelheden wat minderen. En veel minder tussendoortjes.
Ben er vandaag mee begonnen en het is wel even wennen voor hem, die vragende ogen he!

Nog een klein vraagje: waarom moet je de botten na een half uurtje weghalen?

Allemaal bedankt voor de adviezen, vooral Paul.
groetjes Marja
Door Paul_Barte
#12205
Indien Stapper de botten helemaal in 1x opeet en dit geeft geen problemen en de poep blijft goed mag dat hoor Marja. Teveel bot en dus ook veel merg kan een aanleiding zijn tot overgeven vandaar het advies voor Stapper.

Voor de rest 'graag gedaan' en succes.
Door Gaby
#12206
Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Met dat kleine beetje vind ik het bij mij wel mee vallen, nou heb ik middel grote honden, ik kan mij voorstellen wanneer je kleine hondjes hebt dat je dat wat minder snel doet.

De drie tijden die ik de vorige keer schreef zijn ongeveer. Ze hebben nog nooit om eten gezeurd (gelukkig maar, want daar houd ik ook niet van en dat hoeven ze ook niet te proberen..)


Paul,

Jij zei: met drie keer eten heeft je hond nooit een vol gevoel.

Wat is daar het nadeel van? ???
Die van mij gaan ook heerlijk hun vlees liggen verteren.

Of doel je alleen op het feit dat ze kunnen gaan bedelen omdat ze eventueel geen vol gevoel hebben?
Dat doen die van mij gelukkig niet, daar houd ik ook niet van.

Bedankt voor de yoghurt/biogarde tip.
Ze kregen al regelmatig karnemelk of yoghurt. Fruit er door had ik nog niet eerder gehoord.

Groetjes Gaby
Door marja
#12207
Ha ha ha, nou mijn probleem met een slome Stapper is opgelost.
Ik heb een week of 5 fulltime gewerkt, daardoor sjeesde ik tussen de middag naar huis om Stapper uit te laten, dat was dus 5 weken het zelfde rondje lopen, en hij dus maar achter me aansjokken.
Nu heb ik mijn oude werkschema weer, alleen de ochtenden werken, en dus weer alle tijd om lekker te lopen.
Deden we dus gister sinds weken een ander rondje, Stapper was helemaal verbaasd! toen we richting bos liepen, helemaal opgewonden en uitgelaten, echt weer de jonge super aktieve hond!!
Dat arme beest heeft zich gewoon helemaal dood verveeld op steeds het zelfde saaie rondje ;D

Is natuurlijk geen excuus op niet op de lekkere tussendoortjes te bezuinigen :P

groetjes Marja
Door Lizzy
#12208
Hoi Marja, ik ben blij dat dit mysterie zich heeft opgelost! Hahaha, die Stapper van jou is een slimme hond! Hoe bevalt het vlees hem trouwens?
Groetjes, Lizzy
Door marja
#12209
Hoi Lizzy

Het vlees bevalt hem heel goed!! Ik sta er nog steeds bij te kokhalsen als ik AHV geef, brrrr al dat bloed.
Ik geef ook wel eens Rodi en Energique, hoewel van die laatste had ik 4 doosjes die helemaal vol met schimmel zaten!

Hij krijgt nog steeds drie brokken dagen.

Ik geef geen botten meer, en hij kotst ook niet meer!

groetjes Marja
Door SHIVA
#12210
Indien Stapper de botten helemaal in 1x opeet en dit geeft geen problemen en de poep blijft goed mag dat hoor Marja. Teveel bot en dus ook veel merg kan een aanleiding zijn tot overgeven vandaar het advies voor Stapper.

Voor de rest 'graag gedaan' en succes.
paul mijn honden krijgen a.s dinsdag vleesbotten van de scharrelkoe ik ben nu ongeveer twee weken bezig metbibi vlees enkippevleugels ook groenten metfytomix
ze zijn vrolijker enwat uitgelater meer energievoller alleen de jongste hond blijft zo verharen en komt nog geen gram aan de teef moet ik nu wat minder gaan geven want ze wordt te dik ik weet niet meer wat ik nu nog moet doen met die jongste hond of heb ik te weinig geduld en moet ik het nog even aankijken  :'(
Door Paul_Barte
#12211
paul mijn honden krijgen a.s dinsdag vleesbotten van de scharrelkoe ik ben nu ongeveer twee weken bezig metbibi vlees enkippevleugels ook groenten metfytomix
ze zijn vrolijker enwat uitgelater meer energievoller alleen de jongste hond blijft zo verharen en komt nog geen gram aan de teef moet ik nu wat minder gaan geven want ze wordt te dik ik weet niet meer wat ik nu nog moet doen met die jongste hond of heb ik te weinig geduld en moet ik het nog even aankijken  :'(
Wat zijn nu 2 weken op een hondenleven  :o  ???

Bij een hond die sterk verhaard (het hele jaar door) moet je eerder rekenen op volgend jaar............
Geef desnoods wat extra visolie maar reken nergens op.

Een hond die pas op vleesvoer staat kan inderdaad afvallen!! Vrij veel zelfs.
De reden is dat de hond zijn energie moet gaan halen uit hoofdzakelijk vet en niet uit koolhydraat. Sommige honden hebben hier moeite mee.
Vaak lijkt het ook dat dat hond sterk is afgevallen terwijl bij weging de hond zelfs meer weegt. Spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel.

Hou het afvallen goed in de gaten, weeg 2x per week en hou een weegtabel bij!! Eventueel bijvoeren met wat extra vet of wat (goede) brokken in de ochtend.
Op een gegeven moment krijg je een omslagpunt en zal de hond zich stabiliseren en zelfs aankomen en aankomen en aan....... De hond haalt dan optimale voeding uit het eten en de hoeveelheid kan met soms wel de helft worden teruggebracht.
Door SHIVA
#12212
???bedankt voor je uitleg het is een hond die erg actief is en we voeren hem al extra bij maar hij krijg gewoon geen vlees op zijn botten hij weegt 29 kilo en dat voor een flatcoated reu van bijna drie is te weinig maar kern gezond en vrolijk dat is hij wel een goede conditie en uithoudingsvermogen dat heeft hij maar dat verharen van hem het lijkt wel of dat in een versnelling zit nieuw haar endan direckt weer loslaten het is een kaale neet die hond van mij gr.shiva
Door Lupa
#12213
hoi shiva je bent natuurlijk niet zo lang bezig,vergeet niet dat scotty 3 jaar brokken gehad heeft, en de rotzooi moet er uit, zoals paul al zegt wat de vacht betreft kun je pas beoordelen over een tijdje pas,ik durf te wedden dat de vacht die in plaats van deze aan het terug komen is ,zal veel sterker en glimmender zijn.
Door SHIVA
#12214
HOI LUPA JA IK GA DAAR MA ???AR VAN UIT MAAR JE WEET HET HE? ALS ZIJN VACHT MAAR GOED ZIT ALS DE VACHT NIET GLIMT EN ALTIJD MAAR AAN HET VERHAREN IS DAN DENK JE ALGAUW HIJ ZAL TOCH NIET ZIEK ZIJN  OF IETS MANKEREN  JE WEET WEL MAAR GOED HIJ IS LEVENDIG GENOEG MISSCHIEN EEN AD HD HONDJE DAT KOMT BIJ DIEREN OOK VOOR [GELOOF IK OOIT ERGENS GELEZEN] GROETJES SHIVA ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door