Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1216863
Vandaag heb ik mijn keuze gemaakt. Muts&Hedwig poes gaan ook op cb. Ik ben het zo zat. Die tanden zien er niet uit, ze missen er ook al een aantal. Die vachten zijn niet om aan te zien, de bak stinkt. IK BEN HET ZAT!
Mijn man is het er niet zo mee eens, vandaar dat het zo lang geduurt heeft. Maar ik ben toch degene die ze verzorgt. Dus ik beslis nu.

Wat heeft me nog het meeste overtuigt? Muts zelf.. Gisteren was ik de honden aan het voeren. Eend&rijst cb. Mieuwmiauwmauwmauw! Ik denk ??? dat lustte jij toch niet? Dus ik schuif haar een bordje cb toe.. Alles op :o
Ok Muts, dat is duidelijk! ;D
Hedwig zal nog wel wat overredingskracht vergen. Maar zien eten doet ook wel eten. Ik haal wel wat blikvoer erbij om te mengen.

Sorry lieve meisjes dat ik jullie zo verwaarloosd heb :-[
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 20 apr 2009, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniqueo
#1217025
Hier ging het ook een beetje zo. Ik was de honden pens van smuldier
aan het geven en Rambo werd gek.
Vanaf toen 1 kat op de kvv,het is een rare kat hij eet het liefst pens enkelvoudig
van smuldier :)hij krijgt ook andere kvv en af en toe een visje.
Mijn andere kat wil geen visje,garnaaltjes,vlees,niet rauw,niet gekookt alleen brokken
Madame vertikt het,ze gaat gewoon in hongerstaking.
Door bloemetje
#1217150
flin schreef: goed van jou, Bloemetje!!

hoe oud zijn de poezeledoki's?
Een jaartje of 5 à 6.
Hedwig is een persische mevrouw en Muts een htk-poes.

Ik herinner we wel opeens dat Hedwig een vreemde voorliefde heeft voor rauwe eieren. Misschien dat dat mogelijkheden biedt.. Ik ga vanmiddag poezen-cb halen. Mijn vaste dsz heeft sinds dinsdag ook cb dus ik hoef het durrep niet eens uit ;D
Door bloemetje
#1220206
Na een stomme fout van mijzelf is dus alle poezen-cb nog maar 1 dag ontdooid houdbaar... Ik kan dus een hoop weggooien uiteindelijk maar niet alles gelukkig.

Muts vind het erg lekker nog steeds en Hedwig helemaal niet. Ik meng dus voorlopig nog met blikvoer.
Gisteren lukte het me om even goed te kijken in Muts haar bekkie.. De snijtanden aan de linkerkant zijn boven en onder niet meer aanwezig  :'(
Gebruikersavatar
Door koekje
#1220528
weggooien hoeft niet. je kan het ook goed aan de honden voeren.
die snijtanden zijn jammer, maar volgens mij niet zo heel erg nodig. volgens mij gebruiken ze die alleen om de prooi vast te pakken. zo lang je dus geen prooien voert, is er niets aan de hand. kvv kan je ook aan volledig tandlozen voeren.
Door bloemetje
#1220780
koekje schreef: weggooien hoeft niet. je kan het ook goed aan de honden voeren.
die snijtanden zijn jammer, maar volgens mij niet zo heel erg nodig. volgens mij gebruiken ze die alleen om de prooi vast te pakken. zo lang je dus geen prooien voert, is er niets aan de hand. kvv kan je ook aan volledig tandlozen voeren.
Ik probeer het gewoon gelijk op te voeren, zowel aan de honden als aan de poezen dus.
Ik vind het wel dieptreurig hoor dat ze gewoon weg zijn... Ik mag niet aan Muts haar bek zitten dus ik kan er haast nooit naar kijken.

Eindelijk iets gevonden wat Hedwig ook lust! Kip&rijst CB voor de hond ::) ;D
Door bloemetje
#1224066
Mooi!!

Ik heb gisteren kip&rijst gehaald voor de dames en heren. Maar ik moet geloof ik wel extra hart bijvoeren ja toch? Ik heb dat ook gehaald in stukkies. Eens zien of de dames dat ook ok vinden. Muts eet nu cb zonder blik en Hedwig wenst nog wat schepjes blikvoer erdoor  ::). Want vanmorgen had ik eend&rijst, dat vind ze mwoh  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1224170
beetje hart bijvoegen kan ja. lijkt me dat er toch minder taurine in honden-cb zit, maar in principe zou het voor een kat ook voldoende moeten zijn.
ik zou ze iedere week een halve rodi lamshartburger ipv een maaltijd cb geven dan.
Door bloemetje
#1225226
koekje schreef: beetje hart bijvoegen kan ja. lijkt me dat er toch minder taurine in honden-cb zit, maar in principe zou het voor een kat ook voldoende moeten zijn.
ik zou ze iedere week een halve rodi lamshartburger ipv een maaltijd cb geven dan.
Ze hebben hier helaas geen rodi :-\. Daar baalde ik van! Ik kan alleen die stukkies krijgen. Of smuldier, maar dat is zo'n enorme bak die amper valt te porioneren..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door